• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3331 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۰ شهريور

تشكل ‌ها

قيمت مرغ كاهش يافت |رييس اتحاديه پرنده و ماهي از كاهش ۵۰۰ توماني قيمت مرغ در بازار خرده‌فروشي خبر داد. مهدي يوسف‌خاني از افت ۵۰۰ توماني قيمت مرغ در چند روز اخير خبر داد و به مهر گفت: قيمت اين كالا در روزهاي اخير از ۷۵۰۰ تومان هفته گذشته به ۷۰۰۰ تومان كاهش يافته است. وي اضافه كرد: قيمت هركيلوگرم مرغ تحويل به واحدهاي صنفي ۶۵۰۰ تومان، درب كشتارگاه ۶۴۰۰ تومان و در ميدان بهمن نيز ۶۲۰۰ تومان است. به گفته يوسف‌خاني، قيمت اين كالا تا ۱۰ روز آينده ثابت خواهد ماند و هيچ‌گونه افزايش يا كاهشي در اين زمينه رخ نمي‌دهد.

 

جزييات صادرات مرغ و تخم‌مرغ در سال ۹۴|معاون وزير جهاد كشاورزي با بيان اينكه سال گذشته در مجموع ۱۵۰ هزار تن مرغ و تخم‌مرغ از كشور صادر شد، گفت: هدفگذاري ما براي هر كدام از اين محصولات در سال جاري ۱۰۰ هزار تن است. حسن ركني درباره وضعيت صادرات مرغ و تخم‌مرغ به كشورهاي عراق و افغانستان به مهر گفت: با توجه به شرايطي كه پيش آمده بود، روند صادرات اين محصولات حدود دو ماه كند شده بود اما به نظر مي‌رسد درحال حاضر اوضاع رو به بهبود و متعادل شدن پيش مي‌رود. وي با بيان اينكه سال گذشته در مجموع ۱۵۰ هزار تن مرغ و تخم مرغ از كشور صادر شد، گفت: هدفگذاري ما براي هر كدام از اين محصولات در سال جاري ۱۰۰ هزار تن است، البته ممكن است محدوديت‌هاي ايجاد شده در اين زمينه منجر به كاهش واردات شود.

 

حبوبات گران شد|عضو اتحاديه بنكداران موادغذايي گفت: قيمت حبوبات در هفته‌هاي اخير به دليل كاهش برداشت و خشكسالي افزايش يافته اما نرخ برنج وارداتي به دليل افزايش عرضه كاهش داشته است. قاسمعلي حسني گفت: به جز حبوبات (مانند لپه و نخود) در همه اقلام، فراواني عرضه در بازار مشاهده و بازار براساس قيمت واقعي به خوبي تنظيم مي‌شود و بازار كالاها و محصولات غذايي ظرفيت افزايش قيمت را ندارد. حسني ادامه داد: ما توان لازم را در سراسر كشور براي تامين و توزيع مواد‌غذايي و كالاهاي اساسي داريم و شرايط عرضه مازاد هم اجازه نمي‌دهد قيمت كالاها به طور غيرواقعي و گران‌تر تعيين شود.

 

ترفندهاي جديد لبنياتي‌ها براي افزايش قيمت شير|در شرايطي كه برخي صنايع لبني يك بار بابت افزايش قيمت شير كم‌چرب با ترفندهاي غيرقانوني، از سازمان حمايت اولتيماتوم گرفته بودند، بازهم همان تخلف‌ها از همان برندهاي مطرح متخلف سر زد؛ به گونه‌اي كه نه‌تنها دوباره شير كم‌چرب با امگا3 برگشت بلكه شير كم‌چرب بدون لاكتوز هم اضافه شد. به گزارش ايسنا، در حالي كه پس از گذشت چند هفته از جمع‌ شدن تخلف صنايع لبني براي افزايش قيمت مانند فروش شير كم چرب معمولي به اسم شير امگا 3 كه از سوي سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان اعلام شد، همان شركت مطرح توليدكننده محصولات لبني كه از سوي بازرسان، تخلفش‌ محرز شده بود مجددا پس از مدتي تنفس، همان شير كم چرب بطري يك ليتري را با همان عنوان امگا3 با همان قيمت 2500 تومان روانه بازار كرده است. البته اين كارخانه در مدلي جديد از ترفند‌هاي خود، شير كم چرب بدون لاكتوز را هم جديدا به بازار عرضه كرده كه به قيمت 2700 تومان فروخته مي‌شود.

 

توليد تاير در 10 سال دو برابر مي‌شود|بر اساس برنامه‌ريزي وزارت صنعت، معدن و تجارت، صنعت تاير و تيوب جزو يكي از هفت صنعت اولويت‌دار اين وزارتخانه قرار گرفته و ميزان توليد تاير بايد تا افق 1404 به حدود دو برابر ميزان فعلي يعني 700 هزار تن در سال برسد. توليد تاير در دنيا شرايطي تقريبا انحصاري دارد، چراكه در سال 2013 بيش از 187 ميليارد دلار فروش جهاني تاير بوده كه 63 درصد از اين فروش تنها در اختيار 10 توليدكننده بزرگ دنيا بوده است.

 

خوراك دام و طيور ارزان مي‌شود|دبير انجمن صنايع خوراك دام و طيور و آبزيان از كاهش قيمت خوراك دام و طيور و بهبود كيفيت توليد تا پايان سال خبر داد. پيمان ذوالفقاريان در مورد اختلاف خوراك دام و طيور و آبزيان در ايران با نرخ‌هاي جهاني به ايسنا گفت: تفاوت موجود به دليل عوامل مختلف از جمله تحريم است و در زمينه نهاده‌ها، تكنولوژي توليد و كارشناسي در كشور تفاوت و كمبودي نسبت به خارج وجود ندارد اما مسائلي چون تحريم، تعرفه‌ها و ماليات روي قيمت تمام شده تاثير منفي دارد در حالي كه در ساير كشور‌ها تعرفه و ماليات به نفع توليد است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون