• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3890 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۵ شهريور

محمدعلي نجفي: نيامديم كه شهرداري تهران را به هم بريزيم

شهردارتهران در انتظارصدورحكم

اعتماد

نخستين روز كاري محمدعلي نجفي، شهردار جديد تهران روزي پر كار بود. صبح شهردار تهران ابتدا با جلسه معاونان و مديران شهرداري تهران شروع شد و در ادامه به حضور در محل آتش‌سوزي گسترده‌اي كه در انباري در خيابان فداييان اسلام بود، گذشت. او در همان ابتداي ورود به ساختمان شهرداري و پيش از حضور در جلسه معاونان و مديران شهرداري در جمع خبرنگاران با ذكر اينكه هنوز كار رسمي من در شهرداري تهران آغاز نشده است، گفت: تا به اين لحظه حكم مسووليتم در مجموعه شهرداري تهران توسط وزارت كشور ابلاغ نشده است. تا پيش از صدور حكم كارهاي مقدماتي را در مجموعه شهرداري از جمله برگزاري جلسات با مديران و معاوناني كه به صورت مستقيم زيرنظر شهردار كار مي‌كنند را براي هماهنگي هر چه‌ بيشتر ادامه‌ خواهم داد.
شهردار تهران در پاسخ به سوالي در خصوص سختي كار در مجموعه شهرداري تهران و مقايسه آن با زمان تصدي‌اش در وزارت آموزش و پرورش گفت‌: هر كدام از اين مسووليت‌ها سختي و شيريني خاص خود را دارد؛ اما طبيعتا در شهرداري تهران به دليل اينكه كار به صورت مستقيم با مردم است، براي من شيرين‌تر است و دستگاه بزرگي همچون شهرداري با همه شؤونات زندگي شهروندان مرتبط است.
وي به تشريح اولويت‌هاي شهرداري تهران اشاره كرد و افزود: تعيين اولويت كار مشكلي است؛ چرا كه همه مسائل با يكديگر مرتبط هستند. براي مثال بحث آلودگي هوا با موضوعاتي همچون حمل و نقل و ترافيك در ارتباط هستند و مجموعه اولويت‌ها در نظر گرفته شده است، اما بايد اولويت‌ها و فوريت‌ها از يكديگر تفكيك شوند، لذا ليستي از اولويت‌ها و فوريت‌ها تهيه شده است كه در خصوص آنها پيگيري و تصميم‌گيري خواهد شد. شهردار تهران در ادامه‌ در خصوص جابه‌جايي مديران و معاونان مجموعه شهرداري نيز تصريح كرد: ديروز با معاونان و مديراني كه مستقيما زيرنظر شهردار كار مي‌كنند، جلسه داشتم. ضمن آنكه در طول هفته‌ جاري نيز با اين مديران به صورت خصوصي جلسه‌اي را برگزار خواهم كرد چرا كه ممكن است برخي از آنها علاقه‌اي براي ادامه‌ كار نداشته باشند يا بالعكس من علاقه‌اي به كار با آنها نداشته باشم كه در اين جلسات مشخص خواهد شد. البته بايد بگويم هنوز تصميم‌گيري براي جابه‌جايي مديران و معاونان زود است.
محمدعلي نجفي همچنين ديروز جلسه‌اي را با معاونان و مديران شهرداري تهران و البته اعضاي شوراي شهر پنجم برگزاركرد. وي بعد از اين جلسه در كانال تلگرامش با اشاره به مضمون اين جلسه نوشت: هدف اول و مهم ما خدمت به نظام و مردم و سربلندي نظام مقدس جمهوري اسلامي است و نيامده‌ايم كه شهرداري را به هم بريزيم. وي به شايعات هفته‌هاي اخير هم اشاره كرده و افزوده است: شايعه كرده بودند ۱۰ گروه در حال برنامه نوشتن براي من بودند! همچنين شايعه كرده بودند ۸۰۰ مدير بلافاصله در شهرداري مستقر مي‌شوند كه صحت نداشت. شايعه كرده بودند كه تعداد كارمندان شهرداري را به ۱۵ هزار نفر تقليل مي‌دهم كه آن هم صحت نداشت. وي در جلسه با معاونان و مديران شهرداري تهران همچنين تصريح كرده است: به آقاي قاليباف گفتم مگر مي‌شود ۱۲ سال شهردار تهران بود و زحمت نكشيد كه از زحمات ايشان تشكر مي‌كنم.
شهردار تهران با تاكيد بر اينكه خدمت افتخار شهرداري است افزود: شهرداري يك نهاد خدماتي است منتها معتقدم بايد اين خدمت با رويكرد اجتماعي باشد. ما افتخار مي‌كنيم كه شهرداري يك نهاد خدماتي است و به مردم خدمت مي‌كند. وي ادامه داد: نبايد بگوييم شهرداري كارش خدمت و خدمات نيست، نمايشگاه باز باران و ساير فعاليت‌هاي برنامه‌ريزي شده از قبل بايد ادامه پيدا كند.
نجفي گفت: تا زماني كه حكمم امضا نشود به شهرداري نمي‌آيم؛ اما در دفتر خود خارج از شهرداري جلسات و كارها را ادامه خواهم داد. محمدعلي نجفي همچنين در حاشيه جلسه شوراي معاونان شهرداري تهران در گفت‌وگويي با شهرنوشت (سايت زيرنظر شهرداري) جلسه با مديران شهري را بسيار خوب توصيف كرد و گفت: اميدواريم مديران با همان قدرتي كه كار را دنبال مي‌كردند فعاليت خود را ادامه دهند. شهردار تهران تاكيد كرد: فعاليت‌هايي مثل نمايشگاه عطر سيب، طرح استقبال از مهر، فعاليت‌هاي شهرداري در برگزاري پرشكوه اربعين حسيني و نمايشگاه باز باران كه طي يك ماه آينده بايد از سوي شهرداري تهران انجام شود از موضوعات فوريت داري بود كه در جلسه پيرامون آنها صحبت شد. در اين جلسه قرار شد شهرداري تهران طبق برنامه‌هايي كه از قبل پيش‌بيني شده در هر چهار مورد اقدام كند. وي درباره تغيير احتمالي معاونت‌هاي شهرداري تهران ابراز كرد: موضوع جلسه درباره تغيير و تحول نبود؛ بلكه موضوع جلسه حول آشنايي و ارايه فعاليت‌ها و برنامه بخش‌هاي مختلف شهرداري بود.
بر اساس گزارش سايت شهرنوشت، نجفي درباره صدور حكم شهرداري تهران از سوي وزارت كشور نيز افزود: اين يك فرآيند قانوني است كه شورا نظر خود را به وزارت كشور ارسال كرده و پس از طي شدن فرآيند قانوني، وزير كشور حكم مربوطه را صادر مي‌كند اما من خبر جديدي در اين زمينه ندارم.
 همچنين روز گذشته محسن هاشمي‌رفسنجاني رييس شوراي شهر تهران از انتخاب سرپرست براي شهرداري تهران در صورت نرسيدن حكم شهردار تهران تا فردا خبر داد. محسن هاشمي در حاشيه جلسه شهردار تهران با معاونين و روساي شهرداري تهران در جمع خبرنگاران گفت: اگر حكم شهردار تهران تا فردا توسط وزير كشور امضا و ابلاغ نشود در جلسه فردا براي شهرداري تهران سرپرست انتخاب خواهد شد.
همچنين روز گذشته معاون عمران و توسعه امور شهري و روستايي وزارت كشوردر واكنش به صدور حكم محمدعلي نجفي گفت: اقدامات لازم براي صدور حكم شهردار تهران در وزارت كشور انجام شده است و منتظر طي شدن تشريفات قانوني هستيم.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني وزارت كشور، خندان دل با تكذيب برخي خبرسازي‌هاي حاشيه‌اي در خصوص عدم صدور حكم شهردار تهران افزود‌: همه اقدامات و مكاتبات قانوني و اداري لازم براي صدور حكم شهردار تهران در وزارت كشور انجام شده است و به محض طي ساير تشريفات قانوني حكم آقاي دكتر نجفي از سوي وزير كشور امضا خواهد شد. وي گفت‌: در روز چهارشنبه اول شهريورماه، بلافاصله پس از انتخاب شهردار تهران در شوراي شهر، فورا دستور لازم از سوي آقاي دكتر رحماني‌فضلي صادر و تشريفات قانوني مرتبط و مطابق مقررات پيگيري شده است. معاون عمران و توسعه امور شهري و روستايي وزارت كشور خاطرنشان كرد: مطابق قانون، حكم انتصاب شهرداران شهرهاي بالاي 500 هزار نفر، توسط وزير كشور صادر مي‌شود كه صدور اين احكام برابر يك روند قانوني و اداري تعريف شده دنبال مي‌شود و حكم شهردار تهران نيز برابر همين روند قانوني صادر خواهد شد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون