• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3739 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۸ بهمن

رييس‌قوه‌قضاييه:

از برخي پشت‌پرده‌هاي نفوذ خبر داريم

گروه سياسي

رييس قوه قضاييه در «نخستين همايش ملي نظام سلطه و جريان نفوذ» با بيان اينكه برجسته كردن مساله نفوذ در زمان ما بسيار پر اهميت است، گفت: بايد نسبت به مساله نفوذ به يك باور برسيم و آن را در سطوح مختلف مطرح كنيم. آيت‌الله آملي‌لاريجاني با تاكيد بر اينكه نسبت به اصل مساله نفوذ در مسوولان ما ترديدي وجود ندارد، تصريح كرد: نظام سلطه و كشورهاي غربي درصدد نفوذ هستند و بلكه شايد در يك جاهايي اين نفوذ واقع شده باشد و در مقام نفوذ هستند و فكر اينكه اين انقلاب را از طريق نفوذ از اهداف اصلي خود باز بدارند، براي ما روشن است. به گزارش ميزان، وي خاطرنشان كرد: اما متاسفانه عده‌اي مساله نفوذ را باور ندارند و عده‌اي هم خودشان را به عدم باور مي‌زنند و در رابطه با اينكه اين موضوع توهم است يا واقعيت، تشكيك ايجاد مي‌كنند. آيت‌الله آملي‌لاريجاني به بيان مصداقي در زمينه تشكيك در زمينه نفوذ پرداخت و گفت: اين موضوع نظير تشكيكي است كه سال‌هاي قبل در رابطه با شبيخون فرهنگي مطرح كردند. مقام معظم رهبري به درستي تشخيص دادند كه شبيخون فرهنگي در كار است و مسوولان و دلسوزان را به شناسايي اين شبيخون فرهنگي و مقابله با آن دعوت كردند. آن زمان هم عده‌اي مدعي بودند كه اين يك توهم است يا مدعي بودند شبيخوني در كار نيست و نظام‌هاي فكري متعددي در دنيا هستند و اقتضائاتي دارند. امروز هم با مشابه اين فكر مواجه هستيم. براي ما كه از برخي پشت پرده‌هاي نفوذ اطلاع داريم، مثل روز روشن است كه جريان نفوذ در كار است؛ بنابراين نخستين وظيفه ما اين است كه نفوذ را باور كنيم و ببينيم آيا واقعا اين موضوع درست است يا خير.
با وصله پينه زدن در تفكرات غربي نمي‌توانيم چيزي تحصيل كنيم
رييس قوه قضاييه با بيان اينكه نفوذ، مجاري مختلفي دارد، افزود: نفوذ فرهنگي و عقيدتي، ايدئولوژيكي، سياسي، اقتصادي، امنيتي از جمله مجاري مختلف نفوذ هستند. وي خطاب به كساني كه معتقدند در سطح فرهنگي نفوذ وجود ندارد، اظهار كرد: در سطح فرهنگي كساني كه مي‌گويند نفوذ نيست، خوب است يك نگاهي فقط به مجموعه حركت‌هايي كه در خود كشور ما صورت گرفته است، بيندازند. عضو مجلس خبرگان رهبري ترويج ليبرال دموكراسي را به عنوان مصداقي ديگر براي نفوذ فرهنگي مورد اشاره قرار داد وگفت: ليبرال دموكراسي آخرين انديشه بشري است كه در باب نظام سياسي مطرح شد. كساني كه اهل فكر بودند، مي‌دانستند نظام ليبرال دموكراسي در درون خودش پارادوكس‌هايي دارد. رييس قوه قضاييه ترويج مدرنيته و تجدد را مورد اشاره قرار داد و تصريح كرد: ريشه خيلي از همين حرف‌ها ترويج مدرنيته و تجدد است و خيلي از حرف‌هاي ديگر از همين موضوع نشات مي‌گيرد. آيت‌الله آملي‌لاريجاني ادامه داد: برادران و خواهران گرامي حواس‌مان باشد كه با وصله پينه زدن در تفكرات غربي نمي‌توانيم چيزي تحصيل كنيم، اينكه بروند ايده‌هايي از مغرب زمين بياورند و يك گوشه‌اش را پيوند بزنند و بگويند ما خدا را قبول داريم، اينگونه نمي‌شود؛ بياييم مولفه‌هاي تفكر غربي را كه نحوه‌اي از حيات را پديد آورده تحليل كنيم. رييس دستگاه قضا افزود: نحوه حيات، بنيان‌هايي دارد و تجدد و مدرنيته نحوه‌اي از حيات را براي بشر غربي ايجاد كرده است؛ اما نگاه توحيدي و نحوه حيات توحيدي كه قرآن آن را القاء مي‌كند، نحوه حيات ديگري است.
از طريق نفوذ مي‌خواهند اين نظام را از درون بپاشند
رييس دستگاه قضا با طرح اين سوال كه چرا نظام سلطه به دنبال نفوذ در جمهوري اسلامي ايران است، گفت: پاسخ من اين است كه اولا جمهوري اسلامي ايران امروز به يك قدرت عظيم در منطقه تبديل شده است و قدرت نظامي و توانمندي تاثيرگذاري بر منطقه را دارد؛ اما نظام سلطه درمساله نفوذ انگيزه مهم‌تري دارد و فقط مساله آن قدرت نظامي ايران در منطقه نيست؛ البته از اين موضوع هم مي‌هراسد اما بايد در نظر داشت كه جمهوري اسلامي ايران يك نظام منسجم، پايدار و تاثيرگذار است و نظام فكري دارد كه نحوه‌اي از حيات را منبعث از نگاه توحيدي عرضه كرده است. وي اظهار كرد: نخستين حرف در اصل دوم قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران كه ميثاق ملي كشور است، اين است كه نظام جمهوري اسلامي براساس توحيد است كه آثار و لوازم آن با نظام سلطه متفاوت است و آنها اين آثار و لوازم را در نظام جمهوري اسلامي ديده‌اند؛ لذا از طريق نفوذ مي‌خواهند اين نظام را از درون بپاشند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون