• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3777 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۱۹ فروردين

بازار كم رمق فروردين دامن بورس را گرفت

در هفته گذشته در بورس تهران معاملات نسبتا كم‌حجمي انجام پذيرفت، طي سه روز كاري گذشته قندي‌ها شرايط متفاوتي را تجربه كردند. اين نمادها كه در روز اول تا آستانه ۵ درصد رشد كردند در دو روز پاياني شاهد افت قيمتي بودند.
در معاملات بورس اوراق بهادار تهران از ابتداي شروع سال ۱۳۹۶ ديده مي‌شود قندي‌ها شرايط مثبتي را تجربه مي‌كنند به طوري كه اكثر نمادهاي قندي با صف خريد همراه بود و در روزهايي ديده شد كه تمام نمادهاي اين گروه تا آستانه ۵ درصد رشد كردند در نخستين روز معاملاتي هفته گذشته نيز اين صف خريد وجود داشت اما در دو روز پاياني اين هفته شرايط آنها تا حدودي متفاوت شد و تعداد زيادي از نمادهاي آن روند كاهش در قيمت پاياني را تجربه كردند.
در نخستين روز از معاملات هفته گذشته سيماني‌ها رشد قابل‌توجهي از خود نشان داده‌اند و به جز اندكي نمادها در اين گروه، مابقي شاهد رشد نسبتا خوبي بودند به طوري كه در تعدادي از نمادهاي اين گروه صف خريد مشاهده مي‌شود همچنين در آخرين روز معاملاتي هفته گذشته هم اكثريت نمايندگي سيماني روند رو به رشدي را تجربه كردند.
نمادهاي معاملاتي مديريت پروژه‌هاي نيروگاهي ايران (مپنا)، كشتيراني جمهوري اسلامي ايران و تعدادي از پالايشي‌ها نمادهايي بودند كه در سه روز كاري هفته گذشته بيشترين تاثير را روي شاخص كل بازار نقدي و قيمتي بورس اوراق بهادر تهران گذاشتند.
دماسنج بازار سرمايه كه در ابتداي هفته گذشته در تراز ۷۷ هزار و ۵۸۴ واحدي قرار داشت در سه روز كاري ۱۰۵ واحد رشد كرد و به رقم ۷۷ هزار و ۶۸۹ واحدي رسيد. همچنين شاخص آزاد شناور با ۲۵۱ واحد رشد از رقم ۸۵ هزار و ۲۳۶ واحدي رقم ۸۵ هزار و ۴۸۷ واحدي واحدي را تجربه كرد.
علاوه بر اين شاخص بازار اول با ۲ واحد افت، تا رقم ۵۴ هزار و ۵۲۶ واحدي پايين آمد اما شاخص بازار دوم ۶۵۰ واحد بالا رفت و در تراز ۱۶۸ هزار و ۷۹۱ واحدي نشست.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون