• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3760 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۱۴ اسفند

پرداخت حقوق كاركنان دولت؛ 15 تا 20 اسفند

رييس سازمان برنامه و بودجه مي‌گويد: پرداخت تسهيلات ارزان قيمت كه با تشكيل كارگروه‌هاي ويژه در تمامي استان‌هاي كشور از سه ماهه دوم سال جاري آغاز شده، نتيجه آن حل مشكل نقدينگي بنگاه‌هاي اقتصادي فعال، بازگشت ظرفيت‌هاي خالي مانده بنگاه‌ها به توليد و همچنين تكميل طرح‌هاي نيمه تمام اقتصادي و در نهايت كاهش نرخ بيكاري در كشور بوده است. محمدباقر نوبخت، در نشست شوراي اداري مازندران در ساري با بيان اينكه در مجموع حدود 20 هزار بنگاه اقتصادي در اين سه بخش تسهيلات بسته رونق توليد را دريافت كرده‌اند، گفت: دولت سال جاري 160 هزار ميليارد ريال تسهيلات براي به حركت در آوردن چرخ بنگاه‌هاي اقتصادي در بخش‌هاي صنعت، معدن و كشاورزي اختصاص داد و براي هر استان نيز سهميه تعيين كرد.
معاون رييس‌جمهوري همچنين تزريق اعتبار به طرح‌هاي نيمه تمام را يكي از اولويت‌هاي دولت براي توسعه استان‌ها دانست و ادامه داد: دولت تاكنون در اين بخش نيز به تعهداتش عمل كرده است. دولت در حالي توانست به تعهدات خودش مطابق با برنامه عمل كند كه به دليل كاهش قيمت نفت تنها 60درصد از درآمد پيش‌بيني‌شده‌اش در سال جاري محقق شد.
نوبخت درآمد پيش بيني شده دولت براي سال جاري را حدود 294 هزار ميليارد تومان اعلام كرد و افزود: به دليل كاهش قيمت نفت تنها حدود 178 هزار ميليارد تومان آن محقق شده است. با وجود كاهش درآمد دولت، مطالبات مردم افزايش يافته و اين درآمدها متناسب با مطالبات مردم نبوده و دولت انتظار دارد تا با برنامه‌ريزي اين مطالبات را در حد توان پاسخ دهد. عجله دولت براي به نتيجه رسيدن توافق برجام براي باز شدن زنجير تحريم ظالمانه از پاي ملت بوده تا بتوانيم اقتصاد كشور را از مشكل نجات دهيم و اين كار نيز انجام شده و مردم ما به حقوق‌شان رسيدند.
رشد 5 درصدي بدون نفت
رييس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور گفت: بر اساس اعلان مركز آمار ايران نرخ رشد اقتصادي كشور در 9 ماهه سال جاري بدون احتساب نفت به 5 درصد رسيده است. وي نرخ رشد اقتصادي كشور را با احتساب درآمد نفتي در 9 ماهه سال جاري 2/7 درصد اعلام كرد. نوبخت همچنين نرخ رشد سه ماهه پاييز اقتصاد كشور را با احتساب نفت حدود 9/8 درصد اعلام كرد و گفت كه ميزان رشد بدون درآمد نفت نيز 4/6 درصد بوده است. تاكنون حدود 90 درصد از اعتبار سفر رييس‌جمهوري به استان‌ها ازجمله مازندران ابلاغ شده و 70 درصد از اين اعتبار نيز به استان‌ها تخصيص داده شده است. دولت تمام تلاش خود را انجام مي‌دهد تا بتواند مطالبات مردم را محقق كند و دولت خود را در كنار مردم مي‌داند. اين در حالي است كه دولت بنا دارد تا حقوق اسفند ماه كاركنانش را از 15 تا 20 اسفند ماه پرداخت كند.
سخنگوي دولت گفت كه براساس توافق با بانك مركزي خسارت‌ديدگان ناشي از بلاياي طبيعي در استان مازندران در سال جاري تسهيلات ارزان قيمت دريافت مي‌كنند كه نرخ تسهيلات براي روستانشينان 4 درصد و شهرنشينان نيز 5 درصد پيش‌بيني شد. تسهيلات 2 هزار ميليارد ريالي مصوب براي كمك باغداران و دست‌اندركاران باغي در اين استان نيز از هفته آينده از طريق بانك كشاورزي پرداخت مي‌شود. با توافقي كه با بانك مركزي انجام شده، دولت تمام تسهيلات پرداختي را ضمانت مي‌كند و بانك عامل نيز موظف به پرداخت اين تسهيلات شد. معاون رييس‌جمهوري با اشاره به مصوبه دولت مبني بر اختصاص 500 ميليارد ريال تسهيلات براي خريد توافقي مركبات در مازندران، اظهار داشت كه اين كار نيز بايد هر چه سريع‌تر از سوي بانك عامل اجرايي شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون