• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4378 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۸ خرداد

واردات نفت چين از ايران ركورد زد

آمار منتشره از سوي اداره كل گمرك چين نشان داد، واردات نفت‌خام چين از ايران پيش از پايان مهلت معافيت‌ها، در آوريل به ۷۹۲ هزار و ۳۸۰ بشكه در روز معادل ۳.۲۴ ميليون تن رسيد كه بالاترين ميزان در پنج سال گذشته بود.

واردات چين از ايران آخرين بار در آوريل سال ۲۰۱۴ ركورد زده و به ۸۰۳ هزار و ۱۵۲ بشكه در روز رسيده بود. حجم واردات آوريل ۴۵.۸ درصد در مقايسه با مارس و ۲۱.۲ درصد در مقايسه با آوريل سال گذشته افزايش داشت.

واردات نفت چين از امريكا در آوريل ۱۱۶ هزار و ۷۵۰ بشكه در روز يا معادل ۴۷۷ هزار و ۸۳۳ تن بود كه بالاترين ميزان در هفت ماه گذشته بود. جريان صادرات نفت امريكا به چين از اكتبر سال گذشته به دليل جنگ تجاري ميان دو كشور آهسته شد و چين در دسامبر و فوريه محموله‌هاي كوچكي از امريكا خريداري كرده بود. به گفته تحليلگران، با اين حال چند پالايشگاه چيني در فاصله آوريل تا جولاي براي خريد محموله‌هاي نفت امريكا سفارش داده‌اند.

طبق آمار اداره كل گمرك چين، واردات نفت چين از عربستان سعودي در آوريل ۱۱.۲ درصد نسبت به مارس كاهش يافت و به ۱.۵۴ ميليون بشكه در روز يا معادل ۶.۳ ميليون تن رسيد، اما اين كشور در آوريل مانند چهار ماه نخست امسال بزرگ‌ترين صادركننده نفت به چين بود.

صادرات اين كشور به چين بر مبناي سالانه ۴۲.۹ درصد افزايش داشت و ۲.۸ درصد بالاتر از ۶.۱۲ ميليون تن صادرات روسيه به چين بود.

بر اساس گزارش پلاتس، چين در فاصله ژانويه تا آوريل ۵.۹۳ ميليون بشكه در روز نفت از اوپك وارد كرد كه بر مبناي سالانه ۱۸.۴ درصد رشد داشت و سهم بازار اين گروه را با حدود چهار درصد افزايش به ۵۸.۸ درصد رساند.

حجم واردات چين از امريكاي شمالي در چهار ماه نخست امسال بر مبناي سالانه ۸۳ درصد كاهش يافت و به ۵۸ هزار و ۶۶۴ بشكه در روز رسيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون