• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3521 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۹ ارديبهشت

جهان؛ خارج از مرزها

عكس زني ايستاده در خياباني خالي، تمام صفحه روزنامه فرانسوي «ليبريشن» را پر كرده است. گوشه سمت راست عكس تيتر زده شده: «فضاهاي عمومي؛ مردانه ساخته شده و ناامن براي زنان». اين عكس و تيتر كوبنده و جذاب به بهانه گزارشي است كه روايت مي‌كند مكان‌هاي عمومي و معابر براي راحتي و دسترسي مردان و مردانه ساخته شده است و همين معماري مردانه، زندگي شهرنشيني را براي زنان دشوار كرده است.

«فساد» مضمون اصلي روزنامه صبح افغانستان است. روزنامه «افغانستان» روز گذشته دو موضوع مهم خود را به فساد اختصاص داد و در دو گزارش جداگانه دو تيتر درباره اين موضوع زد. تيتر اول از صحبت‌هاي دادستان جديد بود و اينكه: «دادستان جديد: با فساد به صورت قاطع و جدي مبارزه خواهم كرد» و تيتر دوم هم اين بود: « اشرف غني: صلاحيت بازجويي از مقام‌هاي ارشد در مورد فساد به نيروهاي مبارزه با جرايم داده شد».

ضميمه آخر هفته «فاينشنال تايمز» عكس يك و گزارش يك خود را به انتخاب نخستين شهردار مسلمان لندن و نخستين شهردار مسلمان يك شهر اروپايي اختصاص داده است. اين نشريه تيتر زده است: «خان كمپين ترس را كنار زد و پيروزي را در لندن جارو كرد». صادق خان چهل و پنج ساله، يك مهاجر پاكستاني‌الاصل است كه در انتخابات روز پنجشنبه با بيشترين آرا، شهردار لندن شد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون