• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3229 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۶ ارديبهشت

عضو كميته پيگيري پرونده بابك زنجاني:

عده‌اي به دنبال انحراف افكار عمومي در پرونده بابك زنجاني هستند

 

اميرعباس سلطاني، نماينده مردم بروجن در مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با ايلنا ضمن اعلام اينكه عده‌اي به دنبال انحراف افكار عمومي در پرونده بابك زنجاني هستند، درباره آخرين وضعيت بررسي پرونده بابك زنجاني و برخي ادعاها مبني بر پرداخت بدهي‌هاي اين شخص به وزارت نفت گفت: پرونده در حال حاضر غيرفعال مانده و حوصله مردم سر رفته است.
وي افزود: اين پرونده به عنوان بزرگ‌ترين پرونده فساد اقتصادي بعد از انقلاب است و نبايد به اين شكل با آن برخورد شود.
عضو كميته پيگيري تخلف بابك زنجاني تصريح كرد: در طول دو تا سه سال اخير مرتب برخي صحبت كرده‌اند كه چك دارند و بدهي‌ها را پرداخت مي‌كنند اما واقعيت اين است كه اين اظهارات فقط براي انحراف افكار عمومي است.
وي با بيان اينكه بابك زنجاني آن مقصودي را كه داشته به دست آورده، ادامه داد: مجموعا كل اموالي كه در ايران شناسايي شد و قرار است كه قوه قضاييه به وزارت نفت تحويل دهد 1500 ميليارد تومان است كه در مقايسه با 12 هزار ميليارد توماني كه در كشورهاي تركيه، مالزي، تاجيكستان و برخي كشورهاي اروپايي است مبلغي ناچيز است و البته مبالغي كه در ايران موجود است شريك و مدعي زياد دارد؛ هم از خانواده بابك زنجاني و هم افراد ديگر.
اين نماينده مجلس اضافه كرد: انتظار اين است كه قوه قضاييه اين پرونده را در اولويت رسيدگي قرار دهد و دادگاه زنجاني در اسرع وقت برگزار شود چرا كه بايد پاسخي قانع‌كننده به افكار عمومي داده شود.
وي ادامه داد: قوه قضاييه بايد فكر اساسي بكند كه چه زماني بدهي‌ها به بيت المال باز مي‌گردد، چون زماني كه بابك زنجاني از ليست تحريم خارج شد برداشت اين بود كه در حساب ارزي اين فرد موجودي دارد ولي مشخص شد كه در حسابش پولي نبوده و اين نشان مي‌دهد كه هدفمند حساب را خالي كرده است. سلطاني گفت: ادعاهايي مبني بر اينكه شركت روسي و هر كس ديگري حاضر به پرداخت بدهي‌ها شده آنقدر تكرار شده كه تهوع‌آور است و اين اظهارات فقط براي انحراف افكار عمومي است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون