• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3534 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۴ خرداد

رييس اتاق بازرگاني: رشد 5درصدي اقتصادي، قابل دسترس است

رييس اتاق بازرگاني ايران ضمن اعلام پيش‌بيني خود درباره آينده بخش‌هاي مختلف اقتصادي ازجمله بازار ‌مسكن، بورس و بازارهاي طلا و ارز پرداخت و تصريح كرد كه رشد اقتصادي چهار تا پنج درصدي در سال جاري براي اقتصاد ايران قابل دسترس خواهد بود. محسن جلال‌پور افزود: مي‌توانيم از رشد اقتصادي در سال گذشته كه رشد منفي يا صفر بوده است به يك رشد چهار تا پنج درصدي براي سال 1395 برسيم كه براي اين موضوع چند دليل وجود دارد. رييس اتاق بازرگاني ايران ادامه داد: نفت و ميزان فروش آن در رشد اقتصادي ما تاثيرگذار است و با توجه به افزايش توليد و صادرات نفت ايران اين موضوع در رشد اقتصادي موثر خواهد بود؛ هر چند كه اتفاق خيلي خوشحال‌كننده‌اي نيست، چرا كه نمي‌خواهيم نفت پايه رشد اقتصادمان باشد. اما به هر حال جدا از مثبت يا منفي بودن آن موضوعي است كه براي اقتصاد ما وجود دارد. جلال‌‍‌پور به ديگر دلايل براي رسيدن به رشد اقتصادي چهار تا پنج درصدي براي اقتصاد ايران در سال جاري اشاره و اظهار كرد: دليل دوم براي رسيدن به اين ميزان رشد، سرمايه‌گذاري خارجي و رفت و آمد هيات‌هاي اقتصادي است كه بخشي از آن با توجه به فهم سرمايه‌گذار از موقعيت، در حال به نتيجه رسيدن است.
رييس اتاق بازرگاني ايران در پاسخ به اين سوال كه بخش‌هاي مسكن و بازار بورس در سال جاري چه وضعيتي خواهند داشت، گفت: به نظر مي‌رسد مسكن در سال جاري با شيبي ملايم، رشد قابل قبولي داشته باشد اما مانند گذشته شاهد رشدها و جهش‌هاي يكباره مسكن نخواهيم بود.
وي ادامه داد: بازار بورس نيز به همين ترتيب افزايش قيمت و رشد خواهد داشت. بايد توجه كنيم كه عمده بازار بورس ما وابسته به انرژي است، به اين معني كه بورس ما بيشتر وابسته به شركت‌هاي انرژي است و كمتر شامل بورس توليد و صنعت مي‌شود و با توجه به رشدي كه براي بخش انرژي پيش‌بيني مي‌شود اين رشد براي بازار بورس هم پيش‌بيني مي‌شود. جلال‌پور همچنين درباره رشد در بخش كشاورزي عنوان كرد: بخش كشاورزي در سال گذشته حدود سه درصد رشد داشته است. همين حدود براي امسال نيز در بخش كشاورزي قابل پيش‌بيني است. رييس اتاق بازرگاني ايران درباره پيش‌بيني خود از آينده بازار طلا و ارز گفت: بازار طلا و ارز را بازاري قابل اطمينان براي سرمايه‌گذاري نمي‌بينم. مردم ايران آنقدر به بلوغ رسيده‌اند كه متوجه باشند با سكه و طلا در خانه نگه داشتن به رشد، اشتغال و توسعه كمكي نمي‌شود. پيشنهاد من براي سرمايه‌گذاري‌هاي خرد، صندوق‌هايي است كه به عنوان صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري در حال پا گرفتن است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها