• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3739 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۸ بهمن

رييس فراكسيون اميد:

اختلاف ديدگاه‌ها و سليقه‌ها را به رسميت بشناسيم

گروه سياسي| رييس فراكسيون اميد مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد كه براي تعالي زبان فرهنگي انقلاب اسلامي ضروري است كه اختلاف ديدگاه‌ها و سليقه‌ها را به رسميت بشناسيم و به هنر و هنرمند براي بيان دغدغه‌هايش ميدان دهيم تا توليدات فرهنگي بتوانند در راستاي ايجاد نشاط و ارتقاي فرهنگي جامعه مورد استفاده بيشتر قرار گيرند. جمله‌هاي كليدي اظهارات محمدرضا عارف را در ادامه به نقل از ايرنا و فارس بخوانيد:
 حضرت امام (ره) از ابتدا صدور انقلاب را مطرح كردند كه دشمنان بيشتر آن را يك صدور فيزيكي تلقي كردند، حال آنكه نگاه بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران يك نگاه فرهنگي بود و طبيعتا زبان هنر براي نيل به چنين هدفي موثرترين زبان است.
 ما زماني مي‌توانيم از يك نشاط فرهنگي و پويايي گفتماني صحبت كنيم كه امكان طرح ديدگاه‌هاي مختلف در چهارچوب آزادي‌هاي قانوني كشور وجود داشته باشد و اين خود بزرگ‌ترين تبليغ براي نظام و انقلاب است كه تكثر انديشه را در مسير آرمان‌ها و اهدافش نمايش دهد و اين دو مورد در كنار همديگر تقويت شوند.
 در كشور ما با ابلاغ سياست‌هاي كلي اصل 44 قانون اساسي انتظار بر اين بود كه با محوريت بخش خصوصي بحث تمركززدايي با جديت دنبال مي‌شد كه متاسفانه تاكنون اين‌گونه نشده است.
 دخالت دولت‌ها در امور تصدي مديريت شهري بايد به حداقل برسد و به اعتقاد من حداكثر دخالت دولت‌ها در مديريت شهر بايد تا مرز شهرها باشد و راهبرد كلي اداره شهر را بايد به سمت پارلمان شهري يا محلي ببريم.
  با توجه به عملكرد موفق نهادهاي مدني و NGO‌ها در موضوعات اجتماعي به ويژه آسيب‌هاي اجتماعي بايد از آنها به عنوان بازوان مشورتي در مديريت شهري استفاده كرد و بيش از گذشته به NGO‌ها ميدان داد.
 حادثه ساختمان پلاسكو آحاد جامعه را نگران كرده و هشدار جدي براي مديريت بحران در كشور است، از حادثه ساختمان پلاسكو نبايد به راحتي گذشت؛ وقتي براي حادثه‌اي به مانند ساختمان پلاسكو با اين حجم از مشكلات در مديريت بحران رو‌به‌رو شديم، اگر خداي ناكرده زلزله‌اي در پايتخت اتفاق بيفتد چه كاري مي‌توان انجام داد؟ آيا با اين توان تجهيزات و مديريت بحران مي‌توان آمادگي براي زلزله در تهران را داشت؟
 متاسفانه در قبال معضلات شهري مسووليت‌پذيري سازمان‌ها و نهادهاي ذي‌ربط بالا نيست و مطمئنا مسيري كه در اين ارتباط مي‌رويم قابل دوام نخواهد بود.
 من نافي ضعف‌هاي لايحه مديريت شهري نيستم ولي معتقدم نمي‌توان به خاطر برخي ضعف‌ها اين لايحه را كنار گذاشت بايد با تفاهم ملي و رفع ايرادات احتمالي به سمت قانوني كردن اين لايحه برويم.
 مطمئنا به تناسب اختياراتي كه به شهرداري‌ها داده مي‌شود بايد نظارت قوي‌تر و جدي‌تر نيز بر نحوه عملكرد اين نهادهاي خدماتي صورت گيرد.
 اميدوارم در انتخابات شوراي شهر و روستا شاهد حضور افراد متخصص، باانگيزه و تازه‌نفس باشيم تا تحولي در مديريت شهري در كل كشور به ويژه در تهران صورت بگيرد و با پارلمان‌هاي محلي و شهري متخصص در امور شهري و دغدغه‌مند در مسائل اجتماعي و فرهنگي رو به رو شويم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون