• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3939 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۴ آبان

خبر كوتاه

نامه‌هاي نويسنده «كشتن مرغ مقلد» چوب حراج مي‌خورد

نامه‌هاي شخصي «هارپر لي» ـ نويسنده برنده «پوليتزر» رمان «كشتن مرغ مقلد» ـ وجوه ديگري از شخصيت او را نمايان مي‌كند. تعدادي از نامه‌هاي «هارپر لي» نويسنده امريكايي رمان‌هاي «كشتن مرغ مقلد» و «برو يك نگهبان بگمار» به زودي چوب حراج مي‌خورد.
«لي» كه هميشه به عنوان نويسنده‌اي گوشه‌گير شناخته مي‌شد و با خبرنگاران رابطه خوبي نداشت، در اين نامه‌ها از علاقه‌ زياد به دوستانش «گري‌گوري پك» و «ويوين لي» نوشته و درباره رييس‌جمهور شدن «باراك اوباما» اظهارنظر كرده است. اين ۳۸ نامه بين سال‌هاي ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰ به قلم اين نويسنده امريكايي برنده «پوليتزر» براي دوستش «فليس ايتسكاف» نوشته شده‌ و در هفته جاري به حراج مي‌روند. «لي» در اين نامه‌ها به دوستي خود با چهره‌هاي هاليوودي اشاره كرده است.


رييس سازمان سينمايي به ملاقات جمشيد مشايخي رفت

رييس سازمان امور سينمايي 3 آبان‌ماه با حضور در يكي از بيمارستان‌هاي تهران از جمشيد مشايخي عيادت كرد. جمشيد مشايخي طي چند روز گذشته به دليل ضعف جسماني و سنگ كليه در بيمارستان بستري شد و روز گذشته مورد عمل جراحي قرار گرفت كه صبح امروز مهندس محمدمهدي حيدريان، رييس سازمان امور سينمايي از اين بازيگر پيشكسوت عيادت كردند.
در حال حاضر حال عمومي جمشيد مشايخي پس از انجام جراحي مساعد و به بخش عمومي بيمارستان منتقل شده است.


«آخرين گودو» رشيدي در تلويزيون

تئاتر تلويزيوني «آخرين گودو» به كارگرداني زنده‌ياد داود رشيدي پنجشنبه (پنجم آبان‌ماه) به روي آنتن شبكه چهار سيما مي‌رود.
تئاتر تلويزيوني «آخرين گودو» نوشته ماتئي ويسني‌يك درباره تعطيلي سالني تئاتري و اخراج ساموئل بكت نويسنده «انتظار گودو» است. بكت بيرون از سالن با فردي برخورد مي‌كند كه مشخص مي‌شود گودو است و شروع به گلايه از بكت مي‌كند. اين برخورد بكت با گودو فضاي كلي نمايش را شكل مي‌دهد كه برخي اوقات مخاطب را به خنده و گاهي به فكر وامي‌دارد. در اين نمايش نقش‌هاي اصلي را رضا بابك و بهرام شاه‌محمدلو بازي مي‌كنند. كارگرداني تلويزيوني «آخرين گودو» را مسعود فروتن بر عهده داشته است و اين تله‌تئاتر پنجشنبه ساعت ۲۴ از شبكه چهار سيما به نمايش درمي‌آيد.


انتشار رايگان قطعه «تو كيستي» به ياد فريدون مشيري

عليرضا شفايي (خواننده موسيقي ايراني) قطعه «تو كيستي» از آلبوم «خيال آمدنت» كه چندي پيش راهي بازار موسيقي كشور شده بود را به مناسبت سالروز درگذشت زنده‌ياد فريدون مشيري به صورت رايگان منتشر و در دسترس مخاطبان قرار داد.
آهنگساز و تنظيم‌كننده اين قطعه فريد سعادتمند است كه به تازگي ساخت تيتراژ سريال‌هايي چون «نفس» و «ارمغان تاريكي» را پشت سرگذاشته؛ همچنين شعر نيز از سروده‌هاي فريدون مشيري انتخاب شده است.

 

محسن كيايي و ساغر قناعت به «جشن دلتنگي» پيوستند

فيلم سينمايي جشن دلتنگي به كارگرداني پوريا آذربايجاني و تهيه‌كنندگي علي قائم‌مقامي آخرين مراحل پيش‌توليد خود را پشت سر مي‌گذارد و به زودي فيلمبرداري آن در تهران آغاز مي‌شود.
در تازه‌ترين مرحله از روند ساخت اين فيلم محسن كيايي و ساغر قناعت به عنوان بازيگران جديد به اين پروژه پيوسته‌اند. پيش از اين بهنام تشكر و پانته‌آ پناهي‌ها نيز به عنوان بازيگران ديگر فيلم جشن دلتنگي معرفي شده بودند. فيلم جشن دلتنگي درباره رابطه واقعي آدم‌ها و گره خوردن آن با فضاي مجازي است و فيلمبرداري فيلم بعد از تكميل شدن عوامل و بازيگران نيمه آبان‌ماه در تهران آغاز مي‌شود و سازندگان فيلم تلاش دارند تا اولين نمايش فيلم در جشنواره فيلم فجر باشد.

 

چهار نامزدي در صربستان براي نمايشي از ايران

«حرف بزن مده‌آ» به نويسندگي و كارگرداني مهدي شيخوند در چهار بخش نامزد دريافت جايزه از فستيوال AAB پريشتينا شد. نمايش «حرف بزن مده‌آ» به كارگرداني مهدي شيخوند در رشته‌هاي نمايش و بهترين كارگرداني، كلارا كورونا در رشته بهترين بازيگري زن و علي خونساري در رشته بهترين بازيگري مكمل مرد نامزد دريافت جايزه از جشنواره AAB  صربستان شدند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون