• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4358 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۵ ارديبهشت

اكران مستند «تالان»

مدرسه توسعه پايدار با همكاري انجمن علمي دوستداران محيط زيست دانشگاه صنعتي شريف همزمان با اكران مستند «تالان» با حضور كارشناسان و متخصصان حوزه آب و كارگردان اين مستند، مباحث مرتبط با آب زيرزميني و مطالب طرح شده در اين مستند را بررسي مي‌كنند.

مستند «تالان» به كارگرداني محمدصادق دهقاني توسط «جمعيت ناجيان آب» و پس از يك پژوهش و تلاش 2 ساله، توليد و آماده اكران شده است.

«تالان» يك مستند آگاهي‌بخش است كه برگزار‌كنندگان اين نشست درباره آن توضيح مي‌دهند: « همان‌گونه كه اگر زلزله پيش‌بيني مي‌شود، مردم بايد از آن مطلع شوند تا زير آوار نمانند؛ فرونشست زمين يا مهاجرت كشاورزان بيكار شده هم مانند زلزله است؛ با اين تفاوت كه كندتر اتفاق مي‌افتد ولي يك دفعه چشم باز مي‌كنيم و مي‌بينيم زير آواريم، زمين شكاف برمي‌دارد و همه‌ چيز را با خود مي‌بلعد و ما مي‌مانيم و يك بيابان ترسناك. واقعيتي كه تالان، آن را به تصوير مي‌كشد، آن قدر تكان‌دهنده و مهم است كه در وصف اين مستند گفته‌اند: «هر ايراني، بايد آن را ببيند.» با اين حال تالان، يك فيلم كاملا سياه نيست. در پايان آن، روزنه نور و اميد ديده مي‌شود كه با كمكش مي‌توان تاريكي را زدود. روزنه‌هاي اميد تالان، در آن است كه «مردم» مي‌توانند شرايط را تغيير دهند، همان‌گونه كه مردم گناباد در اين مستند، شرايط را تغيير دادند. اين نشست يكشنبه 15 ارديبهشت ساعت 4 تا 7 بعدازظهر در آمفي‌تئاتر مركزي دانشگاه صنعتي شريف برگزار مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون