• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3244 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۴ ارديبهشت

نگاهي به هنر شفاف‌انديشيدن

كتاب جديدي از عادل فردوسي‌پور

عادل فردوسي‌پور در يكي، دو سال گذشته با كتاب‌هاي فوتبالي در نمايشگاه كتاب حضور داشت و حالا امسال با ترجمه‌اي از يك كتاب روانشناسي باز هم در صدر پرفروش‌هاي نمايش قرار گرفت.
عادل فردوسي‌پور كتاب جديد خود را در نمايشگاه عرضه كرده است. اين كتاب كه يكي از پرفروش‌ترين آثار چند‌ساله گذشته در حوزه روانشناسي زندگي فردي و مديريت است، «هنر شفاف‌انديشيدن» نام دارد. نويسنده اين كتاب «رولف دوبلي» است كه با اين اثر به صدر جدول پرفروش‌هاي آثار روانشناسي و مديريت زندگي صعود كرد. فردوسي‌پور كه پيش از اين كتاب «فوتبال عليه دشمن» را از سايمون كوپر ترجمه و در نشر چشمه منتشر كرده‌بود، اين كتاب را هم با چشمه و در روزهاي نمايشگاه به بازار مي‌فرستد. در ترجمه اين كتاب دو مترجم جوان ديگر نيز با فردوسي‌پور كار كرده‌اند؛ علي شهروزستوده و بهزاد توكلي نيشابور.
مراسم جشن امضاي كتاب «هنر شفاف انديشيدن» با ترجمه عادل فردوسي‌پور، روز شنبه ۱۹ ارديبهشت با حضور وي در غرفه نشر چشمه واقع در نمايشگاه كتاب تهران برگزار شد.
«هنر شفاف‌انديشيدن» با ۳۳۵ صفحه در ۹۹ فصل تدوين شده‌ است. هر كدام از فصول كتاب به يكي از معضلات همه‌گير در حيطه‌ زندگي فردي و اجتماعي اشخاص مربوط است و راهكارهايي براي برون‌رفت از آن را پيشنهاد مي‌دهد.
اين كتاب دومين ترجمه‌اي است كه نشر چشمه از فردوسي پور چاپ مي‌كند و همچنين سومين اثر مكتوب اين گزارشگر فوتبال است. كتاب فردوسي‌پور پرفروش‌ترين كتاب نشر چشمه در نمايشگاه كتاب است.
فردوسي‌پور سال‌ها پس از تجربه ترجمه در روزنامه ابرار ورزشي، در سال ۱۳۸۸ قراردادي را براي ترجمه كتاب فوتبال در برابر دشمن كه درونمايه‌اي فوتبالي-سياسي دارد با نشر چشمه امضا كرد. اين كتاب تاكنون پنج بار تجديدچاپ شده است. كتاب دوم فردوسي پور، «كتاب جامع فوتبال» نام دارد كه دانشنامه‌اي ۴۰۰ صفحه‌اي و تمام رنگي در مورد فوتبال است. اين كتاب ترجمه كتاب «The Football Book» است كه براي نخستين بار در سال ۲۰۰۸ در انگلستان منتشر شد. كتاب جامع فوتبال در ارديبهشت ۱۳۹۱ و در بيست و پنجمين نمايشگاه كتاب رونمايي شد. ناشر اين كتاب نشر بهشت بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون