• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3134 -
  • ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۶ آذر

هاشمي رفسنجاني: دولت نجابت به خرج مي‌دهد

دفتر هاشمي به سخنان جنجالي آيت‌الله محمد خامنه‌اي پاسخ داد

گروه سياسي| اظهاراتي كه آيت‌الله سيدمحمد خامنه‌اي تاكيد كرده نه از منظر سياسي بلكه به‌دليل ثبت آن در تاريخ است، توسط دفتر آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني و همين‌طور حجت‌الاسلام سيدمهدي طباطبايي تكذيب شد. تكذيب‌هايي كه البته لحني تند داشتند، همان‌قدر كه لحن آيت‌الله سيد محمد خامنه‌اي در بيان خاطراتش از قضيه مك فارلين تند و گزنده بود. او البته گفته كه حرف‌ها و مستندات بسيار ديگري نيز دارد كه اگر ضرورت ايجاب كند، آنها را نيز بازگو خواهد كرد. اما تا همين جاي كار هم بازار حاشيه‌ها بالا گرفته است. دفتر آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني ديروز در بيانيه‌يي بلند به اظهارات آيت‌الله سيدمحمد خامنه‌اي واكنش نشان داد و اين اظهارات را «سوءاستفاده از فضاي غبارآلوده زمان» دانست كه در آن «ياران و اهل بيت امام عزيز را به جرم وابستگي‌هاي علمي و نسبي مي‌نوازند و ديگران به تماشا نشسته‌‌اند و فعلا سكوت اختيار كرده‌اند». در ابتداي اين بيانيه اشاره مفصلي به برخورد حضرت امام با همفكران آيت‌الله سيدمحمد خامنه‌اي در قضيه مك فارلين شده و در ادامه آمده است: «تعجب از رسانه‌هاي مدعي ارزشمداري و پيروي از امام و رهبري است كه با ذوق و ولع تمام، هر مطلبي را ولو حاوي توهين به امام(ره)، رهبري و بزرگان انقلاب اسلامي، صرفا به خاطر اينكه توهين به آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني در آن برجسته است، منتشر مي‌كنند و گويا هدف آنچنان وسيله را براي‌شان توجيه مي‌كند كه فراموش كرده‌اند مطالب نويسنده سراسر توهين به امام امت(ره)، رهبري نظام و نظام اسلامي است. فراموش كرده‌اند، آيت‌الله بهشتي اگر تماميت‌خواه بود كه به‌فرموده امام خميني(ره) «مظلوم نمي‌زيست و مظلومانه به شهادت نمي‌رسيد.»
در قسمتي از اين بيانيه آمده است: «آقاي سيدمحمد خامنه‌اي در داستان‌هاي تخيلي كه براي ارضاي نفسانيات خود ساخته، درباره رياست‌جمهوري آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني مي‌گويد: «اطرافيان هاشمي او را به سمت رياست‌جمهوري سوق دادند تا يك پله به رهبر‌شدن!! نزديك شود و اين يك توطئه امريكايي بود»، حال آنكه در مهرماه 1366 كه هنوز آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني، رييس مجلس شوراي اسلامي بود و آيت‌الله خامنه‌اي رييس‌جمهور و امام (ره) در قيد حيات بودند، وقتي از آيت‌الله خامنه‌اي مي‌پرسند: «نظر شما در مورد كانديداتوري آقاي هاشمي‌رفسنجاني براي آينده رياست‌جمهوري چيست؟» مي‌فرمايند: «البته اين قضيه هنوز مطرح نشده ولي من آقاي هاشمي‌رفسنجاني را براي همه مسووليت‌ها صد درصد مي‌پسندم و تاييد مي‌كنم. من شخصي گيراتر، شيرين‌تر، محبوب‌تر و كارآمدتر از آقاي هاشمي‌رفسنجاني در بين مسوولان جمهوري اسلامي ايران براي پست رياست‌جمهوري و ديگر مسووليت‌هاي مهم سراغ ندارم.» (روزنامه رسالت، 27 مهرماه 1366)
 دفتر آيت‌الله هاشمي با يادآوري جريان انتخاب حضرت آيت‌الله خامنه‌اي به رهبري بعد از رحلت حضرت امام(ع) آورده است: «آقاي سيدمحمد خامنه‌اي، احتمالا در روز رحلت امام و انتخاب آيت‌الله خامنه‌اي به عنوان رهبر جمهوري اسلامي ايران، نبودند يا احتمالا به قول امام علي (ع) به عنوان ... همگان مي‌دانند كه آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني چه نقشي در آن مقطع براي تعيين رهبري داشته‌اند!! و خنده‌دار است كه ادعا مي‌كند: «رياست‌جمهوري هاشمي مقدمه‌يي براي هماهنگ‌سازي امور و زمينه‌سازي براي ايجاد پايگاه قدرت و خيز به سمت آرزوي ديرينه پس از فوت امام بود ولي قدري دير شده بود و با حكمت و عنايت‌اللهي و با تصميم و راي ناگهاني و تقريبا بي‌مقدمه مجلس خبرگان، [آيت‌الله] خامنه‌اي انتخاب شدند و كار از كار گذشت.» امروز ديگر حتي دانش‌آموزان مقطع ابتدايي در ايران مي‌دانند كه رياست‌جمهوري هاشمي‌رفسنجاني پس از انتخاب آيت‌الله خامنه‌اي به عنوان رهبر جمهوري اسلامي بود و اين گونه سخن گفتن، مصداق همان جمله امام علي(ع) است...
در آخر اين بيانيه هم تاكيد شده «و كلام آخر اينكه چرا كساني كه در جريان تصميمات انقلاب، دفاع مقدس، توطئه‌هاي ريز و درشت ضد انقلابيون و منافقين در اين كشور هستند، در اين گونه موارد كه بديهيات انقلاب تحريف و تخريب مي‌شود، سكوت كرده و براي دفاع از نظام اسلامي، سخنان سخيف و داستان‌سرايي‌هاي تخيلي گروهي بغض‌آلود را پاسخ نداده و تماشاچي شده‌اند؟» در همين حال سيد مهدي طباطبايي، استاد اخلاق هم توضيحاتي درباره ماجراي مك فارلين و اظهارات سيدمحمد خامنه‌اي در اين باره مطرح كرده است. او گفته كه «بنده در آن زمان هم نماينده مجلس و هم عضو كميسيون سوالات بودم. كميسيوني كه تعيين مي‌كرد چه سوالاتي و چگونه از وزرا و مسوولان مطرح شود. همه آقايان مي‌دانند كه در آن زمان بنيانگذار جمهوري اسلامي عبارات مهمي فرمودند. ايشان تاكيد كردند كه دو دستگي انجام نشود زيرا اين خلاف اسلام، آموزه‌هاي ديني و خلاف انصاف است. حضرت امام (ره) تاكيد كردند هيچ توقعي نداشتم از بعض اين اشخاص، ولو بعضي‌شان در نظر من پوچند، ليكن از بعضي از اين اشخاص كه سابقه دارند هيچ توقع نداشتم كه در اين زمان كه بايد فرياد بزنند سر امريكا، فرياد مي‌زنند سر مسوولان ما! چه شده است؟ شماها چه‌تان است؟ چه كرديد شماها؟ شماها چرا بايد تحت تاثير تبليغات خارجي واقع بشويد يا تحث تاثيرات نفسانيت خودتان؟ در يك همچون مساله مهمي كه بايد همه شما دست به دست هم بدهيد و ثابت كنيد به دنيا كه ما وحدت داريم، وحدت ما اين طور شده‌ است و در روزي كه هفته وحدت است چرا شماها مي‌خواهيد تفرقه ايجاد كنيد؟ چرا مي‌خواهيد بين سران كشور تفرقه ايجاد كنيد؟ چرا مي‌خواهيد دودستگي ايجاد كنيد؟ چه شده است شما را؟ كجا داريد مي‌رويد؟ اين تذهبون؟»
او گفته «آقاي سيدمحمد خامنه‌اي يك انسان متدين و دين‌دار است اما در اين قضيه چرا اين گونه نظر دادند را نمي‌دانم.» او همچنين درباره ادعاي سيد محمد خامنه‌اي درباره تمايل آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني براي رهبر شدن بعد از رحلت حضرت امام (ره) توضيح داده است: «اين موضوع اصلا كذب است. آقاي هاشمي و تمام دلسوزان نظام دغدغه اصلي‌شان حفظ نظام و انقلاب بوده و خواهد بود. در آن زمان و پس از رحلت حضرت امام (ره) هيچ‌يك از بزرگان نظام نگاهي به جايگاه رهبريت نداشتند. خاطرم هست كه آيت‌الله هاشمي صراحتا اعلام كردند كه آيت‌الله خامنه‌اي بعد از امام در جمع آن روز بهترين فردي است كه مي‌تواند در حفظ انقلاب و دستاوردهاي آن بكوشد.»

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون