• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3829 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۳ خرداد

رييس‌قوه‌قضاييه:

اجراي فرمان آتش‌به اختيار نيازمند تشخيص است

رييس قوه قضاييه، امريكا و اذناب منطقه‌اي آن به ويژه عربستان سعودي را داعش بين‌المللي توصيف و با بيان اينكه حوادث تروريستي اخير در تهران فاقد هرگونه ارزش نظامي بود، از تلاش‌هاي همه نيروهاي امنيتي- انتظامي از جمله وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران، نيروي انتظامي و دستگاه قضايي در تامين امنيت كشور قدرداني كرد. به گزارش اداره كل روابط عمومي قوه قضاييه، آيت‌الله آملي لاريجاني در جلسه مسوولان عالي قضايي با تسليت شهادت جمعي از هموطنان در جريان حوادث تروريستي اخير در مجلس شوراي اسلامي و حرم مطهر حضرت امام خميني(ره) و همچنين آرزوي بهبودي هرچه سريع‌تر براي مصدومان اين حادثه، تصريح كرد: جمهوري اسلامي در طول حيات خود همواره در مقابل حكومت‌هاي سلطه و اذناب منطقه‌اي آنها ايستاده و اجازه نداده است كه روياهاي امريكا و دولت‌هاي دست نشانده آن خصوصاً حكام خبيث سعودي در جهت حمايت از تروريست‌ها و اقدام عليه جريان مقاومت در منطقه محقق شود و همين امر هزينه‌هاي سنگيني را بر آنان تحميل كرده است بنابراين طبيعي است كه دولت‌هاي جنايتكار در پي ضربه زدن به جمهوري اسلامي باشند. آيت‌الله آملي لاريجاني با بيان اينكه تروريست‌ها بدون حمايت اين حكومت‌ها چند روز هم دوام نمي‌آوردند، اظهار كرد: سلاطين و حكام خبيث سعودي تهديد كرده بودند كه جنگ را به داخل ايران مي‌كشانيم، مطمئن باشند كه چنين تخيلي هرگز محقق نخواهد شد زيرا جمهوري اسلامي با وحدت و حضور مردم و همچنين خودباوري ملي كه بزرگ‌ترين سرمايه اجتماعي كشور است در مقابل هر گونه عامل تهديد‌كننده ملي ايستاده است و ننگ ابدي بر پيشاني كشورهاي حامي تروريسم به ويژه امريكاست كه با لحن وقيحانه‌اي در بيانيه خود، ايران را مستحق چنين جناياتي دانسته‌اند.   
اجازه نخواهيم داد كه انديشه‌هاي انقلابي
از حافظه ملت ايران زدوده شود
رييس قوه قضاييه در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به فرمايش‌هاي اخير مقام معظم رهبري در حرم مطهر امام خميني (ره) و همچنين در ديدار با دانشجويان، به دو نكته محوري پرداختند و تصريح كردند: يكي از مهم‌ترين نكات مورد تاكيد رهبر معظم انقلاب، توجه جدي به حركت انقلاب، مواضع صريح امام و ارزش‌هاي اصيل انقلاب بود كه لازم است همه دلسوزان فرهنگي، سياسي، اقتصادي و... به اين مساله توجه داشته باشند. نبايد اجازه دهيم تاريخ انقلاب فراموش شود. لذا اجازه نخواهيم داد كه اين ارزش‌ها و انديشه‌هاي انقلابي از حافظه و ذاكره ملت ايران زدوده شود. آيت‌الله آملي لاريجاني با اشاره به هشدار مقام معظم رهبري مبني بر مراقبت نسبت به عوض نشدن جاي جلاد و شهيد در تاريخ انقلاب، اظهار كرد: گاه برخي افراد تحليل‌هايي از دهه شصت ارايه مي‌كنند كه كاملاً در اين تحليل‌ها جاي ظالم و مظلوم عوض مي‌شود. چنين تحليل‌هايي دقيقاً همانند همان تفكري است كه مي‌گويد ايران به دليل حمايت از تروريسم مستحق حمله تروريستي است. بنابراين از همه اهل فضل و دلسوزان آشنا با تاريخ انقلاب و همه كساني كه در صحنه انقلاب حضور داشته‌اند انتظار مي‌رود كه اجازه ندهند تاريخ انقلاب اسلامي تحريف شود.
ما مشكلي با روشنفكري واقعي نداريم
رييس قوه قضاييه با اشاره به محور ديگر سخنان رهبر معظم انقلاب در زمينه مسائل فرهنگي، خاطرنشان كرد: اگر اصل و اساس انقلاب كه تحولات فرهنگي بوده است فراموش شود نوعي تحريف انقلاب رخ داده است. متاسفانه در برخي دوره‌ها دولت‌هايي بر سركار آمدند كه عملكردشان موجب اين تحريف مي‌شد. اين دولت‌ها از جريان‌هاي روشنفكري بيمار حمايت مي‌كردند. ما مشكلي با روشنفكري واقعي نداريم اما متاسفانه آن نوع روشنفكري بيمار، پرچم‌دار هر نوع تفكر مغاير با ارزش‌هاي انقلاب بود. البته گاهي پسوند ديني هم براي آن مي‌آوردند در حالي كه عملكرد آنها نشان مي‌داد از شديدترين نوع سكولاريسم دفاع مي‌كنند. آيت‌الله آملي لاريجاني با بيان اينكه نظام جمهوري اسلامي طبق قانون اساسي، نظامي است مبتني بر توحيد و اجتهاد مستمر، افزود: متاسفانه مدعيان روشنفكري در آن سال‌ها با ولايت فقيه، تصورات ارزشي امام و همچنين بنيان‌هاي مسلم فرهنگي و مظاهر تدين مقابله مي‌كردند. به عنوان مثال مي‌گويند چه اشكالي دارد كه حدود حجاب رعايت نشود؟ البته ما هم قبول داريم كه ارزش‌هاي ديني فقط شامل حجاب نيست بلكه بايد با ساير مظاهر فساد نظير دروغ و دست‌اندازي به بيت‌المال نيز برخورد كرد اما اين منافاتي با برخورد با ديگر مظاهر فساد از جمله بدحجابي ندارد و نبايد به بهانه لزوم مقابله با يك فساد، مبارزه با فساد ديگر را تضعيف كرد.  آيت‌الله آملي لاريجاني همچنين تعبير «آتش به اختيار» در سخنان اخير رهبر معظم انقلاب در جمع دانشجويان را مورد اشاره قرار داد و گفت: اين تعبير براي جوانان مومن بسيار پرمعنا است. آتش به اختيار در عرصه فرهنگي يعني دلسوزان انقلاب خصوصاً جوانان نبايد به دليل كم كاري احتمالي برخي مسوولان، كارهاي فرهنگي را بر زمين بگذارند بلكه بايد همانند مجاهدين در مقابل قاعدين، در صف اول جهاد انقلابي حضور داشته باشند و در مسير تحقق اهداف فرهنگي انقلاب و ارزش‌هاي آن بكوشند. رييس قوه قضاييه در عين حال تاكيد كرد: البته اجراي فرمان آتش به اختيار، متوقف بر تشخيص درست موضوعات و فهم صحيح مسائل است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون