• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3802 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۹ ارديبهشت

علي مطهري در دانشگاه اميركبير:

دولتي معتقد به رفع حصر، سركار بياوريد

گروه سياسي| از زماني كه تنور انتخابات رو به داغ شدن گذاشت بسياري از چهره‌هاي سياسي درباره نامزدها و فضاي انتخاباتي اظهارنظر كردند اما علي مطهري مهر سكوت بر لبانش زده بود و در پرخبرترين روزها هم سكوت خود را نشكست.
ديروز اما در جمع دانشجويان پلي تكنيك حاضر شد و سخنگوي برنامه‌اي به مناسبت سالگرد شهادت آيت‌الله مطهري بود كه سوالات دانشجويان سبب شد تا مطهري سكوتش را بشكند و بگويد: تلاش كنيد دولتي سركار بيايد كه به رفع حصر معتقد باشد. در حالي كه برخي از مخالفان دولت و مطهري در انتهاي سالن دست‌نوشته‌هايي را عليه روحاني و مطهري بلند كرده بودند، علي مطهري در پاسخ به اين سوال كه چرا درباره انتخابات صحبت نمي‌كنيد، گفت: فضا عوامانه شده است ولي در اين روزها ضرورتي ندارد كه درباره انتخابات صحبت كنيم اما دوستان و‌ خانواده‌ها را تشويق كنيد كه در انتخابات حضور داشته باشند و اگر تاثيرگذار باشم در روزهاي آينده اظهارنظر مي‌كنم.
به گزارش ايلنا، مطهري خاطرنشان كرد: بعضي از اعضاي شوراي امنيت ملي موافق هستند. ما همچنان دنبال رفع حصر هستيم، من مخالف اين امر هستم در قانون اساسي ما هم چنين چيزي نيامده است. اما مي‌گويند به صلاح كشور نيست، بايد با گفت‌وگو اين امر رفع شود، البته بستگي به دولت آينده هم دارد، تلاش كنيد دولتي بر سركار بيايد كه به رفع حصر اعتقاد داشته باشد. نماينده مردم تهران در پاسخ به سوالي درباره رد‌صلاحيت احمدي‌نژاد گفت: ايشان بايد همان سال ۸۴ رد صلاحيت مي‌شد.

دولت انتقادپذير است
او تاكيد كرد: اين دولت انتقادپذير است. تخريبي كه به اين دولت توسط برخي خبرگزاري‌ها و روزنامه‌ها به ايشان شده مستحق توقيف بوده است. همين ديروز كه به جمع معدن‌چيان رفتند روشن بود عده‌اي حمله مي‌كنند ايشان وارد شد چون انتقاد‌پذير است در حالي كه مقصر ايشان نبود و ربطي به دولت نداشت.
حضور رييس‌جمهور در جمع كارگران نشانه اين است كه مي‌خواهد مشكل حل شود حتي اگر به او‌ توهين شود. علي مطهري در پاسخ به سوالي مربوط به شايعاتي در خصوص رد صلاحيت بهاور مومني و تاجرنيا گفت: من دو روز پيش اين خبر را شنيدم و از دوستان خواستم توضيح بدهند آقايان ميرزايي و محمودي با من جلسه گذاشتند چون انتخابات شوراها دست مجلس است.
آقايان گفتند نامه‌اي از دادستان كل تهران آمده و اسامي دادند و گفتند اين افراد محكوميت دارند و صلاحيت حضور ندارند. او افزود: آنجا بحث شد كه اساسا دادن چنين نامه‌اي قانوني است يا خير؟ آيا حضور اين افراد در انتخابات قانوني است؟ نظر من اين بود وقتي هيات نظارت كسي را تاييد كرد نهادهاي ديگر نبايد داخل شوند به هر حال از چهار مرجع اين افراد استعلام شدند و مشكلي وجود نداشته اما اگر نهادهايي خارج از اين حوزه وارد شوند خارج از قانون است. در مورد الويري فشار زيادي بود كه دوستان كوتاه نيامدند.  

به معترض نبايد بگوييم كه ضد نظام است
مطهري در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود گفت: وزير ارشاد را مجلس مي‌تواند احضار كند و او هم پاسخگو باشد. ما از وزير اطلاعات سوال مي‌كنيم چرا مديران كانال‌هاي تلگرامي بازداشت شده‌اند؟ خود وزير مي‌گويد من خبر ندارم، سخنگوي قوه قضاييه اما گفت ما مدير كانال خود وزير را هم بازداشت كرديم.
خود ما هم يكسال در مجلس دوندگي كرديم تا از احمدي‌نژاد سوال كنيم گفتند نمي‌شود. او يادآور شد: مي‌گوييد چرا در انتخابات ورود نمي‌كنيد، جايي بايد حرف زد كه شنيده شود، اين توهين به شعور مردم است آنها خودشان مناظرات را مي‌بينند و مي‌توانند تصميم بگيرند، مجلس هم در حال حاضر درگير انتخابات مجلس است. مطهري در پاسخ بسيج دانشجويي گفت: ما هرگاه دولت كار اشتباهي كرد به او تذكر داديم اما اينكه هر موضوعي را در رسانه‌ها مطرح كنيم و‌ تخريب كنيم دور از مروت و‌جوانمردي است. نماينده مردم تهران تاكيد كرد: كسي كه نامزد است و وعده‌هاي بعيد مي‌دهد بايد بداند رييس‌جمهور نمي‌تواند خارج از برنامه ششم عمل كند، صرفا بايد در چارچوب مصوبات مجلس عمل كرد. در مورد اينكه دادن يارانه ۶ برابري مصداق خريد راي است يا خير حقوق‌دان‌ها بايد نظر بدهند. او در پاسخ به سوالي خاطرنشان كرد: من راجع به حوادث سال ۸۸ و اينكه چه اتفاقي افتاده اظهارنظري نكرده‌ام اما اعتقادي به تقلب هم ندارم، از اين نظر كه بگوييم كارهاي آقاي احمدي‌نژاد مصداق خريد راي بوده يا نبوده چيزهايي است كه مي‌شود بررسي كرد، بيشترين اعتراض من به نوع برخورد با مردم بود، مردم اعتراض داشتند و براي دفاع از نظام آمدند و مي‌خواستند از آن حمايت كنند. من اعتراضم به شيوه برخورد با مردم بود. مطهري تصريح كرد: كسي كه معتقد است تقلب شده بايد نظر مرجع قانوني را بپذيرد، من جاي موسوي بودم مي‌گفتم حرف مرجع قانوني را قبول دارم. اگر كسي اعتراض دارد نبايد بگوييم كه ضد نظام و ولايت فقيه است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون