• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4309 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۹ بهمن

علي لاريجاني:

پاكستان پاسخگو باشد كه جيش‌العدل چگونه اين عمليات را طراحي كرد

علي لاريجاني در جلسه علني نوبت صبح روز گذشته مجلس و در جريان بررسي تبصره ۱ لايحه بودجه سال ۱۳۹۸ در بخش درآمدي مربوط به سهم صندوق توسعه ملي از منابع حاصل از صادرات نفت، گفت: مقام معظم رهبري سياست‌هاي صندوق توسعه ملي را بيان مي‌كنند. هر ساله افزايش 3 درصدي سهم صندوق داشتيم اما امسال ايشان به‌صورت كتبي اعلام كردند كه با توجه به شرايط خاص اقتصادي سهم صندوق توسعه ملي ۲۰ درصد باشد. وي همچنين با محكوم كردن حادثه تروريستي استان سيستان و بلوچستان، گفت: به شهادت رساندن برادران مجاهد سپاه، ملت را داغدار كرد. به خانواده شريف اين عزيزان و مردم شريف استان اصفهان تسليت مي‌گويم و از همت آنان در تشييع جنازه باشكوه اين عزيزان سپاسگزاري مي‌كنم.

رييس مجلس شوراي اسلامي خطاب به دولت پاكستان هشدار داد: بايد پاسخگوي اين اقدام باشيد كه چرا اين گروهك از سرزمين آنها اين عمليات را طراحي و پياده كرده است؟ با همه احترامي كه براي‌تان قائل هستيم اما نمي‌توانيد نسبت به اين مساله غيرمسوولانه عمل كنيد. اين‌گونه رفتارها سطح همكاري دو كشور را به ‌شدت مخدوش مي‌كند. لاريجاني از وزارت امور خارجه و دستگاه امنيتي كشور نيز خواست تا اين موضوع را رسيدگي جدي كنند. وي با محكوم كردن كنفرانس ورشو، گفت: اقدام عجولانه امريكا و رژيم صهيونيستي در كنفرانس سبك ورشو نشانگر دست خالي آنان بود. نتيجه اين همه سر و صدا چند سخنراني تكراري و بي‌محتوا بود. اين كنفرانس نشان داد امريكا بازيچه دست يك گروهك تروريستي قرار گرفته و با تخيلات در صحنه ديپلماسي حاضر شده و بيش از آنكه امريكا و رژيم صهيونيستي براي ايران فضاسازي كنند خود را در قلمروي بين‌المللي نفله و بي‌مقدار كردند.

رييس مجلس شوراي اسلامي همچنين از دستور پيام مقام معظم رهبري به مناسبت چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي تشكر كرد و افزود: اين پيام از محتواي غني براي آينده انقلاب اسلامي برخوردار است و اجزاي منسجم آن مسير حركت كشور را براي حكمرانان و ملت مشخص مي‌كند. رييس قوه مقننه از مركز پژوهش‌هاي مجلس نيز خواست تا براي تحقق اين پيام اقدامات لازم را طراحي و در اختيار كميسيون‌هاي تخصصي مجلس قرار دهد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون