• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3956 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۵ آبان

شنبه بزرگ؛ هفته آينده 3 دربي مهم در سه ليگ پرطرفدار فوتبال دنيا برگزار مي‌شود

رومينا تيموري

حالا 32 تيم حاضر در جام‌جهاني مشخص شده و از هفته ديگر دوباره اين بازي‌هاي باشگاهي است كه هيجان را به فوتبال‌دوستان تقديم مي‌كند. شنبه پيش رو در سه ليگ مختلف دربي‌هاي مهمي قرار است برگزار شود. در نخستين دربي هفته آينده، آرسنال و تاتنهام از ساعت 16 به مصاف هم مي‌روند؛ دو تيم شمال شهر لندن كه اين روزها وضعيت متفاوتي در جدول دارند. تاتنهام يكي از مدعيان قهرماني است و آرسنال براي گرفتن سهميه ليگ قهرمانان مي‌جنگد. از ساعت 20:30 هم دو تيم محبوب شهر رم دربي موسوم به دِلا كاپيتاله را برگزار مي‌كنند. آخرين دربي اما در اسپانيا انجام مي‌شود. دربي مادريد؛ بين تيم‌هاي اتلتيكو و رئال. اين بازي از ساعت 23:15 هيجان را به خون هواداران فوتبال سرتاسردنيا تزريق مي‌كند.
آرسنال – تاتنهام؛ شرايط در شمال لندن عوض شده
فصل براي آرسنال خوب شروع نشد و در 5 بازي ابتدايي فصل 2 مرتبه شكست خوردند تا خيلي زود ونگر تيمش را از دايره مدعيان خارج كند. شرايط با كسب 4 برد در 5 بازي بهتر شد، اما شكست از منچسترسيتي روزهاي پرنوسان توپچي‌ها را ادامه‌دار كرد. بعد از بازي سخت برابر سيتي در يك بازي دشوار ديگر آرسنال بايد در شهرآورد شمال‌لندن برابر تاتنهامي قرار بگيرد كه اين سال‌ها خودش را از همشهري‌اش بالاتر برده. البته هنوز يك آمار اميدواركننده ديگر براي آرسنال وجود دارد و آن هم گرفتن نتايج خوبِ خانگي برابر رقيب است. در 3 بازي اخير در ورزشگاه امارات برابر تاتنهام به 3 تساوي يك-يك رسيدند، اما در 3 بازي پيش از آن پيروز شدند تا ركورد 6 بازي بدون‌شكست در شهرآورد را داشته باشند. نكته خوب ديگر در مورد آرسنالِ اين فصل پيروزي در 5 بازي ابتدايي خانگي فصل است، اتفاقي كه براي‌شان از فصل 2010-2009 به بعد نيفتاده بود و آخرين مرتبه‌اي كه 6 بازي اول خانگي فصل را بردند به فصل 2008-2007 برمي‌گردد. اما در آن‌سو تيمِ مائوريسيو پوچتينو هم فصل را چندان خوب شروع نكرد و فقط 2 برد در 5 بازي اول خودش داشت. پس از آن پيروزي‌هاي متوالي از جمله برد پرگل مقابل ليورپول اين تيم را باز هم به بالاي جدول برد. اگرچه شكست برابر منچستريونايتد اسپرز را از سيتي صدرنشين دورتر كرد اما اين تيم لندني در كنار تيم‌هاي شهر منچستر مدعي قهرماني خواهند بود. تاتنهام در شهرآورد‌هاي اخير در تمامي رقابت‌ها برابر آرسنال 2 برد در 6 بازي داشته و فقط يك بازي را باخته، اما در خانه حريف از سال 2010 به بعد پيروز نشده. با اين همه در اين سال‌ها شرايط در شمال پايتخت انگستان عوض شده و بعد از 20 سال اين تاتنهام بود كه فصل پيش در جايي بالاتر از آرسنال در جدول ايستاد. آنها امسال هم از آرسنال وضعيت بهتري دارند.
اتلتيكو– رئال؛ كداميك رقيب بارسلونا مي‌شود؟
زين‌الدين زيدان چندي پيش خودش گفت روزهاي بد او در رئال‌مادريد هم مي‌رسد و پيش‌بيني او خيلي زود به واقعيت تبديل شد. رئال‌مادريد اين فصل دور از انتظار بوده و در حالي كه در لاليگا 8 امتياز در 11 هفته از بارسلونا عقب افتاده در ليگ قهرمانان هم از تاتنهام شكست خورد تا ديگر در آن رقابت‌ها هم صدرنشين گروهش نباشد. البته هنوز فرصت براي بازگشتِ رئالي‌ها وجود دارد. كريس رونالدو كه امسال در لاليگا روزهاي خوبي را سپري نمي‌كند و فقط يك گل در 7 بازي زده با توجه به اينكه برترين گلزن تاريخ شهرآورد مادريد است مي‌تواند باز هم مرد سرنوشت‌ساز اين جدال باشد و احتمالاً گل بزند و گلش را به فرزند تازه متولد شده‌اش تقديم كند. در آن‌سو شاگردان ديگو سيمئونه اين فصل تيم شكست‌ناپذيري بوده‌اند، اما در 11 هفته تقريباً نيمي از ديدارهاي‌شان يعني 5 بازي را با نتيجه مساوي تمام كرده‌اند اتلتيكو كه نتوانست فصل اخير انتظارها را برآورده كند و خيلي زود از كورس قهرماني خارج شد، اين فصل هم 8 امتياز از بارساي صدرنشين عقب مانده و براي جبران كار سختي خواهد داشت. البته همچنان فرصت دارند تا با گرفتن چند نتيجه خوب حداقل صدرنشين را تحت فشار قرار دهند. در هفته دوازدهم در حالي براي نخستين مرتبه در ورزشگاه جديدشان به مصاف همشهري پرآوازه خواهند رفت كه در ويسنته‌كالدرون نتايج خوبي در شهرآورد نمي‌گرفتند. اتلتيكو از فصل 2003-2002 كه به لاليگا برگشت فقط يك بازي در فصل 2015-2014 را در خانه از رئال برده و در 15 شهرآورد خانگي اخير 11 مرتبه باخته. آيا آنها در ورزشگاه جديد طلسم شكني مي‌كنند و رقيب بارسلونا براي قهرماني مي‌شوند؟
رم – لاتزيو؛ جنگ براي رسيدن به مهماني بالاي جدول
اوزه‌بيو دي‌فرانچسكو نتايج بدي با رم نگرفته، اما اين فصل آنقدر سري A مدعي دارد كه با پيروزي در 9 بازي از 11 بازي قبلي اين تيم در رده پنجم قرار دارد. البته فراموش نكنيد جالوروسي يك بازي معوقه هم دارد و در صورت پيروزي برابر سامپدوريا شرايط بهتري پيدا كرد. رمي‌ها براي مدت طولاني به مراتب شرايط بهتري از لاتزيو داشتند و بين سال‌هاي 2013 تا 2016 در 7 شهرآورد دلاكاپيتاله در ليگ هم شكست نخورده بودند، اما اين طلسم سال گذشته در بازي برگشتِ سري A شكست. نقطه قوت رمِ اين فصل خط دفاعي‌اش بوده و با دريافت فقط 7 گل بهترين آمار را ثبت كرده‌اند. در آن‌سو لاتزيو با اعتماد به سيمونه اينزاگي جوان جواب خوبي گرفته و بيانكوچلستي پس از چند سال دوباره بين مدعيان و بزرگان سري A قرار گرفته است. تيمي كه خط آتش فوق‌العاده خوبي دارد و نتايج درخشاني مثل پيروزي مقابل يوونتوس و ميلان را تا اينجاي فصل گرفته. لاتزيو هم مثل رم يك بازي معوقه دارد و اگر بازي‌شان برابر اودينزه برگزار مي‌شد و مي‌بردند حالا در كنار يوونتوس تيم دوم جدول بودند. براي مدعي ماندن و بازگشت به ليگ قهرمانان اروپا لاتزيو نياز مبرم به اين 3 امتياز دارد. آنها فصل قبل پس از مدت‌ها در حالي رم را بردند كه مهمانِ حريف بودند و طبيعتا هواداران اندكي از تيم‌شان در ورزشگاه المپيكو حضور داشت؛ درست مثل امشب كه بازهم رم ميزبان است. كداميك از آنها به مهماني بالاي جدول اضافه مي‌شوند؟

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون