• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4310 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۳۰ بهمن

مردي كه از «اوج» پايين نيامد

حميد ميرزاده

درست يك‌سال قبل خبر سقوط هواپيماي ATR در مسير تهران- ياسوج روي خط خبرگزاري‌ها رفت. خبري كه اگرچه همانند ساير اخبار سقوط هواپيما، اندوه از دست رفتن جمعي از هموطنان را در پي داشت، اما به سرعت مورد توجه و پيگيري گروه‌هاي فعال محيط زيست قرار گرفت: «هادي فهيمي، پژوهشگر خوشنام حيات‌وحش كشور مسافر پرواز تهران- ياسوج بود...»

چند روز بي‌خبري از سرنوشت هواپيما، همكاران و دوستان هادي را اميدوار كرد. «اگر هواپيما جايي در قله دنا فرود آمده باشد و مسافران سالم باشند، هادي دنا را مثل كف دست مي‌شناسد و همه را تا پايين قله راهنمايي خواهد كرد».

هادي فهيمي، متعلق به نسلي از كارشناسان حيات‌وحش بود كه نه به خاطر يافتن شغل و كسب ثروت كه به خاطر عشق به كشور و طبيعت منحصربه‌فرد ايران، راه شناخت طبيعت و حيات‌وحش را پيمودند، در آن رشد كردند و صاحب نام شدند و به اوج رسيدند؛ فهيمي اما هيچ‌گاه از اوج پايين نيامد.

پژوهش و حفاظت از خرس سياه در استان‌هاي كرمان و سيستان و بلوچستان، شناخت خزندگان كشور و برنامه‌ريزي براي حفاظت اين گونه‌هاي ارزشمند از جمله اقدامات بي‌بديل هادي فهيمي بود. تلاش براي جلب مشاركت مردم بومي حاشيه‌نشين زيستگاه‌ها براي حفاظت از حيات‌وحش و زيستگاه‌هاي باارزش از ديگر اقدامات ماندگار فهيمي و دوستانش بود. راهي كه او و هم‌نسلانش آغاز كردند، هنوز ادامه دارد و ده‌ها هادي فهيمي ديگر در گوشه‌گوشه ايران، مشغول كار و تلاشند.

هادي تا ابد در اوج ماند و دوستانش اگرچه اندوه هادي را تا هميشه در دل خواهند داشت، آنچه با عشق آغاز كرده‌اند، ادامه خواهند داد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون