• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3534 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۴ خرداد

اكنون بهترين زمان متوازن سازي هزينه‌هاي جاري با درآمدهاي مالياتي است

يك تحليلگر مسائل اقتصادي، دوره دولت يازدهم را بهترين زمان براي متوازن سازي هزينه‌هاي جاري با درآمدهاي مالياتي عنوان كرد و گفت: تاكنون زمان مناسبي همچون اين دوره ايجاد نشده و در آينده نيز شرايط بهتر از اين نخواهد شد.
«سعيد ليلاز» در گفت‌وگو با ايرنا افزود: معاون اول رييس‌جمهوري اشاره بسيار درستي كرده‌اند زيرا اين ماموريت دولت فوق‌العاده مهم است و بايد به طور دايم هزينه‌هاي جاري، تعداد كارمندان و تصدي خود را كاهش دهد تا بتواند همزمان با افزايش درآمدهاي مالياتي، قادر به پرداخت هزينه‌هاي جاري باشد. وي با تاكيد بر اينكه بايد خود را با تنگناهاي مالي ناشي از درآمدهاي نفت عادت دهيم، ادامه داد: يكي از مهم‌ترين كارها براي رفع اين مشكل، كاهش سقف هزينه‌هاي جاري دولت و افزايش درآمد مالياتي است يعني درآمدهاي مالياتي حداقل 30 تا 40 درصد اضافه شود و هزينه‌هاي دولت نيز به همين ميزان كاهش يابد، اگر اين اتفاق بيفتد مشكل حل مي‌شود.
ليلاز افزود: به نظر مي‌رسد اين حركت بايد در يك فرآيند دو تا سه ساله انجام و نوسان مثبتي در درآمدهاي نفتي نيز نبايد مانع تحقق اين برنامه شود. اين كارشناس اقتصادي با بيان اينكه دولت نبايد در اجراي سياست‌هاي آزادسازي اقتصادي، خود را پشت تنگناهاي مالي پنهان كند، افزود: دولت مي‌تواند سياست آزادسازي از جمله كوچك سازي را فعالانه پيش ببرد و ربطي به محدوديت‌ها و تنگناهاي مالي ندارد. اين اقدام حتي اثرات ساختاري روي اقتصاد ايران خواهد داشت و منجر به افزايش سهم بخش خصوصي مي‌شود؛ حتي ساختارهاي اجتماعي سياسي را نيز تقويت مي‌كند.
ليلاز تاكيد كرد: البته دولت بيش از اينكه به فكر خروج نيروها باشد، بايد به فكر جلوگيري از ورود نيروها به دولت شود؛ در 30 سال گذشته هيچ انضباطي در اين زمينه اتفاق نيفتاده و هرگز كسي به اين فكر نبوده و در عمل نيز اين مساله رعايت نشده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها