• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3627 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۲۷ شهريور

استقلال – پرسپوليس به عصر تساوي بازگشتند

تقريبا هيچ

گروه ورزش
گاف اول، پيش از بازي رونمايي شد. سازمان ليگ در روزهاي ابتدايي اين هفته سامانه فروش بليت را بست و اعلام كرد همه بليت‌هاي داربي به فروش رفته است. عدم حضور صددرصدي هواداران استقلال در جايگاه‌هاي پيش‌بيني شده در حالي است كه پيش فروش بليت‌هاي داربي به عنون تنها روش سازمان ليگ براي در اختيار گذاشتن بليت براي هواداران پيش‌بيني شده است و امروز مكررا به طرفداران اعلام شد اگر كسي بليت بازي را از طريق سامانه فوتبال تيكت خريداري نكرده، به ورزشگاه نيايد. در عين حال سازمان ليگ در روزهاي ابتدايي اين هفته سامانه فروش بليت را بست و اعلام كرد همه بليت‌هاي داربي به فروش رفته است. حال سوال اين است كه چگونه بيش از 20هزار هوادار استقلال با وجود خريد بليت به ورزشگاه مراجعه نكرده‌اند؟ اگر موضوع دلخوري از تيم و قهر بابت نتايج ضعيف آبي‌هاست، اين مساله مربوط به طول هفته است و هواداران از آن مطلع بوده‌اند و امكان ندارد كسي حين خريد بليت آن را لحاظ كرده باشد. چه، از نظر عقلاني اگر كسي با تيم قهر باشد اقدام به خريد بليت نمي‌كند. با ادعاي فروش همه بليت‌ها در روز سه‌شنبه و عدم حضور طرفداران استقلال در ورزشگاه حالا سازمان ليگ بايد پاسخگوي افكار عمومي باشد و اعلام كند كه چگونه و در چه فرآيندي اين اتفاق را براي مهم‌ترين بازي سال فوتبال ايران رقم زده و چرا بايد در داربي يك صندلي خالي هم موجود باشد.

نيمه اول؛ خواب‌آور
استقلال براي نيمه نخست، دو تاكتيك ويژه داشت. اول اينكه مطابق انتظار از ضعف جناح چپ پرسپوليس استفاده كند. دوم اينكه پرس از جلو داشته باشند و زمين بازي را براي پرسپوليسي‌ها كوچك كنند. با توجه به اينكه نيمه سمت راست استقلال، زمين سايه بود و خبري از آفتاب نبود، خسرو حيدري با انرژي بيشتري مي‌توانست نفوذ كند. بازيكنان استقلال وظيفه داشتند تمام توپ‌هاي دريافتي را به سمت چپ پرسپوليس ببرند. جايي كه وريا غفوري و خسرو حيدري حضور داشتند. البته فرشيد اسماعيلي و كاوه رضايي هم به اين سمت مي‌آمدند و به افزايش عددي سمت راست مقابل محسن ربيع‌خواه كمك مي‌كردند. ضمن اينكه منصوريان به بازيكنانش وظيفه داده بود كه پرس شديدي روي بازيكنان حريف داشته باشند. فشار زيادي كه مدافعان استقلال روي بازيكنان سرعتي پرسپوليس آوردند. پرسپوليسي‌ها كه نياز به فضا دارند، استقلالي‌ها با اين پلتيك، فضا را از تيم برانكو گرفتند. اما تاكتيك پرسپوليس چه بود؟ مهم‌تر از خلاقيت و پوئن‌هاي فرشاد احمدزاده در حمله، فرشاد يك پرس‌كننده عالي است. او به خوبي بازيكن را يارگيري مي‌كند و تا زمين خودي او را پوشش مي‌دهد. همين وظيفه‌شناسي فرشاد نسبت به عاليشاه منجر شد كه احمدزاده و عاليشاه براي نخستين‌بار در دو فصل اخير، پست‌شان را جابه‌جا كنند.
پرسپوليس توفاني شروع كرد و سانتر مسلمان از جناح چپ موقعيت مناسبي را براي سرخپوشان به وجود آورد اما اين سانتر نتيجه‌اي براي سرخپوشان در برنداشت. اين براي نخستين بار در تاريخ شهرآورد بود كه يكي از دو تيم بدون آنكه بردي را در قبل از اين رقابت داشته باشد پاي به ميدان مي‌گذاشت. عليرضا منصوريان و بازيكنان استقلال از اين نظر تحت فشار شديدي قرار دارند. در دقيقه هفتم كاوه رضايي مي‌توانست از روي يك ضربه كاشته دروازه پرسپوليس را گشوده و سومين گل فصل خود را به ثمر برساند ولي عليرضا بيرانوند با واكنشي تماشايي اين ضربه سركش را مهار كرد. اميد ابراهيمي در دقيقه 13 به دليل خطا روي بازيكن پرسپوليس و اعتراض به تصميم داور نخستين بازيكني نام گرفت كه در اين ديدار كارت زرد دريافت كرد. در 20 دقيقه اول نيمه اول دو تيم بيشتر به ارزيابي يكديگر پرداخته و توپ بيشتر در ميانه ميدان به گردش درآمد. هرچند دو تيم موقعيت‌هاي خوبي را به دست آوردند اما هيچ يك از اين موقعيت‌ها نتيجه‌اي را براي سرخابي‌ها به همراه نداشت. در دقيقه 22 عليرضا فغاني به دليل اعتراض علي عليپور دومين كارت زرد اين ديدار را به اين بازيكن پرسپوليس نشان داد. در دقيقه 24 خطاي بازيكنان استقلال روي مهدي طارمي موقعيت بسيار مناسبي را از روي خط محوطه 18 قدم براي سرخپوشان ايجاد كرد. ضربه محسن مسلمان با خط دفاعي استقلال برخورد كرد و مهدي طارمي از يك متري دروازه آبي پوشان نتوانست دروازه سيدمهدي رحمتي را بازكند. تلاش‌هاي بازيكنان در نيمه اول نتيجه‌اي به‌دنبال نداشت و دو تيم با تساوي بدون گل 45 دقيقه اول را به پايان رساندند.

نيمه دوم؛ سرد و كسل‌كننده
استقلال برخلاف نيمه اول، نيمه دوم را هجومي آغاز كرد و خيلي زود به موقعيت گلزني دست يافت. در دقيقه 48 سانتر زميني جابر انصاري و اشتباه عليرضا بيرانوند بهترين موقعيت را براي استقلالي‌ها خلق كرد اما كاوه رضايي نتوانست از اشتباه دروازه‌بان سرخپوشان استفاده كند و در مقابل بيراوند اشتباه خود را با مهار توپ جبران كرد. بعد از دقايق اوليه نيمه دوم، سرخپوشان تلاش كردند تا توپ و ميدان را در اختيار بگيرند و توانستند موقعيت‌هاي مختلفي را نيز براي خود خلق كنند اما هيچ يك از اين موقعيت‌ها تبديل به گل نشد. در دقيقه 69 عليرضا فغاني به فرشيد باقري به دليل خطا روي محسن مسلمان كارت زرد نشان داد. در دقيقه 70 اين ديدار نيز الكسي پوليانسكي، بازيكن اوكرايني پرسپوليس جايگزين محمد انصاري مدافع ملي‌پوش اين تيم شد كه مصدوم شده بود. در دقيقه 74 علي عليپور، مهاجم سرخپوشان در موقعيتي تك به تك با سيدمهدي رحمتي قرار گرفت ولي توپ را به بالاي دروازه فرستاد و يكي از بهترين موقعيت‌هاي اين ديدار را از دست داد. در دقيقه 80 كاوه رضايي سانتر خوب فرشيد باقري از جناح راست دروازه پرسپوليس را راهي اوت كرد تا يكي از موقعيت‌هاي خوب استقلالي‌ها را از دست داده باشد. در دقيقه 85 سيدجلال حسيني، كاپيتان پيش‌تاخته سرخپوشان مي‌توانست از روي ارسال ضربه ايستگاهي محسن مسلمان گلزني كند اما اين موقعيت نيز از دست رفت. در دقيقه 91 سرخپوشان با ولاديمير پريميوف گلزني كردند اما داور اين گل را آفسايد تشخيص داد و تغييري در نتيجه حاصل نشد. احتمالا برنده اين تساوي فقط صداوسيما بود. آنها تصوير بازي را بدون پرداخت حق‌پخش تلويزيوني به فوتبال مجاني پخش كردند و بالاترين قيمت پخش آگهي را براي قبل، حين و بعد از بازي به خزانه واريز كردند و يك ريال هم از اين پول به فوتبال نرسيد.

همه راضي از تساوي كسل‌كننده
رضا افتخاري، مديرعامل استقلالي‌ها با ابراز رضايت از نمايش آبي‌پوشان در داربي 83 گفت: از عملكرد بازيكنان و مربيان راضي هستم و بعد از گذشت پنج هفته در بازي ششم نشان دادند كه روز به روز بهتر مي‌شوند و منسجم‌تر كار مي‌كنند. او ادامه داد: بازيكنان در دفاع عملكرد خوبي داشتند و در مجموع قابل قبول ظاهر شدند. بازيكنان پس از چند هفته نشان دادند در حال بازگشت به روزهاي اوج خود هستند و من با ديدن بازي امروز به آينده بازي استقلال اميدوار شدم. قبلا هم گفته بودم اگر به منصوريان و دستيارانش فرصت داده شود روز به روز بهتر مي‌شوند. اميدوارم نقاط ضعف باقيمانده بهتر شود و استقلال به زودي به شرايط ايده‌آل برسد. علي‌اكبر طاهري بعد از تساوي تيمش در داربي پايتخت گفت: بالاخره داربي حساسيت‌هاي خودش را دارد اما بازي خوبي بود. او در پاسخ به اين سوال كه ‌آيا از نتيجه راضي هستيد، گفت: دوست داشتيم برنده بازي باشيم اما تا پايان فصل كار زياد است. سرپرست باشگاه پرسپوليس در پاسخ به سوالي ديگر مبني بر اينكه فكر مي‌كنيد نتيجه مساوي به سود استقلال بود يا پرسپوليس عنوان كرد: نظر شما در اين باره چيست؟ ما حالا تا پايان فصل كار داريم. طاهري در پاسخ به سوالي ديگر مبني بر اينكه پرسپوليس با اين نتيجه صدر را از دست داد، يادآور شد: چه خبر؟! تا پايان فصل بازي‌هاي زيادي مانده است. تساوي سرخابي‌هاي پايتخت در هشتاد و سومين شهرآورد فوتبال تيم پرسپوليس را 12 امتيازي و هم امتياز با تراكتورسازي صدرنشين كرد اما به دليل تفاضل گل كمتر اين تيم در رده دوم باقي ماند اما موقتا يك پله صعود براي آبي‌پوشان تهراني در جدول به همراه داشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون