• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3760 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۱۴ اسفند

عددنوشت

اعتبار لازم براي اتمام  12 پروژه نفتي
رسول اشرف‌زاده با بيان اينكه اين هلدينگ ۱۲ پروژه در دست اجرا دارد، گفت: ميزان سرمايه مورد نياز براي اتمام اين پروژه‌ها 2/6ميليارد يورو است كه بخش عمده آن فاينانس است و ميزان توليد اين هلدينگ با اتمام پروژه‌هاي مذكور به ۴۰ ميليون تن مي‌رسد. 12 پروژه در دست اجرا قرار دارد كه پيشرفت آنها بين ۳۰ تا ۹۰ درصد است و اين پروژه‌ها تا پايان ۱۳۹۷ به توليد مي‌رسند. پروژه بيدبلند خليج فارس، ايلام، گچساران، لردگان، صدف، هنگام و... از جمله اين پروژه‌ها است كه محصولات متنوعي مانند اوره، آمونياك، متانول و... توليد مي‌كنند.
سال ۱۳۹۷ كه ۵ سال نخست هلدينگ خليج فارس بر اساس منابع استراتژيك تمام مي‌شود، ميزان توليدات اين هلدينگ از ۲۴ ميليون تن به ۴۰ ميليون تن مي‌رسد. بنا به گفته وي براي اعتبار مورد نياز براي اين منظور هم با چين و ژاپن مذاكره شده و مذاكره با اروپا هم آغاز شده است.
 البته همزمان از صندوق توسعه هم استفاده مي‌كنيم، اما ۷۰ درصد هزينه براي طرح‌ها از طريق فاينانس يا مشاركت تامين خواهد شد.

كاهش ارزش بازار بورس
درحالي كه به روزهاي پاياني سال ۱۳۹۵ نزديك مي‌شويم ركود بازار سهام را در برگرفته و حتي ارزش بازار در ۵ روز گذشته نزديك به دو هزار ميليارد تومان كاهش يافته است.
شاخص بورس اوراق بهادار تهران كه در چهارم اسفند سال جاري در تراز ۷۷ هزار و ۸۴۷ واحدي قرار داشت در ۵ روز كاري گذشته ۳۷۲ واحد كاهش يافت و به رقم ۷۷ هزار و ۴۷۵ واحدي رسيد. در اين مدت شاخص آزاد شناور از تراز ۸۵ هزار و ۲۷۲ واحدي به عدد ۸۴ هزار و ۹۶۲ واحدي رسيد و با اين حساب ۳۱۰ واحد افت را تجربه كرد. همچنين شاخص بازار اول از كانال ۵۵ هزار و ۱۰۹ واحدي تا رقم ۵۵ هزار و ۲۹ واحدي كاهش يافت و شاخص بازار دوم نيز با افت يك هزار و ۸۱۷ واحدي در تراز ۱۶۴ هزار و ۶۸۳ نشست.
در روزهاي اخير روند ركودي بيش از پيش بر بازار سهام سايه افكنده و حجم و ارزش معاملات روند دلگرم‌كننده‌اي نشان نمي‌دهد. به‌طوري كه ارزش بازار در پنج روز گذشته از ۳۲۶ هزار ميليارد تومان تا ۳۲۴ هزار ميليارد تومان پايين آمده و در نتيجه نزديك به 5/1 هزار ميليارد تومان كاهش پيدا كرده است. اين شرايط براي واپسين روزهاي سال رضايت بخش نيست.
در حالي كه نزديك شدن به سال جديد شمسي و انتخابات رياست‌جمهوري مي‌توانست به‌طور سنتي خبر از رونق بيشتر در بازار سرمايه و مخصوصا بازار سهام دهد شرايط در هفته‌هاي گذشته عكس اين موضوع را نشان مي‌دهد.


خسارت پرداخت شده به پلاسكو
معاون فني بيمه ملت اعلام كرد اين شركت تاكنون ۶۵ ميليون تومان از مبلغ بيمه‌نامه‌هاي مرهونات بانكي مربوط به پرونده پلاسكو را پرداخت كرده است. وي مي‌گويد حدود 5/1ميليارد تومان از بيمه‌نامه‌هاي بيمه ملت مربوط به واحدهايي است كه جنسي در آنها وجود نداشته است.
اميد معظمي‌گودرزي، درباره مقدار پرداختي بيمه ملت در رابطه با خسارت‌ديدگان حادثه پلاسكو اظهار كرد: در اين مورد هشت بيمه‌نامه شناسايي كرده‌ايم كه مستقيم هم نيست بلكه از طريق بانك‌سپه به ما واگذار شده است. يكي را پرداخت كرده‌ايم و هفت بيمه‌نامه ديگر در مرحله تكميل مدارك هستند كه البته دو تا از آنها هيچ موجودي‌اي در ساختمان نداشتند.
وي با بيان اينكه بيمه ملت، بيمه‌نامه آتش‌سوزي مستقيمي در ساختمان پلاسكو نداشته و هشت بيمه‌نامه مذكور مربوط به مرهونات بانكي است، افزود: مجموع سقف تعهدات ما در آن بيمه‌نامه‌ها يك ميليارد و ۷۰۰ ميليون تومان بود كه تاكنون حدود ۶۵ ميليون تومان از اين مبلغ را پرداخت كرده‌ايم، ولي براي بقيه موارد به اسناد و مدارك نياز است. افرادي كه تسهيلات از بانك گرفته‌اند، بايد مداركي به ما ارايه دهند تا بتوانيم خسارت را پرداخت كنيم.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون