• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3645 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۸ مهر

13 ميليون مجرد ايراني از سن ازدواج گذشتند

 14 مرداد: براساس آمار سازمان ثبت احوال كشور و آخرين سرشماري‌هاي پايگاه اطلاعات جمعيتي كشور، در حال حاضر ۱۱ ميليون و ۲۴۰ هزار نفر در در سن متعارف ازدواج قرار دارند يا از اين سن گذشته‌اند، اما هرگز ازدواج نكرده‌اند. از اين بين ۵ ميليون و ۵۷۰ هزار مرد و ۵ ميليون و ۶۷۰ هزار زن هستند.
 5 مهر: معاون وزير كشور و رييس سازمان ثبت احوال كشور گفت: «ميانگين سن ازدواج در مردان ايراني در نخستين ازدواج 5/27 و در زنان كشور 23 سال است».
 16 مهر: مديركل دفتر ازدواج و تعالي خانواده وزارت ورزش و جوانان با بيان اينكه ازدواج يك موضوع چند عاملي و چند فاكتوري است، گفت: « افزايش سن ازدواج در كشور بيشتر از تمام عوامل و عناصر موجود به مباحث و وضعيت اقتصادي افراد جامعه مربوط مي‌شود».
و امروز
مديركل سلامت خانواده و جمعيت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: «بيش از 13 ميليون جوان مجرد ايراني كه در آستانه ازدواج هستند، سن مناسب ازدواج را سپري كرده‌اند يا در حال سپري كردن اين سن هستند. به علل مختلف متوسط سن ازدواج دختران و پسران ايراني در يك دهه اخير در استان‌هاي مختلف بين چهار تا شش سال افزايش يافته و اكنون متوسط سن ازدواج دختران ايراني 25 سال و متوسط سن پسران ايراني 27 سال است و البته اين آمار در استان‌هاي بزرگ مانند تهران بالاتر و رو به افزايش است».

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون