• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3865 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۷ مرداد

گفت‌وگوي «اعتماد» با جلال چراغپور

پرسپوليس گزينه اول قهرماني است

مهدي روزخوش

هفته نخست ليگ هفدهم فوتبال ايران روز پنجشنبه با چهار ديدار آغاز شد. در تهران پرسپوليس با ارايه يك بازي خوب برابر فولاد خوزستان به برتري رسيد و در اهواز هم استقلال خوزستان تراكتورسازي تبريز را با يك گل مغلوب كرد. البته نفت تهران هم كه با مشكلات زيادي ليگ را آغاز كرده بود برابر سپيدرود رشت كه به تازگي به ليگ برتر آمده به پيروزي رسيد. در ديگر ديدار روز نخست تيم‌هاي سياه‌جامگان و ذوب آهن به مصاف هم رفتند كه اين ديدار در نهايت با تساوي دو بر دو به پايان رسيد. ليگ هفدهم هم آغاز شد تا كم‌كم شاهد داغ شدن تنور ليگ برتر فوتبال ايران باشيم. پرسپوليسي‌ها كه در هفته نخست برابر حريف اهوازي به برتري رسيدند، اين اميد را در دل هواداران‌شان زنده كردند كه امسال هم شاهد تيمي قدرتمند از قرمز‌هاي تهراني باشيم. البته شايد پيروزي نفت تهران برابر سپيدرود رشت از نكات جالب هفته نخست ليگ بود. نفتي‌ها كه فقط چند روز است سرمربي خود را براي فصل جديد شناخته‌اند با مشكلات متعدد مالي و بدون تداركي مناسب ليگ را آغاز كردند توانستند برابر تيم تازه به ليگ برتر آمده به پيروزي برسند. براي برسي بيشتر هفته نخست با جلال چراغپور همكلام شديم تا از زبان كارشناس فوتبال ايران چهار بازي روز پنجشنبه را بيشتر بررسي كنيم.

 

پرسپوليس در روز نخست ليگ برابر فولاد خوزستان دو بر صفر به پيروزي رسيد. اين ديدار و پيروزي پرسپوليس را چطور ارزيابي مي‌كنيد؟

بايد قبول كنيم پرسپوليس تيم بسيار قدرتمندي است. اين فصل سومي است كه برانكو با اين تيم كار مي‌كند و همين ثبات كادر فني تاثير زيادي روي عملكرد مثبت تيم داشته است. الان ديگر تيم برانكو كليات تاكتيك‌ها را به طور كامل اجرا مي‌كند و اگر مشكلاتي هم گاهي مي‌بينيم روي جزييات تاكتيك‌هاست. بازيكنان به خوبي تاكتيك‌هاي مدنظر برانكو را مي‌شناسند و به خوبي اجرا مي‌كنند. تيمي كه پرسپوليس ساخته هم از نظر بازيكن و هم از نظر ساختار تاكتيكي بهترين شرايط را دارد. من اين بازي كه از پرسپوليس ديدم مي‌توانم بگويم اين تيم گزينه اول قهرماني در اين فصل است.

يعني فكر مي‌كنيد امسال هم پرسپوليس به راحتي قهرمان مي‌شود؟

نه اينكه به راحتي قهرمان شود اما شانس اول قهرماني است. فراموش نكنيد قهرماني در ليگ آسان به دست نمي‌آيد. تيم‌ها بايد برنامه‌ريزي درستي داشته باشند تا بتوانند در مسير قهرماني حركت كنند. پرسپوليس با ساختاري كه دارد اين روزها تيم بسيار منسجمي شده است. تاكتيك‌هاي متنوعي در بازي‌ها استفاده مي‌كنند و بازيكنان هم به خوبي وظايف خود را شناخته‌اند. بنابراين مي‌توانيم بگوييم پرسپوليس در مسير درستي حركت مي‌كند.

فولاد را چطور ارزيابي مي‌كنيد؟

فولاد سال‌هاست در ليگ ايران حضور دارد و همه ساله تيم خوبي بوده است. اين تيم امسال هم سرمربي خود را تغيير داده و هم در كادر بازيكنان تغييراتي داشته است. در بازي برابر پرسپوليس شاهد بوديم فولاد هم در خط دفاع و هم در خط هافبك انسجام لازم را ندارد. آقاي پورموسوي سعي داشت بازي را ببندد اما بازيكنان تيمش دچار اشتباهاتي شدند كه فرصت در اختيار پرسپوليس قرار مي‌داد. با اين حال فكر مي‌كنم فولادي‌ها با گذشت چند هفته به وضعيت بهتري در نوع بازي خواهند رسيد.

به نظر شما مي‌توانيم بگوييم به دليل ضعف فولاد، پرسپوليس توانست برابر فولاد به برتري برسد؟

بي‌انصافي است اگر بخواهيم قدرت و بازي خوب پرسپوليس را ناديده بگيريم. پرسپوليس برابر فولاد بازي خوبي به نمايش گذاشت و مزد بهتر بودنش را گرفت. شايد هر تيم ديگري برابر پرسپوليس بازي مي‌كرد هم نمي‌توانست مقابل اين تيم بازي خوبي به نمايش بگذارد. در هر صورت معتقدم پرسپوليس برابر فولاد خوب بود اما فولاد هم دور از انتظار ظاهر شد.

تراكتورسازي هم برابر استقلال خوزستان شكست خورد. فكر مي‌كنيد اين تيم مي‌تواند امسال مدعي كسب عنوان قهرماني باشد؟

تراكتور‌سازي بعد از محروميتي كه گريبانگيرش شد با مشكلاتي مواجه شد. اين تيم در بازي برابر استقلال خوزستان عملكرد خوبي نداشت. استقلالي‌ها فرصت‌هاي خوب گلزني ايجاد كردند و توانستند به برتري برسند اما تراكتور‌سازي در اهواز تيم هميشگي نبود. فكر مي‌كنم گذشت وضعيت اين تيم را بهتر كند. البته استقلال خوزستان هم بازي بسيار اميدواركننده‌اي انجام داد كه قطعا در بازي‌هاي آينده و با هماهنگي بيشتر شرايط اين تيم هم بهتر خواهد شد.

ذوب‌آهن هم با امير قلعه‌نوعي برابر سياه‌جامگان به تساوي رسيد. ذوب‌آهن با تغييراتي كه داشته امسال مدعي قهرماني است؟

چرا مدعي نباشد؟ همان طوري كه خودتان گفتيد تغيير در كادر فني مهم‌ترين مساله ذوب‌آهن امسال است. تيمي كه سال گذشته با دو مربي كار كرد امسال سكان هدايتش در اختيار يك مربي باتجربه است كه افتخارات زيادي دارد. ذوب‌آهن در برابر سياه‌جامگان بسيار خوب ظاهر شد و توانست فرصت‌هاي خوبي روي دروازه حريف خلق كند البته مشكلاتي هم وجود داشت كه قطعا آقاي قلعه‌نوعي در جهت حل آنها تمريناتي را طراحي خواهد كرد اما با اين حال من ذوب آهن را تيم خوبي ديدم.

تيم نفت با وجود مشكلاتي كه داشت برابر سپيدرود رشت به برتري رسيد. اين ديدار را چطور ارزيابي مي‌كنيد؟

درست است كه نفت دير سرمربي خود را شناخت و اردو‌هاي آماده‌سازي را هم پشت سر نگذاشت اما در برابر سپيدرود نشان داد هنوز انسجام تيمي دارد. تيمي كه با مشكلات زياد پيش فصل ليگ را آغاز كند كار سختي پيش رو خواهد داشت اما از طرف ديگر سپيدرود نشان داد هنوز در حال و هواي ليگ يك است. اين تيم يك بر صفر از حريف خود پيش است اما نمي‌تواند نتيجه را حفظ كند بنابراين نشان مي‌دهد هنوز تجربه ليگ برتري ندارد. آقاي نظرمحمدي بايد تلاش كند تفكرات حرفه‌اي‌تري در تيم خود ايجاد كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون