• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3150 -
  • ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۸ دي

رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از مردم قم :

حربه تحریم را از دشمن بگیرید

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح ديروز (چهارشنبه) در ديدار پرشور هزاران نفر از مردم قم، با اشاره به ضرورت مقابله با تلاش بيگانگان براي تحريف واقعيت‌هاي انقلاب و به فراموشي سپرده شدن رويدادهايي مانند ۱۹ دي ۱۳۵۶ و نهم دي ۱۳۸۸، افزودند: دشمني استكبار با ملت ايران پاياني ندارد و مسوولان بايد با تكيه بر نيروهاي داخلي، حربه تحريم را از دست دشمن غيرقابل اعتماد خارج كنند و با دل بستن به نقطه‌هاي روشن حقيقي، وظايف خود را در تحقق آرمان‌هاي درخشان انقلاب و ملت انجام دهند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تبريك ايام ميلاد پيامبر عظيم‌الشأن اسلام(ص) و حضرت امام صادق (ع)، قيام نوزدهم دي ۱۳۵۶ را رويدادي تاريخي، بزرگ و تعيين‌كننده خواندند و گفتند: انگيزه‌هايي وجود دارد تا روزها و حوادث بزرگ و تعيين‌كننده انقلاب اسلامي و سه دهه اخير به فراموشي سپرده شود اما تا وقتي ملت زنده است و دل‌هاي مومن و داراي انگيزه و زبان‌هاي حقگو حضور دارند، چنين اتفاقي نخواهد افتاد. رهبر انقلاب اسلامي زنده نگه داشته شدن ۱۹ دي ۱۳۵۶، ۲۲ بهمن ۱۳۵۷، ۹ دي ۱۳۸۸ و ديگر مقاطع سرنوشت‌ساز ملت ايران را حركتي مجاهدت‌آميز خواندند و گفتند: جبهه مقابل نظام اسلامي به نسل دوم و سوم انقلاب اميد بسته بود تا آنها را از انقلاب اسلامي رويگردان كند اما همين نسل سوم و جوان‌هاي كشور بودند كه حادثه عظيم ۹ دي را به وجود آوردند و آن سيلي محكم را به صورت كساني كه سعي داشتند مسير انقلاب را با فتنه منحرف كنند، نواختند. رهبر انقلاب اسلامي با يادآوري مجدد اهميت تاريخي حادثه ۱۹ دي سال ۱۳۵۶ در قم، گفتند: نوزدهم دي مبدا يك حركت عمومي در كشور شد و ملت ايران را وارد ميدان مبارزه با رژيم طاغوت كرد كه در نهايت بساط رژيم ستمشاهي از اين كشور برچيده شد. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي سپس با اشاره به انگيزه‌هايي كه براي تحريف حقايق و واقعيات رژيم پهلوي وجود دارد، به چند خصوصيت آن رژيم اشاره كردند و افزودند: ديكتاتوري سياه و استفاده از قساوت‌آميزترين روش‌ها و وحشيانه‌ترين شكنجه‌ها در زندان‌هاي مخوف، يكي از خصوصيات رژيم پهلوي بود و همه مدعيان امروز حقوق بشر نيز با تمام وجود از چنين رژيمي حمايت مي‌كردند. ايشان با اشاره به نقش صهيونيست‌ها و امريكايي‌ها در ايجاد دستگاه جهنمي ساواك در رژيم گذشته و ايجاد خفقان شديد در كشور افزودند: افشاگري‌هاي اخير درخصوص زندان‌هاي مخفي و شكنجه‌هاي سازمان سيا در امريكا نيز نشان مي‌هد ادعاهاي امريكايي‌ها در حمايت از آزادي بيان به هيچ‌وجه با واقعيات همخواني ندارد. رهبر انقلاب اسلامي وابستگي ذلت‌آميز به قدرت‌هاي خارجي را يكي ديگر از خصوصيات رژيم پهلوي برشمردند و خاطرنشان كردند: در آن دوران آنچه كه منافع قدرت‌هاي بيگانه و به ويژه امريكا اقتضا مي‌كرد، در سياست‌ها و رفتارهاي داخلي، منطقه‌يي و بين‌المللي دنبال و ملت ايران به‌شدت تحقير مي‌شد. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: علت بغض و كينه و دشمني تمام‌نشدني امريكايي‌ها با ملت ايران و انقلاب اسلامي، اين است كه كشوري با ويژگي‌ها و موقعيت راهبردي ايران به واسطه پيروزي انقلاب از دست آنها خارج شده است.ايشان سومين خصوصيت رژيم پهلوي را مبتلا بودن به انواع فسادهاي جنسي، مالي و اخلاقي، در عالي‌ترين سطوح حكومتي دانستند و گفتند: در آن رژيم خبيث و فاسد مردم به هيچ‌وجه به حساب نمي‌آمدند و راي و نظر مردم هيچ اهميتي نداشت و رابطه مردم و حكومت به طور كلي قطع بود.
رهبر انقلاب اسلامي، بي‌اعتنايي به پيشرفت علمي، ترويج خودكم‌بيني، بزرگ‌نمايي فرهنگ غربي، عادت دادن ذايقه مردم به واردات بجاي احياي توليد داخلي، و نابودي كشاورزي و صنايع ملي را از ديگر بخش‌هاي كارنامه سياه رژيم پهلوي دانستند و خاطرنشان كردند: ملت با هوش ايران كه اين تحقيرها و ظلم و فسادها را مشاهده مي‌كرد، به واسطه يك مرد الهي كه همان امام بزرگوار (ره) بود، پا به ميدان گذاشت و در نهايت پيروز شد. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تاكيد كردند: پيشرفت‌ها و موفقيت‌هاي كنوني و بيداري و جايگاه برتر ملت ايران در منطقه همه به دليل برداشته شدن مانع بزرگ رژيم فاسد و ظالم و وابسته پهلوي بوده است.
رهبر معظم انقلاب با اشاره به آغاز دشمني جبهه استكبار با ملت ايران پس از پيروزي انقلاب تاكيد كردند: هيچ كس تصور نكند دشمن از خباثت و خصومت دست برمي‌دارد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در همين زمينه افزودند: وقتي در مقابل دشمن دچار غفلت شديد و به او اعتماد كرديد دشمن فرصت مي‌كند مقاصد خود را در كشور پيگيري كند اما اگر قوي، آماده و دشمن‌شناس بوديد استكبار، به ناچار از خصومت‌ورزي دست مي‌كشد. ايشان فشارهاي امروز جبهه زورگويان جهاني به ملت ايران را ناشي از يك دشمني تمام‌نشدني برشمردند و افزودند: اگرچه هنوز تا تحقق كامل آرمان‌هايي همچون عدالت اجتماعي و اخلاق اسلامي راه زيادي مانده است اما برخلاف حرف‌هاي نسنجيده و غلطي كه بعضي‌ها درباره بي‌توفيقي ملت ايران مي‌گويند، اين ملت با حركت در مسير آرمان‌ها توانسته است توفيقات بسيار بزرگي به دست آورد. رهبر انقلاب با انتقاد از كساني كه توفيقات ملت ازجمله پيشرفت‌هاي علمي را ناديده مي‌گيرند، افزودند: چرا نابخردانه، دستاوردهايي را كه پايگاه‌هاي علمي جهاني نيز به آنها اذعان دارند، انكار مي‌كنيد و با سخنان غلط و غيرمنصفانه در راه پرافتخاري كه مردم طي كرده‌اند و حتي دشمنان را مجبور به تحسين كرده است، ايجاد ترديد مي‌كنيد؟ حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در اشاره‌يي به صدر اسلام افزودند: در آن زمان نيز همه آرمان‌ها محقق نشد اما مهم اين بود كه حركت در مسير تحقق اهداف ادامه داشت كه امروز نيز ملت، همان مسير را، با افتخار و اقتدار و ايستادگي ادامه مي‌دهد.
رهبر انقلاب اسلامي در ادامه سخنان‌شان به تبيين اولويت‌هاي كشور و جامعه پرداختند و اتحاد و اتفاق ملي را مهم‌ترين نياز امروز خواندند. ايشان تاكيد كردند ايجاد تفرقه و دودستگي در ميان مردم، به هر عنوان و با هر توجيه، ضد منافع ملي و ضد آرمانهاست. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي كمك به مسوولان و دولت را وظيفه‌يي همگاني برشمردند و با تاكيد مجدد بر ضرورت نگاه به درون افزودند: دولتي‌ها هم بدانند كه تنها چيزي كه مي‌تواند آنها را به انجام وظايف‌شان قادر كند، تكيه بر مردم و نيروهاي داخلي است. رهبر انقلاب با اشاره به تحريم‌هاي ظالمانه افزودند: تحريم‌ها براي كشور مشكل ايجاد كرده اما اگر دشمن شرط برداشته شدن آنها را، فلان مساله اساسي و آرماني از جمله دست برداشتن از اسلام و استقلال و پيشرفت علمي قرار دهد قطعا غيرت هيچ مسوولي، قبول نمي‌كند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: البته دشمن فعلا به صراحت با آرمان‌ها كاري ندارد اما اگر عقب‌نشيني بشود بعدا سراغ آرمان‌ها هم مي‌آيد بنابراين بايد با هوشياري، هدف «پيشنهادها، حرفها و اقدامات دشمن» را درك كرد.
ايشان مصون كردن ايران در مقابل تحريم‌ها را، تنها راه محدود كردن قدرت مانور دشمن خواندند و تاكيد كردند: معناي واقعي اقتصاد مقاومتي همين است و تحقق اين مهم، وظيفه اصلي مسوولان كشور است.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به تاكيد مكرر بر ضرورت قطع وابستگي به درآمدهاي نفتي افزودند: مسوولان كشور و دولت نبايد به دست بيگانه چشم بدوزند و بدانند حتي يك قدم عقب‌نشيني، پيش روي دشمن را به دنبال مي‌آورد بنابراين بايد فكري اساسي كرد و با تكيه بر ملت و نيروهاي داخلي به گونه‌يي عمل كرد كه اگر دشمن تحريم‌ها را هم برنداشت، ضربه‌يي به پيشرفت و رونق و رفاه مردم وارد نشود.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در همين زمينه افزودند: بايد حربه تحريم را از دست دشمن بگيريد، چراكه اگر چشم به دست دشمن بدوزيد تحريم‌ها همچنان باقي خواهد ماند همان‌گونه كه امريكايي‌ها امروز با كمال وقاحت مي‌گويند اگر در قضيه هسته‌يي، ايران كوتاه هم بيايد تحريم‌ها يكجا و همه برداشته نمي‌شود. ايشان پرسيدند با اين واقعيات آيا مي‌شود به چنين دشمني اعتماد كرد؟ رهبر انقلاب افزودند: من با مذاكره مخالف نيستم، اما معتقدم بايد دل را به نقطه‌هاي اميد بخش حقيقي سپرد نه به نقطه‌هاي خيالي.
ايشان در پايان سخنان‌شان خاطرنشان كردند: مسوولان، به لطف خدا مشغول كار هستند و همه بايد به دولت كمك كنند اما دولتي‌ها هم مراقب باشند حاشيه‌سازي نكنند و ضمن خودداري از بيان حرف‌هاي غيرلازم، دو دستگي به وجود نياورند و تلاش كنند وحدت و ايمان و همت ملت را مورد استفاده صحيح قرار دهند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي آينده ايران عزيز را كاملا درخشان خواندند و افزودند: به فضل الهي راه پرافتخار تحقق آرمان‌ها ادامه مي‌يابد و جوانان كشور روزي را خواهند ديد كه دشمنان گردنكش و ظالم در مقابل آنها مجبور به خضوع شوند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون