• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4310 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۳۰ بهمن

شب باجلان فرخي

مجله بخارا با همكاري پژوهشكده مردم‌شناسي و خانه گفتمان شهر، شب باجلان فرخي را امروز، سه‌شنبه
(30 بهمن ماه) از ساعت 17 تا 19:30 برگزار مي‌كند.

محمدحسين باجلان فرخي يكي از چهره‌هاي برجسته انسان‌شناسي و اسطوره‌شناسي ايران، در شهر بروجرد در سال 1317 به دنيا آمد. او تحصيلات خود را در زمينه انسان‌شناسي در ايران و هند دنبال كرد و سپس به عنوان عضو و مدير گروه مطالعات شهري مركز مردم‌شناسي به اين مركز پيوست و در سراسر ايران به تحقيق پرداخت. از باجلان فرخي آثار متعددي در دو شكل تاليف و ترجمه در زمينه‌هايي چون اسطوره‌شناسي و مردم‌شناسي، چين‌شناسي و شعر منتشر شده است. در كارنامه تاليف و ترجمه اين مردم‌شناس برجسته كشور؛ انتشار چهل جلد كتاب كه از سوي ناشراني چون اساطير، افكار، توس، اميركبير، مازيار و غيره به زيور طبع آراسته شده و نيز تاليف حدود صد مقاله علمي كه از سوي نشرياتي چون كتاب جمعه، جهان نو، سخن، موسيقي، رودكي، كتاب ماه، و غيره منتشر شده است، مشاهده مي‌شود.

باجلان فرخي را مي‌توان يكي از ادامه‌دهندگان سنت مردم‌شناسي در مركز مردم‌شناسي و پلي ميان آن مركز و پژوهشكده مردم‌شناسي در دهه‌هاي اخيردانست. بسياري از محققان و علاقه‌مندان اسطوره؛ آشنايي خود با اساطير جهان را مديون ترجمه‌هاي ارزشمند او در زمينه اساطير جهان هستند.

با توجه به اهميت، تاثير و جايگاه كوشش‌هاي باجلان فرخي طي چند دهه اخير در زمينه تاليف و ترجمه آثار انسان‌شناسي و اسطوره‌‌شناسي، شب باجلان فرخي با سخنراني ع.پاشايي، محمد ميرشكرايي، محمد اسديان، پوپك عظيم‌پور، عليرضا حسن‌زاده و علي دهباشي برگزار مي‌شود.

اين نشست در خانه گفتمان شهر واقع در ميدان فلسطين، ضلع جنوبي خيابان طالقاني، پلاك ۵۱۴ برگزار مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون