• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3335 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۵ شهريور

امارات تحت فشار براي خروج از ائتلاف

حمله تلافي‌جويانه به يمن

با وجود آنكه برخي رسانه‌ها از تصميم امارات متحده عربي براي خروج از ائتلاف عربي عليه يمن خبر داده‌اند، اما نيروهاي اين كشور روز گذشته در اقدامي به تلافي كشته شدن ده‌ها نظامي اماراتي در يمن، بخش‌هاي مختلف اين كشور را بمباران كردند. بر اساس گزارش‌ها جنگنده‌هاي اماراتي مناطقي را در سعده واقع در شمال يمن و مناطقي در مارب واقع در شرق صنعا، منطقه جبل عطان در پايتخت يمن را بمباران كردند كه به گفته شاهدان موجب شد آسمان يمن روز گذشته از دود خاكستري شود. بر اساس گزارش‌ها در حمله جنگنده‌هاي اماراتي به محله مسكوني شهران در شهرستان سبعين در صنعا دست‌كم هفت نفر از جمله چند كودك و زن به شهادت رسيدند.

گفتني است روز جمعه 45 نظامي اماراتي و پنج نظامي بحريني طي ماموريتي در يمن كشته شدند تا ائتلاف عربي عليه يمن يكي از خسارت بارترين روزهاي خود در تجاوز به يمن را تجربه كند. معاون وزير خارجه امارات متحده عربي در توييتر نوشت كه اصابت يك موشك و انفجار در انبار مهمات باعث كشته شدن اين نظاميان شده است. يك سخنگوي انصارالله نيز به خبرگزاري آلمان گفت كه هواداران اين گروه موشكي به يك پايگاه نظامي در شهر سفير واقع در شرق يمن شليك كرده‌اند كه باعث كشته و زخمي شدن ده‌ها تن از مخالفان شده است.

احتمال خروج اماراتي‌ها از ائتلاف

به دنبال خسارت سنگيني كه نظاميان اماراتي در يمن تحمل كردند و به همين دليل سه روز عزاي عمومي در اين كشور اعلام شد، برخي منابع در يمن گزارش دادند كه امارات آماده است تمام نيروهاي زميني‌ خود را از يمن خارج كند. با اين حال برخي منابع اعلام كردند كه فرماندهي نيروهاي مسلح امارات دستور افزايش جنگنده‌هاي اين كشور در يمن و اعزام نيروهاي بيشتر به اين كشور را داده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون