• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3842 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۱۰ تير

سخنگوي دستگاه قضا:

وحدت و همدلي با اطاعت از قانون اتفاق مي‌افتد

گروه سياسي|  سخنگوي دستگاه قضا گفت: بنا به تجارب گذشته با توجه به تخريب‌هايي كه عليه سپاه، بسيج و دستگاه قضا مي‌شود، فكر مي‌كنم فتنه جديدي در پيش است. به گزارش ايسنا، جمله‌هاي كليدي اظهارات غلامحسين محسني‌اژه‌اي به شرح زير است:
 ‌ در شرايطي هستيم كه كشورهاي همسايه در آتش انقلاب‌شان مي‌سوزند و در اين شرايطي كه امريكا فشار مضاعفي به انقلاب ما وارد مي‌كند، روشن و بديهي است كه وحدت، همدلي و تشريك مساعي براي گره‌گشايي از مشكلات كشور امري ضروري است. همه مي‌دانيم كه وحدت و همدلي با توسل به خدا و اطاعت از ولي امر و اطاعت از قانون اتفاق مي‌افتد. نمي‌شود گفت همكار و همدليم اما هركس كار خودش را پيش ببرد.
 ‌ با توجه به اينكه در سال اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال هستيم، قوه قضاييه وظيفه خود مي‌داند با ساير قوا در همين چارچوب همكاري كند تا دولت بتواند گره از كار مردم باز كند، از ركود خارج شود و افزايش تورم نداشته باشيم. قوه قضاييه به دولت كمك مي‌كند تا در سرمايه‌گذاري‌ها امنيت ايجاد شود، كمك مي‌كند تا دولت در مقابل مفسدان بايستد و زمينه‌هاي فساد را از بين ببرد، تا با مبارزه با امر قاچاق توفيق داشته باشد. ما وظيفه خود مي‌دانيم در چارچوب قوانين همه حمايت را انجام دهيم تا اين ركود، تورم و مشكلات جامعه از جمله مشكلات سياسي، فرهنگي و اقتصادي برطرف شده و دولت در امور خود موفق شود.
 ‌ در شرايطي كه كشورهاي منطقه و جهان در ناامني هستند، انسان‌ها كشته، به اسارت برده و شكنجه مي‌شوند، ايران اسلامي از امنيت كامل بر‌خوردار است. از جمله نهادهايي كه نقش موثري در اين امنيت داشته قوه قضاييه است.
 ‌ اين قوه در همان روزها و سال‌هاي نخست انقلاب كه هنوز يك نظام انتظام بخش كاملي نداشتيم از طريق دادگاه‌هاي انقلاب با هر جرياني كه قصد ناامني داشت مقابله مي‌كرد، با همكاري مردم و ساير دستگاه‌ها كساني را كه تصميم به كودتا داشتند شناسايي و به هلاكت رساند. با شروع جنگ تحميلي و كساني كه اعلام جنگ مسلحانه عليه نظام كردند، دادگاه‌هاي انقلاب مقابل همه مفسدين و اشرار ايستاد، عده‌اي را با صرف وقت زياد قانع كرد و برگرداند و بقيه لجوج‌ها و غير قابل برگشت‌ها را مجازات كرد.
‌ قوه قضاييه همواره با همكاري ساير دستگاه‌ها با همه كم و كاستي‌ها مقابل همه نفوذي‌ها و فتنه‌گران قبل و بعد سال هشتاد‌و‌هشت، جاسوس‌ها و مفسدان با همه فشارها و تطميع‌هايي كه بوده، ايستاده و آنها را مجازات كرده است.
 ‌ دادگاه‌هاي انقلاب در اوايل انقلاب كليه كساني را كه اموال بيت‌المال را غصب و غارت كرده بودند چه در داخل و چه در خارج كشور شناسايي كرد و اموال را به مردم و بيت‌المال برگرداند. دادگاه‌هاي انقلاب افرادي را كه اموال عمومي و خصوصي را غصب كرده بودند مجبور كرد تا اموال را برگردانند. بخشي از اين اموال در اختيار دولت نوپا قرار گرفت تا صرف امور جاري شود و بخش ديگري هم در اختيار نهادهايي قرار گرفت كه به نفع مردم خرج مي‌كردند. اموال گرفته شده در اختيار بنياد ١٥ خرداد، بنياد شهيد و ايثارگران، كميته امام و نهادهاي مردمي قرار گرفت تا آنها هم به نفع عموم مردم يا نيازمندان خرج كنند. از آن تاريخ تا امروز هم قوه قضاييه تمام تلاش خود را مي‌كند كه هركسي عليه منافع مردم دست تجاوز بلند كند را مجازات و اموال غصب شده را به مردم بازگرداند.
  يكي از مشكلات مهم كشور تجاوز به منابع عمومي بوده و هست. با كمال تاسف برخي نهادهاي مسوول هم نتوانستند در اين زمينه كاري كنند. قوه قضاييه به ناچار وارد شد و هزاران هزار هكتار از منابع طبيعي، جنگل‌ها، حاشيه‌ها و حريم‌هايي كه توسط افراد سودجو تصرف شده بود را گرفت و به دولت برگرداند. بسياري از كساني كه توانسته بودند زمين‌هاي مزروعي و باغات را از دست كشاورز و باغدار بگيرند و ويلا كنند با اقداماتي كه صورت گرفت زمين‌ها را پس دادند و مجازات شدند.
‌ پرونده‌هاي مربوط به تخلفات سه هزار ميلياردي، نفتي، صندوق ذخيره فرهنگيان، اختلاس‌هاي بانكي، ارز، تعاوني‌هاي اعتباري ازجمله پرونده‌هايي بود كه براي مردم آشنا هستند و قوه قضاييه آنها را حل و فصل كرد. وزارت تعاون سابق به اين تعاوني‌ها مجوز داد و هيچ نظارتي بر آنها نكرد. حالا امروز شاهديم كه چه مشكلاتي براي مردم، دولت و قوه قضاييه ايجاد كرده است. طي يك سال گذشته يك بار هم وزارت كار و تعاون كه امروز با هم ادغام شده‌اند نسبت به اين مشكل واكنشي نشان نداد، اين‌بار به دوش قوه قضاييه، دولت و بانك مركزي افتاده است و بايد آن را هم حل كنيم.
 ‌ «چرا نهادهاي انقلابي، افراد انقلابي، متدين و دلباخته نظام از اول انقلاب تا امروز بيشتر مورد هجمه و توهين دشمنان بوده‌اند؟» دشمن؛ شيطان بزرگ امريكا و شياطين ديگر و افرادي كه منافع خود را در خطر مي‌بينند و مي‌دانند كه سد راه دشمنان، اشرار و جانيان چه كساني هستند؛ سپاه، ارتش نيروي نظامي، قوه قضاييه وزارت اطلاعات و بسيج و چهره‌هاي خاص در نظام ما سد راه متجاوزان هستند.
 ‌ ببينيد چه كساني از اول انقلاب تا به حال ترور شدند؟ اگر نشد آنها را ترور فيزيكي كنند، ترور شخصيتي مي‌كنند، تهمت و اتهام مي‌زنند كه به زعم باطل خود ذهن مردم را مشوش و تيغ سپاه و نيروهاي مسلح و مدافعان را كند كنند. اول انقلاب دادگاه‌هاي انقلاب، سپاه و عناصر سازنده تخريب مي‌شدند. بعد شروع كردند عليه ارتش، كميته‌ها، دادگاه‌هاي انقلاب و چهره‌هاي سازنده تبليغ كردند. بعد از اين تخريب‌ها جنگ تحميلي شروع شد. در آن ميان بني‌صدري پيدا مي‌شود خودخواه، كه فكر مي‌كرد مردم راي به شخص دادند. نمي‌دانست مردم به رييس‌جمهور نظام راي دادند. او مردم را تحقير مي‌كرد، كميته را تخريب مي‌كرد، دل به بيرون مي‌بست و وارد حاشيه‌ها مي‌شد.
‌ در همين دانشگاه انقلاب چه‌ها كه نكردند و چه‌ها كه نگفتند. كساني كه بني‌صدر را قبول نداشتند اما دشمن نظام بودند با دشمنان ديگر زير چتر او جمع شدند. بعضي از اين تخريب‌ها از زبان رييس‌جمهور و از تريبون‌هاي رسمي اعلام مي‌شد و بعد ديديم كه جريان سال ٦٠شروع شد و هزاران انسان را به خاك و خون كشاند. همان زمان مردم با وحدت آمدند جلوي آنها ايستادند. بعدها با ترفند جديد آمدند و جريان دهه هفتاد ايجاد شد، بعد دوباره در سال ٨٨ آمدند.
 امروز تخريب عليه دستگاه‌هاي نظامي و انتظامي، بسيج و سپاه ايجاد شده بنا به تجربه گذشته فكر مي‌كنم يك فتنه جديد در پيش است. امروز نهادهاي انقلابي مثل سپاه و دستگاه‌ قضايي تخريب مي‌شوند به گمانم فتنه جديدي در پيش است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون