• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4298 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۱۳ بهمن

پيشنهاد تازه ميردامادي براي انتخابات 1400:

يك تيم را معرفي كنيم نه يك فرد

محسن ميردامادي، آخرين دبيركل جبهه مشاركت و عضو ارشد حزب اتحاد ملت در اظهارنظر اخير خود پيشنهاد جديدي براي انتخابات پيش‌رو ارايه كرد.

ميردامادي خبر داده كه اصلاح‌طلبان در صورت شركت در انتخابات ۱۴۰۰، يك تيم اصلاح‌طلب و خوشنام، نه صرفا يك فرد را معرفي خواهند كرد.

آخرين دبيركل جبهه مشاركت و عضو ارشد حزب اتحاد ملت، با نفي مواضع انفعالي و عجولانه درباره انتخابات ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰ كه متاثر از فضاي سرخورده كنوني است، پيشنهاد تازه‌اي به اصلاح‌طلبان براي انتخابات رياست‌جمهوري آتي ارايه كرد.به گزارش امتداد، محسن ميردامادي در نشست اخير مجمع زنان اصلاح‌طلب در اين باره بحثي را مطرح كرد و رسانه‌اي شد كه به دليل اهميت موضوع، اظهاراتي دقيق‌تر را در گفت‌وگو با ارگان رسانه‌اي حزب اتحاد ملت تشريح كرد.

وي در پاسخ به اين پرسش كه با وجود برآورده نشدن انتظارات از دولت و مجلس، اصلاح‌طلبان براي انتخابات آينده مجلس و رياست‌جمهوري چه برنامه‌اي داشته باشند، توضيح داد: «شرايط سياسي در كشور ما به نحوي است كه نمي‌توان وضعيت را در يك سال يا دو سال آينده پيش‌بيني كرد و بر اساس آن از الان تصميم گرفت در انتخابات مي‌خواهيم چكار كنيم. كما اينكه در سال گذشته هم ابتداي سال كه انتخابات برگزار شد و اواخر سال كه اعتراضات دي‌ماه اتفاق افتاد شرايط كاملا متفاوتي را تجربه كرديم و اميد در مردم، به خصوص اميد به اصلاح امور از طريق صندوق راي، افول كرد.... ولي نمي‌توانيم به دليل اين شرايط ما هم آيه يأس بخوانيم و روحيه يأس و نااميدي را در جامعه بدميم يا تقويت كنيم.»اين فعال سياسي توضيح داد: «اولا نيروهاي سياسي و مدني مي‌توانند و بايد در تعامل با جامعه و مردم و تاثير و تاثر متقابل با آنها افكار عمومي را به سمت مطلوب سوق دهند. ثانيا يك جريان سياسي بايد براي هر شرايط محتمل برنامه داشته باشد و در قبال حوادث منفعل نشود.»وي ادامه داد: «با اين مقدمه، من اين ديدگاه را كه بعضا گفته مي‌شود كه در انتخابات آينده مردم پاي صندوق نمي‌آيند و نبايد شركت كنيم را عجولانه و زودهنگام مي‌دانم، چون هيچ كس نمي‌تواند پيش‌بيني كند در يكي، دو سال آينده و حتي در يكي، دو ماه آينده، چه تحولاتي پيش خواهد آمد و در چه موقعيت و شرايطي خواهيم بود. ضمن اينكه اين نگاه و رويكرد باعث سكون و بي‌عملي و نهايتا خودزني خواهد شد.»ميردامادي تشريح كرد: «البته من نمي‌خواهم بگويم بايد در انتخابات حتما شركت كنيم يا نكنيم بلكه روي اين نكته تاكيد مي‌كنم تصميم در مورد عدم شركت در انتخابات را يك ماه قبل از انتخابات هم مي‌توان گرفت ولي شركت در انتخابات حداقل يك سال يا بيشتر برنامه‌ريزي و تمهيدات لازم دارد. لذا، به عنوان يك قاعده بايد بنا را بر حضور در انتخابات گذاشت و براي آن برنامه‌ريزي كرد و در عين حال اين آمادگي را هم داشت كه در صورت لزوم، به عنوان يك استثنا از انتخابات كناره گرفت.»

اين نماينده مجلس ششم گفت: «در رابطه با انتخابات رياست‌جمهوري ۱۴۰۰ نيز نظر من اين است كه ما ديگر نبايد دنبال يك فرد معنون باشيم و همه‌چيز را به يك فرد گره بزنيم كه نوعا جواب نمي‌دهد. ضمن اينكه شرايط ۱۴۰۰ با ۹۲ و ۹۶ متفاوت است.» او همچنين ضمن تشريح حوادث سال‌هاي گذشته، توضيح داد: ‌«اصلاح‌طلبان در دو انتخابات گذشته بايد روي احياي نهاد انتخابات، بعد از لطماتي كه اين نهاد در سال ۸۸ خورده بود، متمركز مي‌شدند و در اين جهت سير قابل دفاعي را طي كرده‌اند. ولي در انتخابات ۱۴۰۰ شرايط متفاوت با گذشته است و بايد روي يك تيم مثلا 10 نفره كاملا اصلاح‌طلب و خوشنام كار كنيم كه يكي از آنها در راس قرار گيرد و كانديداي رياست‌جمهوري شود و بقيه افراد آن تيم معاونان و مشاوران اصلي او باشند و تصميمات، ديگر فردي و پشت پرده گرفته نشود بلكه تصميم‌گيري‌ها جمعي و شفاف باشد و آن تيم همگي پاسخگوي راي‌دهندگان باشند.» ميردامادي در مورد پيشنهاد خود توضيح داد: ‌«در اين سناريو كانديداي مورد نظر از پيش از انتخابات معاون اول، رييس سازمان برنامه و بودجه، رييس دفتر، معاون اجرايي و نفرات كليدي كابينه خود را و همچنين سياست‌ها و برنامه‌هاي خود در مورد مسائل و موضوعات مهم كشور را به مردم معرفي خواهد كرد و در صورت انتخاب به احزاب حامي و مردم پاسخگو خواهد بود. به اين ترتيب رفتن سراغ افراد اصولگرا و امثال آن خود به خود منتفي است.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون