• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3236 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۵ ارديبهشت

اوضاع بد روحي گروگان‌هاي بوكوحرام


در حالي كه ارتش نيجريه همچنان خبرهاي مسرت‌بخشي از آزادي زنان، دختران و كودكان نيجريه‌اي از دستان تروريست‌هاي بوكوحرام را منتشر مي‌كند اما مقامات نيجريه‌اي از حال نامساعد روحي گروگان‌هاي آزاد شده خبر مي‌دهند. به گزارش يورونيوز، دكتر محمد امين سليمان، رييس سازمان امدادرساني استان آداماوا در شمال نيجريه با ابراز نگراني از شرايط روحي گروگان‌ها در اين باره مي‌گويد: حتي كساني كه توانسته‌اند پيش از به گروگان گرفته شدن از اسارتگاه خود بگريزند، با مشكلات روحي و رواني روبه‌رو هستند. اين گروگان‌هايي كه نجات يافته‌اند چندين ماه در شرايط وحشتناك در اسارت بوده‌اند و وضعيت بدي دارند.
بر اساس گزارش، يكي از زناني كه در اين عمليات آزاد شده، در شرح آنچه بر وي رفته است، مي‌گويد: بعد از آنكه مرا به گروگان گرفتند به من گفتند كه بايد با يكي از فرماندهان ازدواج كنم. وقتي فهميدند كه من باردار هستم به من گفتند كه چون يك بي‌ايمان مرا حامله كرده است پس از به دنيا آمدن فرزندت او را مي‌كشند و تو با فرمانده ما ازدواج خواهي كرد اما خوشبختانه يك روز پيش از عمليات نجات فرزند من به دنيا آمد و صبح همان روز توسط ارتش آزاد شديم.
بوكوحرام از آغاز سال ۲۰۱۴ ميلادي تاكنون بيش از دوهزار زن و دختر جوان را از مناطق شمالي اين كشور ربوده و به گروگان گرفته است. بوكوحرام اين زنان و دختران ربوده شده را به اجبار به ازدواج اعضاي اين گروه تروريستي در مي‌آورد. اين گروه كه به‌تازگي نيز با داعش بيعت كرده است، تلاش مي‌كند در شمال نيجريه خلافت تشكيل دهد. ارتش نيجريه مدعي است در سلسله عملياتي كه به تازگي انجام داده توانسته است صدها دختر و زن نيجريه‌اي را از بند اين گروه تروريستي آزاد كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون