• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3773 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۴ فروردين

صعود نوجوانان واليبال به مرحله يك‌چهارم نهايي قهرماني آسيا

پيروزي ايران مقابل چين تايپه در 3 ست

آخرين روز مرحله دوم يازدهمين دوره مسابقات واليبال قهرماني نوجوانان پسر زير 19 سال آسيا و انتخابي جهان روز يكشنبه با پنج ديدار در شهر نايپيداو ميانمار پيگيري ‌شد. تيم ملي واليبال نوجوانان ايران در چهارمين مسابقه خود در اين رقابت‌ها از ساعت هشت صبح به وقت تهران به مصاف چين تاپيه رفت و سه بر صفر به پيروزي رسيد.
شاگردان محمد وكيلي در سه ست متوالي و با امتيازهاي 26 بر 24، 25 بر 19 و 27 بر 25 چين تايپه را از پيش‌رو برداشتند تا به عنوان تيم سوم گروه F راهي مرحله يك چهارم نهايي رقابت‌هاي قهرماني نوجوانان آسيا شوند.
تيم ايران در دور مقدماتي اين رقابت‌ها بنگلادش را سه بر صفر شكست داد و برابر كره جنوبي سه بر صفر مغلوب شد. در دور دوم نيز برابر چين سه بر دو مغلوب شد و در آخرين مسابقه اين مرحله موفق به شكست چين تايپه با نتيجه سه بر صفر شد.
جوليان كوبورن (استراليا) و فيو ثو آنگ (ميانمار) به عنوان داوران اول و دوم، قضاوت ديدار ايران و چين تايپه را بر عهده داشتند.
تركيب شروع‌كننده تيم ايران برابر چين امير حسين توخته، امير محمد فلاحت خواه، مرتضي شريفي، احسان دانش دوست، علي طبري، مهدي جلوه و محمدرضا حضرت پور بودند.
شين چوآنگ سرمربي چين تايپه نيز از تركيب يوهي تينگ، چِنگ چي چِن، چيا چانگ ليو، شين چان هوآنگ، يو شِنگ چانگ، چي ين چانگ چِن و يو هائو چِن (ليبرو) در ابتداي اين مسابقه استفاده كرد.
گزارش ست‌هاي اين ديدار به قرار زير است:
 ست اول: (ايران 26 – چين تايپه 24)
امتياز نخست به تيم ايران رسيد. وقت استراحت اول نيز 8 بر 5 به سود ايران شد. توپگيري تايپه‌اي‌ها در اين ست بسيار خوب بود. امير حسين توخته دو امتياز سرويس گرفت و ايران 12 بر 7 پيش افتاد كه سرمربي چين تايپه وقت استراحت درخواست كرد. در امتياز 15 بر 13 به سود ايران محمد وكيلي سرمربي تيم ايران وقت استراحت درخواست كرد. در امتياز 15 بر 15 محمدرضا طهماسبي به ميدان آمد. وقت استراحت فني دوم اين ست 16 بر 15 به سود ايران شد و در امتياز 17 بر 15 به سود ايران، تايپه درخواست وقت استراحت فني كرد. رقابت دو تيم در ادامه بسيار نزديك پيش رفت. مهدي جعفروند در امتياز 23 بر 22 به سود ايران به زمين آمد. دو تيم در امتياز 24 برابر شدند. اين ست در نهايت 26 بر 24 به سود ايران شد.
ست دوم: (ايران 25 – چين تايپه 19)
تيم ايران ست دوم را با يك تغيير در تركيب شروع كرد كه مهدي جعفروند به جاي مهدي جلوه به ميدان آمد. امتياز نخست اين ست به تايپه رسيد. رقابت بسيار نزديك بود و دو تيم يك به يك امتيازها را از آن خود كردند. وقت استراحت فني نخست 8 بر 7 به سود ايران شد. در امتياز 12 بر 10 به سود ايران سرمربي چين تايپه وقت استراحت درخواست كرد. وقت استراحت فني دوم مسابقه 16 بر 13 به سود ايران شد. در ادامه نيز تيم ايران عملكرد بهتري نسبت به چين تايپه داشت و اختلاف را به پنج امتياز رساند. در نهايت اين ست 25 بر 19 به سود ايران تمام شد تا ملي پوشان در ست شماري دو بر صفر پيش بيفتند.
ست سوم: (ايران 27 – چين تايپه 25)
تيم ايران با تركيب ست دوم اين مسابقه را شروع كرد. امتياز نخست به چين تايپه رسيد. رقابت دو تيم باز هم نزديك به هم پيش رفت. در امتياز 6 بر 5 به سود ايران، داور اول براي مشخص شدن امتياز داور خط را احضار كرد و نتيجه پس از مشورت با او 6 بر 6 شد و در نهايت وقت استراحت فني نخست 8 بر 7 به سود ايران شد. در ادامه تيم ايران بازي روان‌تري نسبت به حريف به نمايش گذاشت و در امتياز 13 بر 9 به سود ايران، سرمربي چين تايپه وقت استراحت گرفت. در امتياز 14 دو تيم برابر شدند و محمد وكيلي وقت استراحت درخواست كرد. وقت استراحت فني دوم اين ست 16 بر 15 به تايپه رسيد.
در امتياز 19 بر 16 به سود تايپه، محمد وكيلي درخواست وقت استراحت كرد. سهيل كمال آبادي در امتياز 19 بر 17 به سود تايپه به ميدان آمد و پس از سرويس دوباره جاي خود را به احسان دانش دوست داد.
محمد حسين راستي در ادامه اين ست به ميدان آمد. دفاع خوب جعفروند امتياز 20 را براي ايران به ارمغان آورد و چين تايپه كه 22 امتياز داشت، درخواست وقت استراحت كرد. در امتياز 23 بر 22 به سود تايپه مهدي جلوه به ميدان آمد. در امتياز 23 دو تيم برابر شدند. سپس جلوه جاي خود را به جعفروند داد. در امتياز 24 و 25 دو تيم برابر شدند. در نهايت اين ست با نتيجه 27 بر 25 به سود ايران شد تا ملي پوشان سه بر صفر فاتح اين ميدان باشند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون