• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3610 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۶ شهريور

علم الهدی:

دولت تلاش می کند عده ای لايیک و بی‌دین را راضی نگه دارد

گروه سياسي| تريبون‌هايي كه در هفته دولت بيش از هر چيز براي حمله به دولت استفاده شد. ديروز نماز جمعه‌هاي تهران، مشهد و شيراز در هفته دولت شاهد شديد‌ترين انتقادها و حملات به دولت بود. اگرچه مخالفان و منتقدان دولت براي حمله به دولت و نقدهاي تندشان به بهانه‌اي نياز ندارند اما هفته دولت بهانه خوبي بود تا از تريبون‌هاي رسمي اتهام بزنند و دولت را مورد هدف خود قرار دهند. حجت‌الاسلام‌والمسلمين كاظم صديقي در تهران، حجت‌الاسلام‌ والمسلمين علم الهدي در مشهد و حجت‌الاسلام‌والمسلمين  ايماني در شيراز دولت را خطاب قرار دادند و با لحن شديدي انتقادهاي تندي را بيان كردند.
امام‌جمعه تهران: معلوم نيست فرصت مجدد خدمت به مردم را پيدا كنيد
چند ماه پيش بود كه مخالفان دولت يك خط خبري را در دستور كار خود قرار دادند و آن چهار ساله شدن دولت روحاني بود. حالا ديگر كمتر از يك سال تا انتخابات باقي مانده است. روشن است كه حسن روحاني يكي از كانديداهاي قطعي انتخابات سال آينده است و همين امر سبب شده تا در چند ماه گذشته حملات و تخريب‌ها عليه دولت شدت بيشتري بگيرد. در اين ميان اما امام جمعه تهران در خطبه‌هاي ديروز كه رنگ و بوي هفته دولت را نيز داشت خطاب به دولت گفت: معلوم نيست فرصت مجددي براي خدمت به مردم پيدا كنيد. اما اين تنها كنايه كاظم صديقي به دولت حسن روحاني نبود. او دستگاه ديپلماسي را نيز مخاطب قرار داد و گفت: حركت‌هاي ديپلماسي كشور بايد در همه جا براي ما موجب سرافرازي و اقتدار باشد. در شرايطي كه حسن روحاني در سخنراني‌هايش و آخرين گفت‌وگويش از رسانه ملي با مردم از بدعهدي‌هاي امريكا سخن گفت اما صديقي مي‌گويد: مقام معظم رهبري هميشه از بد عهدي دشمن سخن مي‌گويند اما دوستان حاضر نيستند از اين بدعهدي‌ها يك جمله بگويند. به گزارش خبرآنلاين كاظم صديقي خطاب به دولتمردان گفت: مساله برجام را خيلي گنده نكنيد. خطيب موقت نماز جمعه تهران خطاب به دولت گفت: فرصت باقيمانده را به سياسي‌كاري و تبليغات انتخاباتي نپردازيد، چراكه معلوم نيست فرصت مجددي براي خدمت به مردم پيدا كنيد. وي افزود: در هفته دولت، دولتمردان بايد قبل از آنكه مانور تبليغاتي داشته باشند و كارهاي كم و زياد خود را به مردم عرضه كنند، اقدامات خود را ارزيابي كنند و ببينند سر سفره چه شهدايي نشسته‌اند و با آنها تناسبي دارند يا خير. خطيب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به خاطراتي از شهيد رجايي در زمينه ساده‌زيستي و پرهيز از تجملات در دفتر كارش بيان داشت: مسوولان نگاهي به دفترهايشان بكنند، اگر جنوب شهري‌ها بيايند به دفترشان نگاه كنند، برداشت‌شان چيست؟ حكومت علوي چيست و كجا قرار دارد؟ سيره شهيد رجايي در قيامت براي همه روساي جمهورها حجت است. به نظر مي‌رسد در سراسر خطبه‌ها صديقي بر يك مساله پافشاري داشت، اينكه دولت بر هشت ساله بودن خود اميد چنداني نداشته باشد چرا كه در بخش ديگري از صحبت‌هايش گفت: الان به مسوولان اجرايي كشور توصيه مي‌كنم در ولايت‌مداري، شهيد رجايي و شهيد بهشتي برنده‌اند. دنيا و آخرت خدا آنها را سرافراز كرد. رياست‌جمهوري مثل يك روياست، به همين زودي تمام مي‌شود. بايد ببينيم براي آيندگان الگو هستيم، راه شهيد رجايي را مي‌رويم؟ صديقي در ادامه گفت: حالت عزت و كرامت در قراردادها، در صحبت‌ها بايد وجود داشته باشد. نمي‌خواهم پرده از يكسري چيزها بردارم. حركت‌هاي ديپلماتيك كشور بايد در همه جا براي ما موجب سرافرازي و اقتدار باشد. خطيب موقت نماز جمعه تهران اقدامات دولت را قابل ملاحظه نمي‌داند و مي‌گويد: قوه مجريه در هفته دولت دل مردم را شاد كند، اما مغرور نشود. آنچه انجام شده است در برابر آنچه بايد انجام شود، قابل ملاحظه نيست. نيازهاي كشور بسيار زياد است. سه سال از عمر دولت گذشت. بايد واقعيات را براي مردم بازگو كنيم كه اينگونه دلنشين خواهد بود. او همچنين خطاب به دولتمردان مي‌گويد: اين فرصت باقيمانده را به مسائل حاشيه‌اي سپري نكنيد. مردم ما گرفتاري‌هاي زيادي دارند. اين فرصت باقيمانده فرصت سياسي‌كاري و تبليغات انتخاباتي نيست. اگر اين فرصت را از دست دهيد معلوم نيست فرصت مجددي براي خدمت به مردم پيدا كنيد.
دولت به ولنگاري‌ها پاسخ دهد تا مارك ولنگاري بر پيشاني‌اش نماند
 امام جمعه‌اي كه پيش از اين هم دولت را مورد انتقادهاي تند قرار داده بود و يكي از مهم‌ترين چالش‌هاي اين روزها را نيز پيش پايش گذاشت و تا بگويد اجازه نخواهند داد تا صداي كنسرتي از مشهد بلند شود بار ديگر تريبون نماز جمعه را وسيله قرار داد تا در هفته دولت همچنان دولت را هدف انتقادهاي شديد خود قرار دهد. علم الهدي حتي به طرح موضوعي پرداخت كه به تاييد قوه قضاييه نرسيده و به نظر مي‌رسد در اين مورد حرف‌هاي نماينده مشهد در مجلس كه يكي از اعضاي تيم مذاكره‌كننده را جاسوس خوانده بود و خبر بازداشتش را اعلام كرده بود، سند است، خبري كه خيلي زود توسط سخنگوي وزارت امورخارجه تكذيب شد. امام جمعه مشهد حرف‌هاي كريمي قدوسي در مورد دري اصفهاني را سند قرار مي‌دهد و مي‌گويد: عزيزان ما در عرصه مذاكرات هم زحمت كشيدند و هم فعاليت زياد و قابل توجهي داشتند و وجود يك عنصر خائن هم به عنوان عنصر انگليسي در تيم مذاكره، سبب ناديده‌گرفتن زحمات بقيه نيست. به گزارش تسنيم وي خاطرنشان كرد: برخي عدم موفقيت‌ها مربوط به دولت نبود منتهي عوارض ديگري سبب عدم موفقيت دولت شد كه از جمله مساله مذاكرات و جريان برجام بود، مقام معظم رهبري فرمودند ناموفق بودن برجام مربوط به خيانت طرف مقابل ماست كه دشمن ماست. امام جمعه مشهد بيان كرد: عزيزان ما در عرصه مذاكرات هم زحمت كشيدند و هم فعاليت زياد و قابل توجهي داشتند و وجود يك عنصر خائن هم به عنوان عنصر انگليسي در تيم مذاكره، سبب ناديده‌گرفتن زحمات بقيه نيست. امام جمعه مشهد اگرچه پيروز ميدان ماجراي لغو كنسرت‌ها شد تا با عقب‌نشيني وزير فرهنگ توقف اجراي كنسرت‌ها در استان خراسان به نام او نوشته شود اما اين مساله هم سبب نشده كه او در اين مورد آرام بگيرد و همچنان دولت را در زمينه‌هاي فرهنگي مورد حمله قرار مي‌دهد، حتي بيشتر از گذشته و مي‌گويد: عدم موفقيت‌هاي ديگر مربوط به خود عزيزان است به‌ويژه در حوزه فرهنگي. در آفند و پدافند فرهنگي يك ولنگاري وجود دارد و تساهل و تسامحي ديده مي‌شود كه داراي علت است و علت آن توجه سياسي برخي مسوولان و متوليان فرهنگي به قشر «اقليت لاييك» در اين كشور است. علم‌الهدي گفت: براي خوشايند يك قشر لاييك مي‌خواهند در اجراي ارزش‌هاي ديني دچار ولنگاري شوند تا جايي كه براي خوشايند اينها حتي توهين به روحانيت وابسته به مقام ولايت را صورت مي‌دهند و اين درست نيست و اين ولنگاري قابل اغماض نيست. وي خاطرنشان كرد: مردم دين‌شان را دوست دارند و اگر دين‌شان را نمي‌خواستند با سينه خشك به استقبال گلوله نمي‌رفتند. اينكه هر وقتي در هر عرصه‌اي يك عده افرادي كه خودشان متولي فرهنگ هستند، آن طرف ميز بايستند و مدافع لاابالي‌گري باشند با خون شهدا تناقض دارد. نماينده ولي‌فقيه در استان خراسان‌رضوي بيان كرد: چطور وقتي بنا است با يك بي‌عفتي مقابله شود يك عده متوليان فرهنگي به دفاع از آنها برمي‌خيزند؟ مقام معظم رهبري فرمودند يك ارزيابي منصفانه نسبت به موفقيت‌هاي دولت داشته باشند و يك ارزيابي نيز عزيزان ما نسبت به خود داشته باشند. عزيزان ما به ولنگاري فرهنگي پاسخ دهند تا مارك و آرم ولنگاري فرهنگي بر پيشاني اين دولت نماند.
چرا بايد كنسرت گفتمان اصلي كشور شود؟
حتي عقب‌نشيني وزير هم در مورد عدم برگزاري كنسرت در خراسان هنوز اين بحث را در ميان امامان جمعه پايان نداده است. اين‌بار امام جمعه شيراز هم همين مساله را بهانه‌اي قرار داد تا از تريبون نمازجمعه از دولت انتقاد كند. به خوبي روشن است كه اين انتقاد مربوط به حرف‌هاي رييس‌جمهور در واكنش به عقب‌نشيني وزير ارشادش بود. هر قدر كه عقب‌نشيني وزير برايشان شيرين بود اما حرف‌هاي حسن روحاني را بر نتابيدند. ايماني در خطبه‌هاي نماز جمعه شيراز گفت: من از سر دلسوزي و نگراني تقاضا مي‌كنم برخي بحث‌هاي بيهوده در جامعه جمع شود سوال مي‌كنم از 80 ميليون جمعيت چند نفر طرفدار پر و پا قرص كنسرت هستند كه براي آنان بحث باز كنيم و مورد ديگر اينكه كنسرت‌هاي تعطيل شده چند درصد كنسرت‌هاي درجريان است آيا اين به نان و آب و اشتغال ما بستگي دارد كه گفتمان اصلي كشور شود. وي با تاكيد بر موفقيت‌هاي دولت در عرصه‌هاي مختلف و تلاش براي شكستن ركود خاطرنشان كرد: ما نقاط مثبت و منفي را بيان مي‌كنيم و صحيح نيست كه يك نماينده ولي‌فقيه از سر دلسوزي و امر به معروف ونهي از منكر بنابر قداست امام هشتم مطلبي را بيان كرده و ما به جاي دردهاي جامعه تنها به دنبال اين‌گونه سخنان هستيم و به جاي توجه به درصد سفره‌هاي خالي كه بيشتر از درصد طرفداران كنسرت است به اين مسائل مي‌پردازيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون