• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3441 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۲۶ دي

خبر كوتاه

گوانتانامو زنداني با كمتر از 100 دربند
با انتقال 10 زنداني يمني از گوانتانامو به عمان، شمار محبوسان در اين زندان به كمتر از 100 تن رسيد. كاخ سفيد اعلام كرد در راستاي برنامه‌هاي خود براي تعطيلي زندان گوانتانامو 10 زنداني يمني اين زندان را به عمان منتقل كرده و با اين اقدام شمار زندانيان در اين منطقه به كمتر از 100 تن رسيده است. انتقال اين افراد به عمان به عنوان انتقال بزرگ‌ترين گروه زندانيان گوانتانامو به خارج به شمار مي‌آيد. زندانيان يمني بيش از 10 سال بدون هيچ‌گونه محاكمه يا تفهيم اتهامي در زندان گوانتانامو به سر مي‌بردند. بر اين اساس از زمان روي كار آمدن باراك اوباما كه وعده داده بود زندان گوانتانامو را مي‌بندد، تعداد زندانيان در اين بازداشتگاه از 242 نفر به 93 زنداني كاهش يافته است.

دستگيري  امضا‌كنندگان يك نامه در تركيه
به دنبال انتشار نامه‌اي از سوي جمعي از دانشگاهيان تركيه و جهان به دولت آنكارا، منابع ترك پليس تركيه چند دانشگاهي منتقد دولت را بازداشت كرده و دادستاني اين كشور مشغول تدوين پرونده اتهامي عليه آنهاست. رسانه‌هاي خبري تركيه گزارش داده‌اند كه تاكنون دوازده نفر از دانشگاهيان اين كشور بازداشت شده‌اند و اتهام‌هايي كه از سوي دادستاني به آنها وارد شده اهانت به دولت و مشاركت در تبليغ به نفع سازمان تروريستي است. بر اساس گزارش‌ها بازداشت‌شدگان از جمله امضا‌كنندگان نامه‌اي بودند كه بيش از هزار تن دانشگاهيان تركيه و كشورهاي ديگر آن را امضا كرده و از رجب طيب اردوغان، رييس‌جمهوري خواسته بودند عمليات جاري ارتش در مناطق كردنشين را پايان دهد.

حمله تروريست‌ها
 به نظاميان سومالي
مقامات نظامي سومالي از حمله تروريست‌هاي شباب وابسته به القاعده به پايگاه اتحاديه آفريقا در جنوب سومالي خبر داده‌اند. تروريست‌هاي شباب مدعي هستند كه اين پايگاه را كه در نزديكي مرز كنيا واقع شده، به كنترل كامل خود در آورده و بيش از ۶۰سرباز كنيايي را كشته‌اند. به گفته يكي از فرماندهان نظامي سومالي در ابتداي اين حمله يك بمبگذار انتحاري با خودرو از طريق يكي از ورودي‌هاي اين پايگاه وارد شد و پس از آن افراد مسلح راه خود را به داخل اين پايگاه باز كرده و با نيروهاي اتحاديه آفريقا كه در اين محل مستقر بودند درگير شدند. اما ارتش كنيا در بيانيه‌اي گفته است كه شباب نيروهاي سومالي را كه در نزديكي پايگاه اتحاديه آفريقا مستقر بودند، هدف حمله قرار داد و پس از آن نيروهاي كنيايي مستقر در اين پايگاه براي كمك به سربازان سومالي با تروريست‌هاي شباب درگير شدند. در بيانيه ارتش كنيا به شمار تلفات اشاره‌اي نشده است.

اخبار ضد و نقيض در مورد صلاح عبدالسلام
با گذشت دوماه از حملات تروريستي در پاريس، پليس فرانسه و بلژيك همچنان در تعقيب صلاح عبدالسلام و ديگر مظنونين مرتبط هستند. براساس گزارش‌هاي تاييد نشده نزديكان صلاح عبدالسلام با وكيلي در بلژيك به نام سون ماري تماس گرفته‌اند. گفته مي‌شود از وي خواسته شده تا وكالت صلاح عبدالسلام را برعهده گيرد. ماري از ارايه توضيحاتي در اين زمينه امتناع كرده است. اين درحالي است كه او پيشتر در دسامبر گذشته گفته بود كه در صورت درخواست صلاح عبدالسلام،  وكالت وي را قبول خواهد كرد. هويت افراد تماس‌گيرنده هنوز مشخص نشده است. در همين حال خانواده صلاح عبدالسلام تاكيد كرده‌اند كه اين تماس از طرف آنها نبوده است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون