• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4309 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۹ بهمن

آخرين وضعيت حصر به روايت نرگس موسوي فرزند ميرحسين و رهنورد:

تغيير اساسي در شكل و مفهوم حصر اتفاق نيفتاده است

ماه‌ها مسوولان كشور اظهارنظرهاي متفاوتي درباره تغيير وضعيت محصورين داشتند. آذرماه بود كه حسام‌الدين آشنا، مشاور رييس‌جمهور گفت: «آنچه بايد از سوي رييس شوراي عالي امنيت ملي اتفاق بيفتد، اتفاق افتاده و آنچه باقي مانده تنها يك پوسته است.» اما حدود يك ماه بعد از اين سخنان حسام‌الدين آشنا و در حالي كه خبر از ديدارهاي برخي محصورين با افراد خارج از حصر داشت، دادستان تهران در بهمن ماه اعلام كرد كه «حصر باقي است و پوسته آن نيز نشكسته است». او اخبار حوزه حصر را صرفا پس از تاييد دبيرخانه شوراي امنيت ملي كشور درست و قابل استناد و انتشار دانست. اما در شرايطي كه دادستان تهران گفته بود كه حتي پوسته حصر هم نشكسته است، حسين كروبي، فرزند مهدي كروبي هفته گذشته خبر داد كه پدرش با حضور در دفتر حجت‌الاسلام‌والمسلمين سيد مهدي امام‌جماراني با چند نفر از اعضاي مجمع روحانيون مبارز و يكي از روحانيون اصلاح‌طلب برگزار شد، ديدار دوستانه‌اي داشته كه مثبت بوده است.

به گزارش جماران نرگس موسوي، دختر ميرحسين موسوي و زهرا رهنورد روز گذشته وضعيت حصر پدر و مادر خود را روايت كرد. نرگس موسوي در پاسخ به اين سوال كه «آيا با گذشت هشت سال از حصر در وضعيت حصر موسوي و رهنورد تغييري ايجاد شده است؟» گفت: «تغييراتي ايجاد شده است. اين تغييرات جزيي هستند، اما در شكل و مفهوم حصر تغيير اساسي رخ نداده است.»

او درباره اين تغييرات توضيح داد: «كمي بيش از يك سال است كه ملاقات‌هاي ما در خانه و بدون حضور فيزيكي ماموران البته با حضور دوربين‌هاي آشكار و پنهان اتفاق مي‌افتد. تا پيش از اين جز حضور فيزيكي ماموران مرد در ملاقات‌ها و سرتيم ماموران، مامور زن هم حضور داشت كه در ابتداي حصر حتي از نزديك شدن ما به مادرمان ممانعت مي‌كرد اما مدتي است مامور زن در مجموعه حضور ندارد. جز اين، جوش‌خوردگي چند پنجره مشرف به كوچه اختر و حياط خانه برداشته شده است. تا چندماه قبل لبه‌هاي پنجره‌ها را جوش داده بودند و امكان باز شدن آنها وجود نداشت. اين تغيير هم به چند ماه قبل برمي‌گردد. اما بخش‌هايي از خانه مثلا موتورخانه، پشت‌بام و بخش بزرگي از راه‌پله‌ها در اختيار مطلق ماموران است و كليد درهاي خانه و اين بخش از خانه هم تنها در دست آنهاست.»

نرگس موسوي در پاسخ به اين سوال كه آيا پدر و مادرش با چهره‌هاي سياسي يا افرادي غير از خانواده ديدار داشته‌اند، پاسخ داد: «خير، جز ملاقات با فرزندان و اعضاي خانواده (خواهر‌ها، برادرها، برادرزاده‌ها و خواهرزاده‌ها) و گاهي تيم مسوول حصر و تيم پزشكي با شخص ديگري ملاقات نداشته‌اند.»

او همچنين به اين سوال كه «آيا درباره تغيير در وضعيت حصر به خانواده وعده‌اي داده شده است؟» پاسخ داد: «خير، نه صحبت و نه وعده‌اي داده شده است.»

دختر ميرحسين موسوي و زهرا رهنورد با بيان اينكه دسترسي پدر و مادرش به رسانه‌ها، سال‌ها به تلويزيون يا همان رسانه ملي محدود بوده است، ادامه داد: «در سه سال گذشته دو روزنامه اضافه شده است. تا پيش از اين با سفيدخواني اخبار رسانه ملي و خبرهاي كوچكي كه در ارتباطات محدود ما به آنها داده مي‌شد از شرايط مطلع مي‌شدند اما پس از برقرار شدن ملاقات‌ها در داخل خانه، ما تمامي اخبار را به ايشان انتقال مي‌دهيم.»

به گفته نرگس موسوي، ميرحسين موسوي و زهرا رهنورد دركنار مشكلات و مسائل جاري كشور، بيش از هر چيز نگران معيشت مردم هستند و خود را از آنها جدا نمي‌بينند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون