• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3802 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۹ ارديبهشت

پرسپوليس پيشقدم در نقل و انتقالات ليگ برتر فوتبال ايران

گادوين منشا و شجاع خليل‌زاده سرخپوش مي‌شوند

گروه ورزش


با پايان فصل شانزدهم ليگ برتر فوتبال ايران و آغاز نقل و انتقالات تابستاني، شايعات زيادي پيرامون حضور بازيكنان در باشگاه‌هاي مختلف مطرح مي‌شود. با اينكه برخي از اين شايعات رنگ واقعيت ندارد و بيشتر به يك بازارگرمي شبيه است اما به نظر مي‌رسد در اين هياهوي گرم نقل و انتقالات باشگاه مديران پرسپوليس از ماه‌ها قبل تيم خود را براي فصل بعد بسته‌اند. اين باشگاه با گادوين منشا و شجاع خليل‌زاده مهاجم پيكان و مدافع سپاهان به طور رسمي قرارداد امضا كرد و در ادامه هم قصد دارد قرارداد سعيد آقايي را نهايي كند. البته نكته قابل تامل اين است كه به نظر مي‌رسد باز هم سرمربي تيم از اين نقل و انتقالات رضايت ندارد.
روز شنبه خبر رسيد گادوين منشا قرارداد رسمي خود را با باشگاه پرسپوليس به امضا رسانده است اين در حالي است كه اين مهاجم دو ماه قبل و درست فرداي بازي پرسپوليس مقابل پيكان به باشگاه پرسپوليس رفت و رسما قرارداد داخلي خود را با مديران اين باشگاه به امضا رساند اما در اين بين براي خيلي‌ها مبلغ قرارداد اين مهاجم سوال بود. وقتي منابع خبري را بررسي كرديم متوجه شديم مهاجم فصل گذشته پيكان كه قراردادش در آن زمان فقط 110 هزار دلار بود با قراردادي 350 هزار دلاري به جمع قرمزپوشان تهراني اضافه شده است.
اين مهاجم نيجريه‌اي اين روزها پيشنهادات خوبي هم از امارات و قطر دارد. بطوري كه گفته مي‌شود يكي از باشگاه‌هاي اماراتي 750 هزار دلار براي جذب او پيشنهاد داده است. با وجود اين پيشنهادات به نظر مي‌رسد شايد به قرارداد خود با باشگاه پرسپوليس پشت كرده و به يكي از باشگاه‌هاي اماراتي ملحق شود. بايد ديد طي روزهاي آينده تكليف اين موضوع چه خواهد شد.
اما يكي ديگر از بازيكناني كه مديران پرسپوليس جذب كردند، شجاع خليل‌زاده است. مدافع فصل گذشته سپاهان كه از ابتداي فصل قبل شايعات حضورش در پرسپوليس مطرح بود در نهايت با پايان ليگ شانزدهم و اتمام قراردادش رسما به جمع قرمزپوشان تهراني اضافه شد. البته اين بازيكن هم دو ماه قبل با مديران پرسپوليس جلسه گذاشت و در نهايت قرارداد دو ساله‌اي را به امضا رساند.
در ادامه فصل نقل و انتقالات شايعات زياد ديگري پيرامون باشگاه پرسپوليس و همين طور جذب برخي بازيكنان مطرح مي‌شود. به عنوان مثال ايگو پراهيچ يكي از نزديك‌ترين گزينه‌ها براي پيوستن به جمع شاگردان برانكو ايوانكوويچ است. بازيكن فصل قبل نفت تهران كه رابطه بسيار خوبي هم با برانكو ايوانكوويچ دارد يكي از اصلي‌ترين گزينه‌ها براي پيوستن به پرسپوليس است اما به نظر مي‌رسد مديراني كه اين روزها قراردادهاي بازيكنان جديد پرسپوليس را مي‌بندند، نظر برانكو را در اين باره نمي‌پرسند.
وقتي به مصاحبه محمدعلي تركاشوند نگاه مي‌كنيد، او قبل از بازي پرسپوليس مقابل الريان عنوان مي‌كند اين باشگاه با 4 بازيكن به توافق رسيده و حضور اين بازيكن در جمع پرسپوليسي‌ها قطعي است اما پس از دو روز زماني كه برانكو ايوانكوويچ به نشست خبري پيش از ديدار تيمش برابر الريان آمد در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره جذب اين 4 بازيكن گفت: ما پس از پايان فصل بايد آناليز كنيم و ببينيم چه بازيكناني براي فصل بعد نيازمنديم. سپس مي‌توانيم در اين باره تصميم‌گيري كنيم.
اين صحبت‌هاي ضد و نقيض فقط به چند ماه قبل برنمي‌گردد و اگر به مصاحبه روز شنبه سرمربي پرسپوليس نگاه كنيد باز هم متوجه مي‌شويد كه او درباره عقد قرارداد با گادوين منشا و شجاع خليل‌زاده واكنشي نشان نداد و عنوان كرد فعلا مي‌خواهد به ديدار تيمش برابر الوحده فكر كند.
بررسي‌هاي خبرنگار ما نشان مي‌دهد سرمربي پرسپوليس همچون فصل قبل رضايت جذب برخي از بازيكنان را نداده اما مديران پرسپوليس بر خلاف نظر سرمربي تيم‌شان با اين بازيكنان قرارداد بسته‌اند. فصل قبل زماني كه الكسي پليانسكي پريموو و گولچ به پرسپوليس اضافه شدند برانكو باز هم راضي به جذب اين بازيكنان نبود اما مديران پرسپوليس اذعان مي‌كردند كه سرمربي پرسپوليس خودش خواسته اين بازيكنان جذب شوند. اين در حالي است كه هيچ كدام از اين بازيكنان در طول فصل نتوانستند براي پرسپوليس بازي كنند كه همين امر نشان مي‌دهد برانكو نظري روي اين بازيكنان نداشته است. وقتي سرمربي يك تيم نظري روي يك بازيكن ندارد چطور مي‌تواند براي جذب او اصرار داشته باشد.
پرسپوليس كه با همين شيوه تيم خودش را فصل قبل بست و با هنرنمايي برانكو قهرمان شد، امسال هم همين رويه را در پيش گرفته و مي‌خواهد بازيكناني را كه از نظر مديران باشگاه‌ها ستاره هستند جذب كند. چه كسي است كه نداند سرمربي يك تيم بايد به عنوان نخستين نفر در جذب يك بازيكن اظهارنظر كند اما در باشگاه پرسپوليس چنين قوانيني حاكم نيست.
البته باشگاه پرسپوليس فصل قبل علاوه بر جذب سه بازيكن خارجي، بازيكنان جوان زيادي هم جذب كرد كه بيشتر آنها با نظر برانكو بود. يكي از همين پديده‌ها، صادق محرمي مدافع راست پرسپوليس است كه در نبود رامين رضاييان به بازيكن فيكس پرسپوليس تبديل شده است كه اين روزها در ديدارهاي ليگ قهرمانان آسيا مي‌درخشد و در تيم‌ منتخب آسيا جا دارد. او يكي از خريدهاي خوب فصل قبل پرسپوليس بود كه اتفاقا با نظر مستقيم برانكو ايوانكوويچ جذب شد. يكي ديگر از بازيكناني كه با نظر مستقيم برانكو و كادر فني‌اش فصل قبل به پرسپوليس آمد، گوژدار رادوشوويچ بود. شايد در همان مقطع پرسپوليسي‌ها دست روي گزينه ديگري براي پيوستن به پرسپوليس گذاشته بودند اما سرمربي اين تيم روي اين موضوع كوتاه نيامد تا دروازه‌بان كروات قراردادش را با پرسپوليس امضا كند. اين دروازه‌بان زماني كه عليرضا بيرانوند به دليل مصدوميت چند هفته‌اي مريض بود درون دروازه پرسپوليس درخشيد و نشان داد به عنوان يك دروازه‌بان خارجي پرسپوليسي‌ها مي‌توانند حساب ويژه‌اي روي او باز كنند.
به همين خاطر انتظار مي‌رود اين فصل هم به جاي اينكه مديران باشگاه به دنبال جذب ستاره‌ها باشند كمي هم به نظر سرمربي تيم‌شان در جذب ستاره‌ها احترام بگذارند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون