• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3534 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۴ خرداد

مالكان خانه‌هاي خالي در سال ۹۵ بايد ماليات بدهند

رييس كل سازمان امور مالياتي كشور از اخذ ماليات بر خانه‌هاي خالي بر اساس اظهارنامه سال ۹۵ خبر داد و گفت: سازمان امور مالياتي كاملا تابع قانون است و بر اساس اين قانون، ماليات بر ساخت و ساز را اخذ مي‌كند.
سيدكامل تقوي‌نژاد افزود: بر اساس قانون، اخذ ماليات از خانه‌هاي خالي از ابتداي سال 95 عملياتي مي‌شود و موديان مالياتي بايد در اظهارنامه‌هاي سال 96 آمار خانه‌هاي خالي را اعلام كنند تا بر اساس آن ماليات اخذ شود.
وي در خصوص ماليات بر ساخت‌وساز نيز گفت: براساس ماده 77 قانون ماليات‌هاي مستقيم، سازمان امور مالياتي كاملا تابع قانون است و بر اساس اين قانون، ماليات بر ساخت و ساز را اخذ مي‌كند.
براساس قانون ماليات‌هاي مستقيم، آن دسته از واحدهاي مسكوني واقع در شهرهاي با جمعيت بالاي100 هزار نفر جمعيت كه به استناد سامانه ملي املاك و اسكان به عنوان «واحد مسكوني خالي» شناسايي مي‌شوند، از سال دوم به بعد مشمول ماليات بر اجاره مي‌شوند.
همچنين خانه‌هاي خالي در سال دوم، يك دوم ماليات متعلقه، در سال سوم، برابر ماليات متعلقه و از سال چهارم به بعد، يك و نيم برابر ماليات متعلقه، مشمول ماليات بر واحدهاي خالي مسكوني خواهند شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها