• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3250 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۲ خرداد

عدد نوشت

حجم كالاي وارداتي توسط كوله‌برها  

مديركل دفتر بهبود فرآيندهاي گمركي، تجاري و اقتصادي ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز گفت: معافيت‌هاي مالياتي انحرافاتي را به همراه دارد و مي‌توان گفت حدود 37 هزار كوله‌بر چهار نوبت در هفته، حداقل نفري يك ميليون تومان كالا وارد كشور مي‌كنند. محمد كارگر به ايسنا گفت: با توجه به تاجر نبودن مرزنشينان، آشنا نبودن به مقررات مرزنشيني و عدم تمكن مالي، انحراف كاركردي را در معافيت‌هاي مرزنشينان شاهد هستيم.

بودجه حمايت از  بخش كشاورزي  

وزير جهاد كشاورزي اعلام كرد: امسال خط اعتباري 10هزار ميليارد ريالي براي حمايت از بخش كشاورزي اختصاص داده شده است. محمود حجتي گفت: با برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده توفيقات خوبي در صنايع حاصل و نياز كشاورزان تامين شده و توانسته ايم در بحث مكانيزاسيون به خوبي پيشرفت كنيم. وي با بيان اينكه در حمايت از بخش كشاورزي در حوزه آب، دولت اعتبارات خوبي براي ترويج آبياري به روش‌هاي نوين در نظر گرفته است، گفت: قابليت و ظرفيت كشور در آبياري به روش سيستم‌هاي نوين سالانه 400 هزار هكتار است كه سعي مي‌كنيم با توجه به منابع موجود خود حداقل 200 هزار هكتار در سال اجرايي كنيم.

سهم خاك قابل كشت از مساحت ايران

از كل مساحت كشور 53 درصد قابليت كشاورزي دارد، در حالي كه تنها 17 درصد آن زير كشت است. غلامرضا ياوري مشاور كميسيون آب، كشاورزي و محيط زيست مجلس به فارس گفت: واردات محصولات كشاورزي در شرايط كنوني براي كشور تهديد است. ياوري گفت: براي توليد در بخش كشاورزي بايد منابع را شناسايي و مطابق آن الگوي كشت مناسبي تهيه كرد.

قاچاق ماهانه سوخت توسط كاميون‌هاي تركيه  

مديركل نظارت بر ترانزيت گمرك گفت: بر اساس قانون بايد با قاچاق سوخت كاميون‌هاي تركيه در مرز كه به ۳۶ ميليون ليتر در ماه مي‌رسد، برخورد شود. عليرضا دشتاني با اشاره به ورود كاميون‌هاي ترانزيتي كشور تركيه به ايران گفت: يكي از موضوعات مربوط به اين كاميون‌ها، قاچاق سوخت بوده، زيرا اكثر ماشين‌هاي آنها داراي باك اضافه و دو جداره هستند و تمايل ندارند بدون سوخت ايران، مسافت ترانزيتي خود را طي كنند. وي در توضيح اين مطلب افزود: باك اضافه كاميون و اضافه بردن گازوييل از نگاه قانون، قاچاق بوده و فرقي نمي‌كند كه شيوه آن چگونه باشد. طبق ماده 113 امور گمركي و ماده 20 نحوه مبارزه با كالاهاي قاچاق، سوخت اضافي كه اين كاميون‌ها از سوخت يارانه‌اي ايران استفاده مي‌كنند، قاچاق محسوب مي‌شود و بايد طبق قانون با آن برخورد شود، زيرا تخلف است.

پرداخت تسهيلات به بنگاه‌ها

مديرعامل صندوق كارآفريني اميد با اشاره به اينكه يكي از برنامه‌هاي مهم در حوزه كارآفريني سرمايه‌گذاري در حد خرد و ۱۰ نفر كارگر است، گفت: 7/2 ميليارد تومان براي احياي مجدد مجتمع شيلات پالنگان كردستان در نظر گرفته شده است.  اصغر نورالله‌زاده از پرداخت تسهيلات تا سقف 100 ميليون تومان خبر داد و گفت: يكي از سطوح بسيار مهم در حوزه كارآفريني كه در سياستگذاري‌ها و برنامه‌ريزي‌ها مغفول مانده و سرمايه‌گذاري در حد خرد و 10 نفر كار كن است. او با بيان اينكه كارآفرينان خرد همواره با مشكلات متعددي روبه‌رو بوده‌اند، ادامه داد: اين بخش از كارآفرينان همواره با مشكلاتي نظير عدم داشتن توجيه اقتصادي از نظر مقياس توليد و فرآيند توليد تا بازار، نداشتن پوشش (ضمانت) مورد قبول نهادهاي مالي رسمي، نداشتن تجربه قبلي، عدم توان دريافت تسهيلات با تعاريف رسمي (سود و ميزان)، مقرون به صرفه نبودن پرونده‌هاي تسهيلات خرد براي بانك‌ها و مواردي از اين دست مواجه هستند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون