• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3687 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۶ آذر

دادستان تهران خبر داد

احضار 25 متهم پرونده واگذاری املاک شهرداری

راه نجات زنجانی استرداد وجوه بیت‌المال است

 دادستان تهران ديروز خبرهاي مهمي داشت. از دو پرونده كلان كه در 6 ماه اخير، حرف و حديث در مورد آن زياد بوده است. يعني پرونده حقوق‌هاي نامتعارف و املاك نجومي تا پرونده‌هاي ديگري همچون محمود صادقي و بابك زنجاني. عمده اظهارات جعفري دولت‌آبادي مربوط به تحقيقات جديد قوه قضاييه در مورد حقوق‌هاي نامتعارف و املاك نجومي بود. از جمله آنكه دادستان اعلام كرد دو روز پيش «ذخيره انقلاب» كه به نظر اشاره به صفدر حسيني، رييس سابق صندوق توسعه ملي داشته براي تكميل تحقيقات در مورد حقوق‌هاي نامتعارف به دادستاني احضار شده است. او اما تاكيد كرده است كه احضارها در اين رابطه ادامه دارد. از سوي ديگر اما جعفري دولت‌آبادي توضيحات مفصلي هم در مورد پرونده تخلفات املاك شهرداري تهران داد. از اينكه 25 متهم در مورد واگذاري املاك شهرداري احضار شده‌اند و روزانه از سه تا چهار نفر از مسوولان شهرداري تحقيق صورت مي‌گيرد.
سازمان اطلاعات سپاه 12 مورد را در مورد حقوق‌ها گزارش كرده است
به گزارش تسنيم، دادستان تهران در خصوص پرونده حقوق‌هاي نجومي، اظهار داشت: دادستاني تهران طي نامه‌هايي كه در 18 آبان ماه خطاب به سازمان بازرسي كل كشور، سازمان اطلاعات سپاه، وزارت اطلاعات و ديوان محاسبات نوشت، خواستار ارسال مستندات موضوع توسط مراجع مذكور شد و تاكنون فقط سازمان اطلاعات سپاه 12 مورد را گزارش كرده كه نسبت به ارجاع موارد ارسالي به شعبه بازپرسي اقدام شده است. جعفري دولت‌آبادي با اعلام عدم ارسال گزارش از سوي وزارت اطلاعات و ديوان محاسبات در پاسخ به نامه دادستاني و بيان اينكه سازمان بازرسي فهرست اسامي اشخاصي كه حقوق‌هاي نجومي دريافت مي‌كنند را براي دادستاني ارسال كرده، افزود: اين فهرست صرفا شامل نام و فاقد مستندات است و مقرر شده سازمان بازرسي كل كشور گزارش تفصيلي مرتبط با مصاديق حقوق‌هاي نجومي را جداگانه ارسال كند. وي از ارجاع اين پرونده‌ها به يك شعبه بازپرسي در دادسراي كاركنان دولت خبر داد و گفت: با اين اقدام رويه واحدي براي رسيدگي به اين پرونده‌ها صورت گرفته است.
ذخيره انقلاب هم احضار شد
دادستان تهران اظهار داشت: عده‌اي مطرح كردند كه قوه قضاييه در اين زمينه كم‌كاري كرده است كه بايد گفت دادستاني تهران احضار افراد را از هفته گذشته آغاز كرده و روز گذشته نيز يكي از اين افراد كه به گفته يكي از مقامات دولتي ذخيره انقلاب است احضار شد و ساير كساني كه حقوق‌هاي كلان گرفته‌اند در روزهاي آينده احضار مي‌شوند و براي آنها پرونده تشكيل خواهد شد. جعفري دولت‌آبادي افزود: عده‌اي مدعي‌اند كه طبق مقررات حقوق دريافت داشته‌اند، اما جاي اين سوال باقي است كه چگونه يك فرد با مسووليت دولتي مي‌تواند هم‌زمان عضو هيات‌مديره چندين شركت دولتي باشد و ايفاي وظيفه هم بكند. دادستان تهران دريافت چند حقوق از چند شركت دولتي از سوي يك نفر را خلاف قانون دانست و افزود: قانونگذار صرفا عضويت در هيات علمي دانشگاه‌ها را مستثني كرده است. جعفري دولت‌آبادي با اعلام اينكه دادستاني احضارها را شروع كرده است، افزود: كساني كه خارج از مقررات حقوق گرفته‌اند، بايد وجوه دريافتي را مسترد كرده و چنانچه عمل آنها مصداق تحصيل مال نامشروع باشد، تعقيب كيفري نيز خواهند شد.  
احضار 25متهم پرونده واگذاري املاك شهرداري
وي تاكيد كرد: دادستاني در پرونده املاك نجومي مانع مبارزه با فساد نشده است ولي كسي حق ندارد بدون احراز اتهام و صدور حكم محكوميت آبروي افراد را در مبارزه با فساد ببرد. وي از احضار بيست و پنج نفر از مسوولان شهرداري و تشكيل پرونده براي آنان خبر داد و در توضيح افزود: فعلا از مسوولان شهرداري شروع كرده‌ايم و سپس به ساير افراد خواهيم پرداخت؛ روزانه سه تا چهار نفر احضار و از آنان تحقيق مي‌شود و براي ارزيابي املاك واگذاري موضوع به كارشناس رسمي ارجاع مي‌شود. دادستان تهران به دفاع برخي از متهمان پرونده املاك شهرداري، از جمله اظهارات يك ورزشكار كه مدعي شده ملك واگذاري را به عنوان جايزه دريافت كرده، اشاره كرد و خاطرنشان كرد: رسيدگي به اين پرونده آغاز شده و پس از انجام تحقيقات، نتيجه با لحاظ ممنوعيت قانوني در خصوص اعلام اسامي متهمان، به اطلاع عموم خواهد رسيد.
ادامه رسيدگي به پرونده صادقي
دادستان تهران موضوع ورود برخي افراد مساله‌دار به كشور را مورد توجه قرار داد و ضمن انتقاد از عدم حساسيت برخي نهادها و مسوولان نسبت به اين مهم، به عنوان نمونه اظهار داشت: اخيرا خانمي به نام «آنكه لوكه» وارد كشور شده و پس از ارتباط‌گيري با برخي محكومان فتنه، با به همراه داشتن بيش از شصت فيلم زيرزميني و غيرمجاز قصد خروج از كشور را داشت كه حين خروج دستگير شد. جعفري دولت‌آبادي با اشاره به نمونه‌هاي ديگري از ورود افراد مساله‌دار به كشور، از جمله برخي هنرپيشه‌ها كه در مدلينگ فعاليت مي‌كنند و طرح اين سوال كه اين اشخاص چگونه وارد كشور مي‌شوند، از مسوولان خواست ضمن بررسي، به اين سوال پاسخ دهند و با حساسيت نشان دادن به موضوع، از وقوع اتفاقات مشابه جلوگيري كنند. جعفري دولت‌آبادي با تاكيد بر ضرورت تعقيب افراد و مسوولاني كه مرتكب جرم مي‌شوند، انتساب اتهامات بي‌مبنا به مسوولان نظام را تقبيح كرد و گفت: رسيدگي به پرونده محمود صادقي در دادسراي تهران ادامه خواهد يافت كما اينكه پرونده‌هاي قبلي علي مطهري كماكان در دادسرا مفتوح است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون