• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3890 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۵ شهريور

كار داعش در تلعفر تمام شد

« تلعفر» عراق در آستانه آزادي

يگان‌هاي مشترك نيروي مسلح عراق موفق شدند 95 درصد از خاك تلعفر را از چنگ داعش خارج كنند. در حالي كه برخي گزارش‌هاي ضد و نقيض از آزادي كامل شهر خبر مي‌دهند رسانه‌هاي عراقي اعلام كردند كه هنوز مناطقي از اين شهر در چنگ داعش است. «اشرف العزاوي»، خبرنگار راشا تودي كه در عراق حضور دارد، تاكيد كرد كه منطقه المثني در شمال تلعفر آزاد شده و نيروهاي يگان زرهي ارتش عراق و لشكرهاي 2 و 11 الحشدالشعبي موفق شدند منطقه المثني2 را نيز پاكسازي كنند و كنترل بيمارستان تلعفر را به دست بگيرند.
يكي از نكات مهم عمليات نيروهاي مسلح عراق در تلعفر هدف قرار دادن خطوط دفاعي تروريست‌‌ها و شكستن صف دفاع داعش بوده است.
در همين راستا گزارش‌هاي ميداني از شهر راهبردي تلعفر حاكي است كه كار نظامي در تلعفر تقريبا تمام شده و پرچم عراق بر بسياري از ساختمان‌هاي دولتي نصب شده و نيروهاي مسلح عراقي در ادامه اين عمليات در حال بيرون راندن داعش از مناطق باقي مانده در اين شهر هستند. عبدالامير رشيد يارالله، فرمانده عمليات «قادمون يا تلعفر» پيش‌تر اعلام كرده بود كه پليس اتحاديه عراق و نيروهاي الحشدالشعبي موفق شده‌اند مناطق القادسيه اول، القادسيه دوم و الربيع را از داعش پس بگيرند و نيروهاي مبارزه با تروريسم هم منطقه «القلعه» و باغ‌هاي تلعفر را آزاد كرده‌اند و مركز اين شهر در اختيار نيروهاي مسلح عراقي قرار گرفته است.
يارالله گفت كه نيروهاي پياده نظام ارتش عراق موفق شدند روستاهاي عكابات، مشريفه طه، عين صلبي، الحمره، بخور، مريشه، مذيره و زمير را آزاد كنند و نيروهاي ارتش كنترل كامل كوه شيخ ابراهيم و رشته‌كوه‌هاي زمبر در اطراف اين شهر را به دست گرفته‌اند. از سوي ديگر بخش رسانه‌اي نيروهاي الحشد‌الشعبي هم خبر دادند كه مديريت فني در نبرد تلعفر روز شنبه موفق شده تا 14كيلومتر از اين شهر را كه به وسيله داعش بمب‌گذاري و مين‌گذاري شده بود، پاكسازي كنند.
در اين عمليات 35 خانه و 15 خيابان فرعي پاكسازي شده و 53 بمب دست‌ساز خنثي شده است. با وجود اينكه تا لحظه تنظيم اين گزارش به صورت رسمي خبر پايان عمليات تلعفر و آزادي اين شهر اعلام نشده است، شبكه خبري الجزيره به نقل از يك منبع آگاه گزارش داد كه نيروهاي عراقي تا پايان روز شنبه پايان عمليات و آزادسازي كامل شهر را اعلام خواهند كرد.
ناصر شديد، خبرنگار الجزيره از عراق گزارش داد كه نيروهاي عراقي روز شنبه پيشروي چشمگيري در عمليات تلعفر داشته‌اند و مقاومت چنداني در اين عمليات از سوي تروريست‌هاي داعش صورت نگرفته است. وي تاكيد كرد كه حيدر العبادي، نخست‌وزير عراق طي ساعات پاياني روز شنبه به تلعفر رفته و خبر پيروزي را اعلام مي‌كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون