• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3229 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۶ ارديبهشت

عدد نوشت

خودروهاي سنگين اسقاطي سال 94

  رييس ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت كشور گفت: در سال 94 حدود 30 درصد خودروهاي سنگين فرسوده كشور يعني 80 هزار دستگاه وسيله نقليه سنگين از رده خارج مي‌شود. عليرضا فيض‌بخش، در خصوص آخرين وضعيت از رده خارج كردن خودروهاي فرسوده، به ايرنا گفت: به دليل اينكه در گذشته سازوكار مشخصي براي از رده خارج كردن خودروهاي فرسوده وجود نداشت، طي 10 سال گذشته تنها سه درصد اين خودروها از رده خارج شده بودند. رييس ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت كشور افزود: اما با مصوبه دولت در 13 اسفند سال گذشته در خصوص معادل‌سازي گواهي اسقاط خودروهاي سنگين، اين امكان فراهم شده كه روند از رده خارج كردن اين خودروها سرعت  بيشتري  بگيرد.

حجم صادرات نفت سفيد

معاون وزير نفت برنامه‌هاي جديد صادرات فرآورده‌هاي نفتي ايران در سال ۹۴ را تشريح كرد و گفت: امسال به طور متوسط روزانه ۱۰ ميليون ليتر نفت سفيد و ۳ هزار تن گازمايع صادر مي‌شود. به گزارش مهر، با بهره‌برداري از طرح توسعه فازهاي جديد پارس جنوبي و افزايش حدود ۱۰۰ ميليون متر مكعبي توليد گاز طبيعي و نزديك به ۱۰۰ هزار بشكه ميعانات گازي در سال گذشته، ظرفيت‌هاي صادرات فرآورده‌هاي نفتي ايران به بازارهاي جهاني را افزايش داده است.

ساخت و ساز غيرمجاز در اراضي كشاورزي

رييس سازمان امور اراضي كشور گفت: از سال ۸۵ تاكنون حدود ۵۰۰ هزار مورد ساخت و ساز غيرمجاز در اراضي كشاورزي انجام و حدود ۱۰۰ هزار پرونده تخلف و تصرف در اراضي كشاورزي در مجامع قضايي تشكيل شده است. قباد افشار با اشاره به اينكه آمارهاي موجود نشان مي‌دهد از سال ۸۵ تاكنون حدود ۱۰۰ هزار پرونده تخلف و تصرف در اراضي كشاورزي در مجامع قضايي تشكيل شده است، افزود: احكام قضايي حدود
 ۷۰ درصد پرونده‌ها صادر شده اما احكام به طور كامل اجرا نشده است. رييس سازمان امور اراضي كشور افزود: احكام صادره پرونده‌هاي تصرف و تخلف در اراضي كشاورزي كه از سال ۸۵ تاكنون اجرا نشده است در سال ۹۴ پيگيري و اجرايي خواهد شد.

ميزان وام مسكن

 معاون مسكن و ساختمان وزير راه و شهرسازي با اشاره به طرح افزايش تسهيلات مسكن گفت: در اين طرح سقف تسهيلات مسكن با توجه به شرايط و جمعيت شهرهاي كشور 40، 60 و 80 ميليون توماني تعيين شده است. حامد مظاهريان در خصوص تسهيلات مسكن 80 ميليون توماني و برنامه‌هاي حمايتي دولت از مسكن در سال 94 افزود: با توجه به ضرورت و اهميت افزايش سقف تسهيلات خريد مسكن و براي بهبود تمكن مالي خانوارها در تامين مسكن و برقراري نظام مالي پس انداز محور، تشكيل صندوق‌هاي پس‌انداز مسكن و افزايش سقف تسهيلات خريد بين كارشناسان بانك مركزي، بانك مسكن و وزارت راه و شهرسازي به مورد بحث و بررسي گذاشته شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون