• ۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3642 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۴ مهر

بيانيه علي اكبر صالحي در پاسخ به جوسازي‌ها

حد خودم را مي‌دانم رقيب روحاني نيستم

گروه احزاب

اصلاح‌طلبان براي انتخاب كانديداي رياست‌جمهوري هيچ دغدغه‌اي ندارند و از ماه‌ها پيش از 29 ارديبهشت 92 گفته‌اند و نوشته‌اند كه گزينه‌اي جز روحاني را براي انتخابات در نظر ندارند. اما رقيب اصولگرا دقيقا در نقطه مقابل قرار دارد و هر روز نامي جديد به فهرست كانديداهاي احتمالي انتخابات افزوده مي‌شود و فردايش همان نام‌ها بايد بيانيه بنويسند و مصاحبه كنند كه نمي‌خواهند بيايند! پيش‌تر از محمدرضا باهنر و محسن رضايي به عنوان كانديداهاي احتمالي نام برده مي‌شد كه هردو نه يك بار بلكه در چند نوبت حضورشان در انتخابات رياست‌جمهوري را تكذيب كردند.  با اين حال ماشين كانديدا ياب اصولگرايان از كار نيفتاده و همچنان به دنبال كانديدايي مي‌گردد كه بتواند در برابر رييس‌جمهور مستقر بايستد و پيروز شود. اتفاقي كه تاكنون رخ نداده و اين‌بار هم بسيار دور از ذهن است كه رخ دهد. در روزهاي گذشته اصولگرايان حول دو نام بيشتر از بقيه گشتند. علي اكبر صالحي و عزت‌الله ضرغامي دو چهره شناخته شده و اصولگرايي هستند كه هر كدام مي‌توانند كانديداي بالقوه اصولگرايان باشند و در ليست معروف 30 نفره اصولگرايان قرار گيرند اما هر دو نفر روز گذشته به نهضت «نمي‌آيم» پيوستند و رسما اعلام كردند در انتخابات رياست‌جمهوري سال 96 كانديدا نخواهند شد.
با رييس‌جمهور رقابت نمي‌كنم
ابتدا علي اكبر صالحي، معاون رييس‌جمهور نشان داد نمي‌خواهد راهي كه علي شمخاني در سال 80 پيمود را برود و رسما طي بيانيه‌اي اعلام كرد با رييس‌جمهور به رقابت نخواهد پرداخت. سال 80 و در جريان رقابت‌هاي انتخاباتي آن دوران علي شمخاني، وزير دفاع دولت خاتمي بود و براي انتخابات به ميدان رقابت با رييس‌جمهور پا گذاشت. نتيجه اين رقابت 737 هزار راي وزير دفاع در برابر 21 ميليون و 654 هزار راي رييس‌جمهور مستقر بود.  صالحي ديروز طي بيانيه‌اي اعلام كرد اين نوع رقابت را نافي اخلاق مي‌داند. او در اين بيانيه نوشت: بنا بر برخي گمانه‌زني‌ها و تحليل‌هاي سياسي منتشر شده در فضاي مجازي و در سطح رسانه‌هاي گروهي، اطلاع يافتم كه بعضي عزيزان، نكاتي را مبني بر احتمال نامزدي اينجانب جهت تصدي مقام رياست‌جمهوري اسلامي ايران مطرح كرده‌اند. نخست لازم به ذكر است كه چنانچه اين كمترين، چنين سودايي در سر داشتم، زماني پاي در اين كارزار مي‌نهادم كه شرايط و موقعيت براي حضور در اين ميدان به مراتب فراهم‌تر بود. اما اينجانب هيچگاه خود را آراسته به هنرها و كمالات لازم براي احراز اين مقام ندانسته‌ام و همچنان بر اين عقيده استوارم. افزون بر اين، بنده حضور در ميدان رقابت با رياست محترم جمهوري را خلاف اخلاق و ادب سياسي تلقي كرده و بر خود فرض مي‌دانم كه حد خود را بشناسم. هر اقدامي به وارونه آنچه گفته شد، خلاف راه صواب و نقض راي اولوالالباب است. ضمن سپاس و قدرداني از حسن ظن دوستان، از درگاه يگانه هستي‌بخش مسالت مي‌كنم تا دولت خدمتگزار را در تداوم بخشيدن به اقدامات موثر خود در پيشبرد اهداف نظام اسلامي موفق دارد و اين بنده ناچيز را در ادامه خدمت به ميهن عزيز اسلامي در سايه هدايت‌هاي رهبر فرزانه انقلاب اسلامي و تدابير رياست محترم جمهوري ياري رساند.
بيانيه صالحي با دو بيت شعر به پايان رسيد:
سينه تنگ من و بار غم او هيهـات/ مرد اين‌بار گران نيست دل مسكينم
من اگر رند خراباتم و‌گر زاهد شهر/ اين متاعم كه همي بيني و كمتر زينم
ضرغامي لاريجاني نمي‌شود
عزت‌الله ضرغامي هم ديروز طي مصاحبه‌اي نشان داد نمي‌خواهد راه علي لاريجاني را برود. لاريجاني يك سال پس از اتمام دوران رياستش بر سازمان صدا و سيما وارد كارزار انتخاباتي سال 84 شد. او در اين انتخابات كانديداي رسمي جامعه روحانيت مبارز بود و با يك ميليون و 713 هزار راي نظاره‌گر راهيابي هاشمي‌رفسنجاني و احمدي‌نژاد به دور بعدي بود. ضرغامي البته با اينكه ديروز طي مصاحبه‌اي گفت كه قصد كانديداتوري ندارد اما اين قصد را با قيد «فعلا» همراه كرد تا راه را براي تغيير تصميمش باز گذاشته باشد. او ديروز گفت: فعلا برنامه‌اي براي كانديداتوري در انتخابات رياست‌جمهوري ندارم. ضرغامي درباره شايعات مطرح مبني بر عزم او براي كانديداتوري در انتخابات 96 و حتي تاسيس ستادهايش در يكي از خيابان‌هاي مشهور تهران، گفت: فعلا برنامه‌اي براي كانديداتوري در انتخابات رياست‌جمهوري سال 96 ندارم و مهم‌ترين وظيفه‌اي كه در اين مقطع احساس مي‌كنم، تقويت جريان و نيروهاي انقلابي است.
وي با بيان اينكه، وحدت نيروهاي انقلاب مهم‌ترين مساله امروز كشور است و اين اتحاد مي‌تواند تمام تهديدات را به فرصت تبديل و اهداف انقلاب را با سرعت بيشتري محقق كند، تصريح كرد: اگر ما ضربه‌اي خورده‌ايم يا مي‌خوريم متاسفانه ناشي از تفرقه ميان نيروهاي جريان انقلاب است لذا من امروز احساس وظيفه مي‌كنم كه براي تقويت جريان انقلاب تلاش كنم.
عضو شوراي عالي فضاي مجازي ادامه داد: يكي از تفريحات من اين است كه شب‌ها شايعات مربوط به خودم را مي‌خوانم و كارهاي نكرده خود را محاسبه مي‌كنم؛ مي‌گويند ستادهاي انتخاباتي من در سراسر كشور تشكيل شده و دفتر مركزي ستاد انتخاباتي نيز در خيابان جمهوري است؛ مي‌گويند با يك مقام عاليرتبه ديدار انتخاباتي داشته‌ام و هر روز يك حرف و كار جديد درباره خودم مي‌شنوم كه خود از آن بي‌اطلاع هستم.
ضرغامي گفت: شايعات مرتبط با كانديداتوري‌ام در انتخابات در حالي مطرح مي‌شود كه بنده هيچ اقدامي براي كانديداتوري نكرده‌ام و حتي به خودم اجازه نداده‌ام كه به اين موضوع فكر كنم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون