• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3441 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۲۶ دي

لاوروف و كري در زوريخ ديدار مي‌كنند


پس از گفت‌وگوي تلفني «باراك اوباما» رييس‌جمهور امريكا و «ولاديمير پوتين» رييس‌جمهوري روسيه، وزراي خارجه دو كشور توافق كردند، در روزهاي آينده براي مذاكره درباره موضوعات بين‌المللي ديدار و گفت‌وگو داشته باشند. «سرگئي لاوروف» و «جان كري» وزيران امور خارجه روسيه و امريكا در گفت‌وگويي تلفني توافق كرده‌اند كه روز بيستم ژانويه (30 دي ماه) در شهر زوريخ سوييس با يكديگر ديدار كنند. در گزارش وزارت خارجه روسيه آمده است: وزيران خارجه روسيه و امريكا مطابق دستور روساي جمهوري دو كشور به بررسي و تبادل نظر درباره بحران اوكراين و راه‌هاي حل و فصل آن پرداختند. وزارت خارجه روسيه جزييات بيشتر اين گفت‌وگوي تلفني را اعلام نكرده و تنها افزوده است در اين ديدار مسائل مهم بين‌المللي مطرح خواهد شد.
بر اساس گزارش منابع خبري دو كشور، پوتين و اوباما در گفت‌وگوي تلفني، درخصوص مسائل خاورميانه تبادل نظر كردند و مساله سوريه و راه‌هاي حل و فصل سياسي آن را مورد بحث قرار دادند. بر اساس اين گزارش‌ها، در اين گفت‌وگوي تلفني همچنين مساله اوكراين مطرح شد و دو طرف درباره آن و حل و فصل مناقشه در شرق اين كشور تبادل نظر و بر لزوم تلاش بيشتر براي يافتن راه‌حل سياسي براي بحران اوكراين و پرداختن به مناقشه سوريه تاكيد كردند. كاخ سفيد با صدور بيانيه‌اي اعلام كرد: اوباما به پوتين گفت كه گام مهم بعدي در حل بحران اوكراين براي تمام طرف‌ها توافق بر سر شرايط برگزاري انتخابات محلي در منطقه دونباس اوكراين است.
روسيه و امريكا درباره مساله اوكراين اختلاف دارند و واشنگتن بارها مسكو را به مداخله در امور داخلي اين كشور متهم كرده و در دو سال اخير چند بسته تحريم‌هاي اقتصادي و مالي در مورد روسيه وضع و شماري از مقام‌هاي روس را هم تحريم و كشورهاي اتحاديه اروپا را نيز به پيروي از اقدام‌هاي ضدروسي خود وادار كرده است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون