• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3293 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۴ تير

زير ذره بين اقتصاد

برآورد درآمد 28 ميليارد دلاري صادرات نفت

مدير امور بين‌الملل شركت ملي نفت گفت: با توجه به سطح فعلي قيمت‌ها، پيش‌بيني مي‌شود كه در سال 1394 حدود 28 ميليارد دلار درآمد نفتي كسب شود. سيدمحسن قمصري در نشست تخصصي پيش‌بيني تحقق درآمدهاي ارزي بودجه با توجه به قيمت نفت، ادامه داد: اگرچه در صورت لغو تحريم‌ها ميزان صادرات نفت ايران افزايش مي‌يابد، اما قيمت‌ها نيز به تبع آن پايين مي‌آيد، بنابراين ميزان درآمد نفتي ايران در سال 1394 در خوشبينانه‌ترين حالت 28 ميليارد دلار و در بدبينانه‌ترين وضعيت 25 ميليارد دلار خواهد بود.

 

آغاز تدريجي استخدام 38 هزار نفر

در حالي رييس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي در سال گذشته قول داده بود كه استخدام‌هاي تعهد شده از سال 1390 به بعد با تامين بودجه لازم در سال جاري انجام شود كه معاون وي از شروع جذب تدريجي اين نيروها خبر داده است. به گزارش ايسنا، علي صفدري درباره روند استخدام 38 هزار نفري كه تعهدات استخدامي مانده از دولت گذشته را در بر مي‌گيرد و نوبخت، رييس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي- پيش‌تر از پيش‌بيني منابع حدود 500 ميليارد توماني آن امسال در بودجه 1394 خبر داده بود، گفت: اين استخدام‌ها به تدريج در حال انجام بوده و از ابتداي امسال بر اساس آمار و اطلاعاتي كه استان‌ها به دستگاه‌ها ارايه كردند شروع شده است. وي از تعداد استخدام‌هاي انجام شده در سال جاري ابراز بي‌اطلاعي كرد.

 

يارانه تيرماه پنجشنبه شب واريز مي‌شود

يارانه نقدي ماه جاري ساعت 24 پنجشنبه-25 تيرماه- واريز خواهد شد. به گزارش ايسنا، يارانه نقدي 45 هزار و 500 توماني به ازاي هر يارانه‌بگير از بامداد جمعه قابل برداشت است. اين در حالي است كه با وجود آمار متفاوت اعلامي درباره تعداد يارانه‌بگيران حذف شده از ليست سازمان هدفمندي يارانه‌ها بنابر اعلام رييس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي در حال حاضر بيش از 76 ميليون نفر متقاضي در هر ماه يارانه نقدي دريافت مي‌كنند كه هزينه ماهانه 3500 ميلياردي را به همراه دارد.

 

ماموريت ويژه نيروي انتظامي براي جلوگيري از تاسيس موسسات غيرمجاز

در راستاي ساماندهي موسسات مالي و اعتباري قرار بر اين شده تا زين پس نيروي انتظامي مانع افتتاح شعب موسسات اعتباري غيرمجاز جديد و همچنين گسترش شعب موسسات غيرمجاز قديمي شود. به گزارش تسنيم، فاز جديد برخورد با موسسات غيرمجاز و ساماندهي بازار غيرمتشكل پولي در دولت يازدهم آغاز شد و آن طور كه بانك مركزي اعلام مي‌كند در اين راستا تلاش‌هاي فراواني تاكنون صورت گرفته است. شايد آثار يكي از تلاش‌هاي بانك مركزي براي ساماندهي موسسات غيرمجاز را در عزم جدي نيروي انتظامي براي برخورد با غيرمجازها مشاهده كرد چراكه به تازگي خبر رسيده است كه بناست از اين پس نيروي انتظامي مانع ايجاد موسسات غيرمجاز جديد و تاسيس شعب توسط اين موسسات شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون