• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3364 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۹ مهر

زير ذره بين اقتصاد

درياخواري در حريم بوشهر |مديرعامل سازمان ملي زمين و مسكن گفت: احتمال مي‌دهيم درياخواري‌هاي بوشهر در حريم شهر باشد ولي بقيه نقاط جنوب كشور در حال بررسي هستند كه به محض ارايه گزارش‌ها آنها را منتشر مي‌كنيم. محمد پژمان درخصوص اخبار منتشر شده از درياخواري‌هاي جنوب كشور اظهار كرد: جاهايي كه درياخواري صورت گرفته اگر در محدوده و حريم شهرها باشد ما پيگيري مي‌كنيم اما اگر خارج از شهرها باشد ارتباطي به ما ندارد. طبق تحقيقات و گزارش‌هايي كه صورت گرفته احتمال مي‌دهيم درياخواري‌هاي بوشهر در حريم شهر باشد ولي بقيه نقاط در حال بررسي هستند كه به محض ارايه گزارش‌ها آنها را منتشر مي‌كنيم. پژمان همچنين درخصوص برخي نارضايتي‌ها از تاسيسات روبنايي و فني مسكن ويژه تهرانسر گفت: مشكل خاصي به ما منعكس نشده است. اگر هم مشكلي باشد به محض بهره‌برداري برطرف مي‌شود.

 

توسعه روابط تجاري و اقتصادي ميان كشورها|وزير امور اقتصادي و دارايي ايران در حاشيه اجلاس سالانه بانك جهاني و صندوق بين‌المللي پول كه در شهر ليما پايتخت پرو در حال برگزاري است، با همتاي ژاپني و اكوادوري خود ديدار كرد. علي طيب‌نيا در ديدار با «تارو آسو»، معاون نخست‌وزير و وزير اقتصاد و دارايي ژاپن، بر توسعه ديدار وزير اقتصاد ايران با وزراي اقتصاد ژاپن و اكوادورتاكيد كرد. وي در اين ديدار با اشاره به فضاي مثبت ايجاد شده براي گسترش روابط فني و اقتصادي با ژاپن، امضاي موافقتنامه اقتصادي ميان دو كشور را زمينه‌ساز همكاري‌هاي اقتصادي دانست. وزير اقتصاد ژاپن ضمن استقبال از توافق صورت گرفته بين ايران و گروه 1+ 5 بر تمايل و آمادگي كشورش براي توسعه مناسبات فني و اقتصادي و برقراري مجدد روابط بانكي با ايران تاكيد كرد.

 

آزادسازي نرخ بليت هواپيما از ابتداي سال ۹۵| رييس سازمان هواپيمايي كشوري با بيان اينكه شبكه مناسب توزيع بليت براي آزادسازي نرخ‌ها توسط شركت‌هاي هواپيمايي فراهم شده است، از آزادسازي نرخ‌هاي بليت هواپيما تا پايان برنامه پنجم خبر داد. علي عابدزاده ‌با اشاره به قانون برنامه پنجم مبني بر الزام آزادسازي نرخ‌ها در سال سوم برنامه پنجم و به دنبال آن افزايش كيفيت خدمات حمل و نقل هوايي توضيح داد: آزادسازي نرخ‌هاي خدمات حمل و نقل هوايي يكي از مولفه‌هاي توسعه اين صنعت است؛ مجلس در اين باره مطالعات دقيقي انجام داد و اين موضوع در برنامه پنجم گنجانده شد. وي ادامه داد: در اين قانون بر متنوع‌سازي نرخ‌ها در سال اول برنامه و آزادسازي در سال سوم برنامه پنجم تاكيد شده است. رييس سازمان هواپيمايي كشوري افزود: يكي از زيرساخت‌هاي توسعه صنعت، آزادسازي نرخ‌هاست كه متاسفانه در طول سه سال اول برنامه اقدامات موثري در اين باره انجام نشد، اما در دو سال اخير دولت به متنوع‌سازي اقدام كرد و تا پايان برنامه پنجم‌ (اسفند 94) آزادسازي اجرايي مي‌شود. اين روندي است كه سيستم حمل‌ و نقل هوايي دنيا هم طي كرده است و ما هم هيچ راهي نداريم غير از اينكه آزادسازي نرخ‌ها را اجرا كنيم.

 

كريدور ترانزيتي ايران و بلغارستان جايگزين مسير تركيه |مديركل دفتر ترانزيت و پايانه‌هاي مرزي سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي با اشاره به اينكه كريدور ترانزيتي ايران و بلغارستان جايگزين مسير تركيه مي‌شود، گفت: موافقتنامه كريدور مذكور سال آينده پس از امضاي وزراي حمل‌ونقل كشورهاي عضو فعال مي‌شود. محمدجواد عطرچيان اظهار كرد: ‌كريدور ترانزيتي ايران – آذربايجان - ارمنستان – گرجستان – درياي سياه و بلغارستان به صورت چندوجهي در جريان ملاقات اخير هيات‌هاي حمل ونقلي دو كشور مورد توافق قرار گرفت. اين كريدور با عبور از كشورهاي حوزه قفقاز به گرجستان متصل و از طريق عبور از درياي سياه به كشور بلغارستان و در ادامه به كشورهاي اروپاي مركزي و شمالي امتداد مي‌يابد. وي تصريح كرد: اين مسير مي‌تواند با توسعه كشتي‌‌هاي رو- رو در درياي سياه و تسهيلات ويزايي جايگزين مسير تركيه شود. مقرر شد با توجه به توافقات اوليه پنج كشور ايران، بلغارستان، گرجستان، آذربايجان و ارمنستان براي تاسيس اين كريدور به زودي پيش‌نويس موافقتنامه كريدور فوق توسط سازمان راهداري و حمل ونقل جاده‌اي تهيه و به عنوان يك سند حمل ونقل چندوجهي براي اعلام نظر و جمع‌بندي نهايي و برگزاري كنفرانس مشترك در اين زمينه در تهران به كشورهاي فوق‌الذكر ارسال شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون