• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4378 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۸ خرداد

يك حزب اصلاح‌طلب ديگر فعال شد

انتخاب اعضاي هيات اجرايي و شوراي سياسي «مجمع ايثارگران»

حزب مجمع ايثارگران كه اواخر سال گذشته توانسته بود، پروانه فعاليت خود را از كميسيون ماده 10 در وزارت كشور دريافت كند در آغاز سال جديد اعضاي هيات اجرايي و در اين هفته نيز اعضاي شوراي سياسي خود را تعيين كرد.

هيات اجرايي اين حزب متشكل از واحدهاي اجرايي است كه رياست آن را مهدي كياني برعهده گرفته و زيرمجموعه آن واحدهايي است كه مسوولانش توسط شوراي مركزي حزب به اين شرح مورد تاييد قرار گرفته‌اند: واحد پشتيباني محمود عزلتي‌مقدم، واحد شعب و استان‌ها حسين بي‌غم، واحد اقشار رضا اميني، واحد جذب محسن تركاشوند، واحد تشكيلات عليرضا آفريدون، واحد روابط عمومي سعيد پورعزيزي و واحد آموزش حسين احمدي.

اين هفته نيز شوراي مركزي حزب مجمع ايثارگران در جلسه‌اي پيرامون تشكيل شوراي سياسي اين حزب انتخاباتي برگزار كرد و به عنوان اعضاي اصلي و علي‌البدل شوراي سياسي: جواد امام، غلامرضا ظريفيان، عليرضا علوي‌تبار، محمدرضا پروازي، مهدي كياني، قاسم ميرزايي، علي اسدي، علي شكوهي، ابراهيم اصغرزاده، سعيد پورعزيزي، محمدرضا مرشدي، عباس سقايي، محمدرضا جوركش، حسين بي‌غم و خسرو طالب‌زاده حايز اكثريت آرا شدند.

حزب مجمع ايثارگران با پشت سر گذاشتن مراحل قانوني در سال گذشته به دبيركلي جواد امام دور تازه‌اي از فعاليت سياسي اصلاح‌طلبان را در قالب تشكلي جديد آغاز كرده است.

بعد از روي كار آمدن دولت سحن روحاني، زمزمه‌هايي مبني بر احياي دو حزب تاثيرگذار اصلاح‌طلب كه بعد از انتخابات 1388 و در جريان حوادث پس از آن منحل شده ‌بودند به گوش مي‌رسيد. اين اخبار مبني بر اين بود كه دو حزب جبهه مشاركت ايران اسلامي و سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي بار ديگر فعاليت خود را از سر مي‌گيرند اما مسوولان هر دو حزب با تمام تلاش‌هايي كه صورت گرفت، نتوانستند اين دو حزب را كه با تكيه بر رويه‌اي فراقانوني منفعل مانده ‌بود به عرصه سياست بازگردانند از همين روي اصلاح‌طلبان براي تشكيل احزاب جديد دست به كار شدند.

گرچه چهره‌هاي تاثيرگذار سابق در احزاب جديد حضور رسمي نداشته و ندارند اما برخي ديگر از چهره‌هايي كه عضويت در اين دو حزب را داشتند بار ديگر با تشكيل حزب اتحاد ملت ايران و مجمع ايثارگران انقلاب اسلامي تلاش كردند كه به عرصه سياسي بازگردند. حزب اتحاد ملت ايران در اين زمينه موفق‌تر بود و توانست خيلي زود اعلام موجوديت كرده و كار خود را آغاز كند. اين حزب در مجموعه اصلاحات و شوراي عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان توانست جاي و جايگاه خود را بيابد و در انتخابات نيز تاثيرگذار باشد اما مجمع ايثارگران به نسبت اتحاد ديرتر كار خود را آغاز كرد و به تازگي توانسته مجوز لازم را اخذ كند.

محمد پروازي، عضو هيات موسس مجمع ايثارگران اصلاح‌طلب در گفت‌وگويي كه ارديبهشت سال گذشته با روزنامه اعتماد داشت، تاكيد كرد:«سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي بحث ديگري دارد. ارتباطي در اين بين نيست. ممكن است شايعاتي بشود اما ادله اين را نمي‌گويد. ما ارتباطي با سازمان مجاهدين انقلاب نداريم. اگرچه آن را يكي از سازمان‌هاي سياسي موفق و موجود در كشور مي‌دانيم. ولي اين طور نيست كه آنها درخواستي براي تشكيل مجمع داده باشند. اين مساله قابل قبول نيست و مدعيان هم نمي‌توانند آن را اثبات كنند.» اين دو حزب از مجموعه اصلاح‌طلبان دوم خردادي به اضافه نيروهاي جوان‌تر تشكيل شده‌اند اما هر دو تاكيد دارند كه نه بدل مشاركت هستند و نه بدل مجاهدين و مي‌خواهند راه و رويه‌اي جديد را در اصلاحات پيش گيرند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون