• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3211 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۶ فروردين

مرگ سه نفر بر اثر گازگرفتگي در تهران

ايسنا| سخنگوي سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران از مرگ سه تن در پي وقوع دو حادثه گازگرفتگي در دو نقطه از پايتخت خبر داد.
سيدجلال ملكي در اين باره گفت: در ساعت 19:32جمعه حادثه گازگرفتگي به آدرس خيابان شهيدعراقي نرسيده به خيابان گيلان به سامانه 125 اطلاع داده شد كه در پي آن ستاد فرماندهي، آتش‌نشانان ايستگاه 97 را به محل حادثه اعزام كرد. وي با اشاره به حضور آتش‌نشانان در محل تصريح كرد: محل حادثه يك واحد مسكوني به مساحت 40 متر مربع بود كه همسايه‌هاي اين واحد از غيبت طولاني ساكنان آن نگران شده و پس از باز كردن در، با جسم بي‌حال زن و شوهر مسن روبه‌رو شده بودند.
سخنگوي سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران با بيان اينكه آتش‌نشانان اين پيرمرد و پيرزن را كه حدود 70 تا 80 سال سن داشتند به عوامل اورژانس تحويل دادند، گفت: تكنسين‌هاي اورژانس پس از بررسي علايم حياتي، مرگ اين دو نفر را تاييد و اعلام كردند. به گفته ملكي، استفاده از آبگرمكن ايستاده و بدون دودكش در فضاي بسته و كوچك اين ساختمان علت وقوع اين حادثه بوده است. وي همچنين با اشاره به حادثه دوم گازگرفتگي در تهران خاطرنشان كرد: در ساعت 8:14 صبح شنبه نيز پدر خانواده پس از بازگشت به خانه با جسم بي‌حال فرزند و همسرش روبه‌رو شده و موضوع را به دستگاه‌هاي امدادي اطلاع داد. ملكي با بيان اينكه ستاد فرماندهي، آتش‌نشانان را به محل حادثه واقع در جاده ساوه محله گلدسته اعزام كرد، گفت: محل حادثه يك اتاق نگهباني در يك گاراژ بود كه اين دو نفر از اتاق خارج شده و به عوامل اورژانس تحويل داده شدند.
سخنگوي سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران با بيان اينكه تكنسين‌هاي اورژانس، اين خانم 40 ساله را به مراكز درماني انتقال دادند، گفت: متاسفانه در پي اين حادثه، پسر 15 ساله به دليل استنشاق گاز سمي مونوكسيدكربن جان خود را از دست داده بود.
ملكي با اشاره به علت وقوع حادثه گفت: استفاده از دودكش آكاردئوني با شيب منفي و رو به پايين براي آبگرمكن ديواري علت اين حادثه بوده است.
سخنگوي سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران اضافه كرد: آتش‌نشانان در ساعت 9:15 به عمليات خود خاتمه دادند.
به گفته ملكي، گازگرفتگي تنها مختص به زمستان و نشت گاز از بخاري نيست. يكي از نگراني‌هايي كه اين روزها وجود دارد، احتمال گازگرفتگي در پي انتشار گازهاي سمي آبگرمكن‌هاست. چراكه در اين ايام با توجه به بسته بودن درها و پنجره‌ها و خاموش بودن بخاري‌ها، احتمال گازگرفتگي با اين وسايل افزايش مي‌يابد. از اين رو لازم است شهروندان نسبت به رعايت نكات ايمني به ويژه در نصب دودكش آبگرمكن‌هاي خود اقدام كرده و با توجه به اينكه مدت زيادي از خانه تكاني‌هاي عيد نگذشته است، بهتر است نسبت به بازبيني در نصب آن توجه لازم را داشته باشند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون