• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3229 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۶ ارديبهشت

يارانه گرفتن ثروتمندان شبهه شرعي دارد

آيت‌الله مكارم شيرازي گفت: حذف يارانه ثروتمندان شجاعت مي‌خواهد و نبايد قشر ثروتمند يارانه بگيرند، به‌نظر من ۵۰درصد يارانه‌بگيران به اين مبلغ ۴۵هزار تومان نياز ندارند.
آيت‌الله ناصر مكارم‌شيرازي كه در ديدار با علي ربيعي وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي سخن مي‌گفت، افزود: يارانه‌ها از ابتدا اشتباه بزرگي بود، شعارهاي روزمره را ملاك قرار داده‌اند و آينده را به خطر انداختند اما چيزي كه داده شد پس‌گرفتن آن سخت است.
مرجع تقليد شيعيان افزود: دليلي ندارد كه 70 ميليون نفر از بودجه مملكت تغذيه شوند چراكه بيت‌المال متعلق به نيازمندان است.
وي گفت: حذف يارانه ثروتمندان شجاعت مي‌خواهد و نبايد قشر ثروتمند يارانه بگيرد؛ به‌نظر من 50 درصد يارانه‌بگيران به اين مبلغ 45هزار تومان نياز ندارند و نبايد بگيرند چراكه گرفتن اين مبلغ شبهه شرعي دارد. اين كار مهم يعني حذف يارانه ثروتمندان بايد انجام شود و البته عوارضي دارد اما آيندگان به شما درود مي‌فرستند. استاد عالي حوزه علميه قم اضافه كرد: يارانه بايد مال افراد نيازمند باشد و قدم گذاشتن در اين راه قابل تقدير است؛ اميدواريم مساله بيكاري حل شود زيرا در روايات داريم كه جامعه اسلامي، جامعه‌اي است كه يك بيكار، يك فقير در آن نباشد.
وي تصريح كرد: در اسلام به كار و كارگر اهميت زيادي داده شده است و در حديثي قطرات عرق كارگر با خون شهيد در ميدان جهاد مقايسه شده و در حديث ديگري آمده است كه خواب كارگر از خستگي، عبادت است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون