• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3237 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت

چهره، گفته

 خاطره آيت‌الله ري‌شهري از حضور رييس دولت سابق در «منا»

پنجمين جلد از خاطرات آيت‌الله ري‌شهري كه در برگيرنده دو دهه سرپرستي حج توسط اوست؛ به زودي منتشر مي‌شود. در قسمت‌هايي از اين كتاب كه به زودي منتشر مي‌شود، چنين مي‌خوانيم:
روز دهم ذيحجه اطلاع داده شد كه آقاي احمدي‌نژاد قصد دارد شب به چادر بعثه در منا بيايد و در آنجا سخنراني نيز داشته باشد... خلاصه صحبت ايشان آن بود كه در حال حاضر، امام زمان(عج) جهان را اداره مي‌كند و هدايت شخص ايشان هم با خود امام زمان است. ضمنا با اشاره به سخنراني چندي پيش خود در دانشگاه كلمبياي امريكا، آن سخنراني را نيز با هدايت امام زمان دانست و همچنين بر اين نكته تاكيد ورزيد كه قضاياي هسته‏‌اي را هم آن حضرت هدايت مي‌كند. آقاي احمدي‌نژاد در ادامه سخنراني خود مدعي شد ساير مسلمانان ايمان واقعي ندارند و حج‌‏ّشان هم حج نيست كه باتوجه به حضور برخي علماي اهل‏ تسنن در بعثه، اين مطلب بازتاب خوبي نداشت. مطالب ايشان به‌گونه‏‌اي بود كه توصيه كردم نوار آن به ايران منتقل نشود، چراكه به نظرم رسيد نه براي نظام جمهوري اسلامي ايران خوب است و نه براي شخص ايشان، ولي بعدا ديدم كه مسوولان دفتر رييس‌جمهور، قسمت اول صحبت‌هاي ايشان را به ايران منتقل كرده‌‏اند و اين سخنان در رسانه‌ها نيز تحت عنوان «مديريت جهان با امام زمان است»، انعكاس يافته است».

 

 داشتن نماينده مستقل براي شهرهاي كوچك بهتر است

علي‌اكبر ولايتي، رييس مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: فكر مي‌كنم اگر به شهرهاي كوچك اين حق داده شود كه مستقلا نماينده خودشان را به مجلس بفرستند بهتر باشد. به گزارش نماينده، علي‌اكبر ولايتي رييس مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام در خصوص استاني شدن انتخابات مجلس همزمان با تدوين سياست‌هاي انتخاباتي در مجمع تشخيص مصلحت نظام اظهارداشت: ما هم منتظريم كه اين موضوع در مجمع مورد بحث قرار گيرد، البته دو نظر متفاوت در اين زمينه وجود دارد. وي بر همين اساس تصريح‌ كرد: برخي طرفدار استاني شدن و برخي موافق اين هستند كه انتخابات به همين صورت فعلي ادامه داشته باشد.
ولايتي ادامه داد: هر كدام استدلال‌هاي خاص خود را دارند اما استدلال افرادي كه مي‌گويند انتخابات به صورت فعلي باشد آن است كه نمايندگان شهرستان‌هاي كوچك هم بتوانند صداي مردم خودشان را به گوش مسوولان برسانند و از حقوق‌شان دفاع كنند. رييس مركز تحقيقات استراتژيك در پايان خاطرنشان كرد: اميدواريم در مجمع آنچه كه به مصلحت كشور است تصميم‌گيري شود و فكر مي‌كنم اگر به شهرهاي كوچك مثل حالا اين حق داده شود كه بتوانند مستقلا نماينده خودشان را بفرستند شايد بهتر باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون