• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3160 -
  • ۱۳۹۳ سه شنبه ۳۰ دي

بيم و اميد‌هاي تيم كي‌روش

گروه ورزش|تيم ملي در شرايطي با پيروزي مقابل امارات سرگروه شد، كه حالا بايد در مرحله يك‌چهارم نهايي با عراق بازي كند. عملكرد تيم ملي اما در بازي‌هاي مرحله گروهي با انتقاد كارشناسان و اهالي فوتبال همراه بوده است. اكثر كارشناسان از بازي دفاعي تيم ملي انتقاد مي‌كنند و بعضي‌ها هم ارايه همين نوع بازي را براي رسيدن به عنوان قهرماني آسيا قابل قبول مي‌دانند. روز گذشته بعد از برد تيم ملي مقابل امارات عده‌يي از كارشناسان به اظهارنظر درباره تيم كي‌روش پرداختند كه نظرات آنها را در زير مي‌خوانيد:

   افاضلي: با اين سبك بازي به مشكل برمي‌خوريم

تصور من قبل از جام‌ملت‌ها‌ اين بود كه ما بازي‌هاي متنوعي را انجام مي‌دهيم. به نظرم كي‌روش قيد حالت‌هاي مختلف بازي را زده و به دنبال واقعيت خشك رفته است. اين تيم نمي‌تواند توپ را نگه دارد. به هر حال ليگ ما در اين زمينه هيچ كمكي نكرده، وقتي متوسط پاس‌هاي ما در ليگ 75/3 است چگونه مي‌توانيم انتظار داشته باشيم تيم‌ملي ما حفظ توپ و پاسكاري را در اولويت كارهاي خود قرار دهد. نوع بازي فعلي تيم ما به اين گونه است كه اگر خودمان نتوانيم بازي كنيم نمي‌گذاريم تيم حريف هم بازي كند و البته چشم به نتيجه‌گرايي در تمام بازي‌هاي ما وجود دارد. اين سبك نتيجه‌گرا خوب است اما در دو مورد مشكل پيش مي‌آيد؛ مورد اول زماني كه گل اول را بخوريم و مورد دوم زماني كه احتياج به برد داشته باشيم مثل بازي امروز. در اين صورت مي‌بينيم كه اين تيم دچار مشكل شده و تمامي كارهايش گره مي‌خورد.

   چراغپور: در طراحي ميانه ميدان محدوديت داريم

آرايش تيمي كي‌روش براي شروع بازي جالب بود. با صحبت‌هاي او مبني بر ترجيح رويارويي با ژاپن تقريبا اغلب كارشناسان و فوتبال نويسان به اشتباه پيش‌بيني كردند كه ايشان فقط تيمي را به ميدان فرستاده كه يك بازي انجام دهد تا مرحله گروهي به پايان برسد. اما زماني كه تعويض‌ها انجام شد، ديديم كه كي‌روش چشم به بازي دارد و با نزديك كردن تركيب تيم به تركيب مورد نظر خود قصد رويارويي با عراق يا اردن را دارد. تعويض‌ها كمي دير انجام شد اما يك ربع آخر فوتبال روان‌تري از تيم‌ملي مشاهده كرديم. الان ديگر پتانسيل ما كاملا مشخص است. از لحاظ دفاعي و ضدحمله‌ها و استفاده از ضربات ايستگاهي خيلي خوب هستيم اما بايد قبول كنيم محدوديت داريم، به خصوص در طراحي ميانه ميدان.  

   ابراهيم‌زاده: روي دفاع و ضدحملات برنامه  داريم

خيلي‌ها مي‌گويند كه كي‌روش به چند بازيكن اصلي‌اش در بازي مقابل امارات استراحت داد اما من اين موضوع را قبول ندارم. حضور بازيكنان تكنيكي مثل سروش رفيعي، وحيد اميري و عليرضا جهانبخش براي اين بود كه آنها با استفاده از تكنيك‌شان بتوانند از مدافعان امارات خطا بگيرند. كي‌روش در اين بازي روي استفاده از ضربات آزاد حساب ويژه‌يي بازي كرده بود و به همين دليل اين بازيكنان را در زمين به كار گرفت. همه ديديم كه اتفاقا تيم‌ملي روي همين ضربات ايستگاهي به تك گل بازي رسيد. من فكر مي‌كنم اين نقشه كي‌روش براي رسيدن به گل بود كه خدا را شكر از روي همين موضوع ما به تك گل بازي رسيديم. كي‌روش از ابتداي جام روي دفاع و ضدحمله برنامه‌ريزي كرده است.  

    استيلي: فوق‌العاده نتيجه مي‌گيريم

كي‌روش در بازي مقابل امارات با تغيير چند بازيكن سعي كرد به بازيكنان جوان بيشتر ميدان بدهد. او با بازي دادن به وحيد اميري، سروش رفيعي، خسرو حيدري و جهانبخش نوعي تغيير در بازي ايران داد و اين موضوع باعث شد اماراتي‌ها گيج شوند و شناخت كمتري نسبت به ايران داشته باشند. من بارها گفته‌ام نقطه قوت ايران ضربات ايستگاهي است. امروز هم روي همين موضوع به گل رسيديم. بايد از داشته‌هاي خودمان بيشتر استفاده كنيم زيرا ما بازيكنان جوان و باانگيزه‌يي داريم كه مي‌توانند به تيم كمك كنند. كي‌روش تعدادي بازيكن جوان را به تيم ملي دعوت كرد و در جام ملت‌ها به آنها بازي مي‌دهد. حالا مي‌توانيم اميدوار باشيم كه در آينده تيم ملي پوست‌اندازي كند. كي‌روش نشان داد جرات استفاده از بازيكنان جوان را دارد. ثباتي كه كي‌روش در كارش دارد باعث مي‌شود شناخت زيادي از بازيكنان ايراني پيدا كند و اين موضوع به موفقيت تيم ملي كمك مي‌كند. شايد امروز در درصد مالكيت توپ از امارات عقب بوديم اما در نوع بازي و همچنين نتيجه‌گيري برتر از امارات بوديم. تيم ما زيبا بازي نمي‌كند اما فوق‌العاده خوب نتيجه مي‌گيرد. كي‌روش راه نتيجه گرفتن را بلد است.  

   ابراهيم قاسم‌پور: اين برد حاصل معجزه كي‌روش بود

 بازي خوبي از تيم ملي نديديم. اين پيروزي هم از معجزات كي‌روش است كه در اين شرايط حريف را شكست داديم. توقع ما از تيم ملي بيشتر از اين حرف‌هاست. امارات فوتبال بهتري از ما ارايه داد. ما فقط با جمع شدن و دفاع كردن دل به اتفاقات مي‌بنديم. كماكان مثل گذشته نتيجه مي‌گيريم، اما انتظار داريم تيم ملي مقابل بحرين، قطر و امارات بازي بهتري ارايه دهد. در اين نوع پيروزي‌ها بيشتر شانس دخيل است. شما ديديد در دقيقه ۹۰ روي يك اتفاق به گل رسيديم آن هم مقابل تيمي كه از تيم‌هاي درجه دو و سه آسيا است. البته فوتبال ايران نظم پيدا كرده و هر كس بر اساس چارچوب وظايف خود بازي مي‌كند و اين نكته در تيم ملي مثبت است. ما جلوي آرژانتين دفاعي بازي كرديم. جلوي امارات و قطر و بحرين هم داريم همين كار را مي‌كنيم. چرا بايد تيم ملي در بازي‌اي كه نياز به پيروزي دارد دفاعي بازي كند؟

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون