• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3638 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۱۰ مهر

وزير اطلاعات:

استفاده ابزاري از عناوين مجرمانه براي برخورد با اهداف سياسي، آسيبي جدي است

گروه سياسي| وزير اطلاعات دولت جمهوري اسلامي ايران از جمله آسيب‌ها در كار دستگاه‌هاي امنيتي، اطلاعاتي و قضايي را نحوه برخورد با عناوين مجرمانه ذكر و بيان كرد: استفاده ابزاري از عناوين مجرمانه براي برخورد با هدف‌هاي سياسي و مانند آن آسيبي جدي است كه بايد مورد توجه قرارگيرد. به گزارش ايرنا، جمله‌هاي كليدي اظهارات سيد محمود علوي به شرح زير است:
  مواردي بوده كه فرد به جرم جاسوسي دستگير شده اما در بررسي كارشناسان ما اينگونه نبوده است.
  بايد برخوردها را واقعي و با عناوين مجرمانه واقع‌بينانه و واقع‌گرايانه برخورد كنيم تا آسيب‌ها به حداقل برسد.
  از ديگر تهديدات عمليات رواني عليه دستگاه قضا با اين هدف است كه قضات را به صدور احكام دلخواه وادار كنند.
  هيچ فرد حقيقي و حقوقي حتي دستگاه‌هاي حاكميتي حق ندارند دستگاه قضا و قضات را تحت فشار قرار دهند. همچنين بايد احكام صادره خداپسندانه و شرعي باشد، از دايره عدالت خارج نشود و رضايت خداوند ارجح بر هر رضايتي باشد. بايد تدبير در چارچوب شرع مقدس اسلام باشد زيرا اقدام خلاف شرع جواب نمي‌دهد.
  رسالت حكومت و نظام اسلامي تامين امنيت جامعه است. امنيت و احساس آن در جامعه تمامي تهديدها و آسيب‌ها را برطرف مي‌كند اما سلب امنيت زمينه بسياري از ناهنجاري‌ها است.
  هر حركتي كه اين امنيت را سلب كند مثل ورود به حريم شخصي افراد و مانند آن خلاف شرع اسلام است و در واقع نمي‌شود با توهمات متعرض مردم شده و آرامش و امنيت رواني آنان را سلب كرد.
  هم‌افزايي در عرصه نظارت موجب شناسايي آسيب‌ها، تهديدها، برنامه‌ريزي اصولي و مديريت منسجم است. از جمله اين تهديدها كه از سوي رهبر معظم انقلاب بارها گوشزد شده مساله نفوذ است.
  اين مساله امروز جدي‌تر و اساسي‌تر از گذشته شده چنان‌كه وقتي پنجره‌اي براي ورود هواي تازه باز مي‌شود حشرات موذي هم به داخل مي‌آيند اما راه‌حل جلوگيري از ورود حشرات بستن پنجره نيست بلكه بايد مانعي براي ورود حشرات ايجاد كرد.
  منابع نفوذ، روش‌ها، پوشش‌ها و مقاصد نفوذ بايد شناسايي و راه‌هاي مقابله با آن با حساسيت و دقت زياد بررسي و محاسبه شود چنانكه امروز عده‌اي بازار اين نفود و برخي ديگر در معرض نفوذ هستند. امروز بخشي از اطلاعات و نفوذ دشمن از طريق تخليه تلفني صورت مي‌گيرد كه بايد نسبت به اين امر حساسيت و توجه كافي داشت.
  فضاي مجازي هم از ديگر مسيرهاي نفوذ دشمن است اما بايد با برخورد ايجابي و مديريت صحيح از اين امكان به عنوان فرصتي براي كشور بهره گرفت.
  حساسيت و توجه دستگاه‌هاي امنيتي و نظارتي بسيار اهميت دارد. پيش از آن دستگاه‌هاي فرهنگي، علمي و حوزه‌هاي علميه بايد به اين حيطه ورود يابند.
  تهديدهاي تروريستي از ديگر محورهاي مورد توجه دشمن است. با همه تلاش‌هاي صورت گرفته از سوي دشمنان اين ملت و نظام با اشراف اطلاعاتي و همكاري دستگاه قضايي اين موضوع مهار شده و حتي يك مورد عمليات تروريستي موفق در
كشور نداشته‌ايم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون